Zbudują Twisty na krakowskie torowiska

    Zbudują Twisty na krakowskie torowiska

    Piotr Drabik

    Aktualizacja:

    Dziennik Polski 24

    Zbudują Twisty na krakowskie torowiska

    ©Tomasz Hołod

    Komunikacja. - To nie będą „Krakowiaki” - zapowiada bydgoska Pesa, która wygrała przetarg na dostawę 50 nowych tramwajów dla naszego miasta. Miejski przewoźnik nie komentuje tej sprawy.
    Zbudują Twisty na krakowskie torowiska

    ©Tomasz Hołod

    Jak poinformował Michał Żurowski, rzecznik Pesy, pojazdy szynowe prawdopodobnie powstaną na bazie charakterystycznych dla tej firmy tramwajów „Twist”, jakie jeżdżą już m.in. w Częstochowie i Wrocławiu. Jednak będą krótsze niż 43-metrowe „Krakowiaki”. - Jeszcze za wcześnie na szczegóły. Przetarg się nie zakończył, bo teraz sprawdzi go Urząd Zamówień Publicznych - mówi Michał Żurowski.

    Opiewającą na 427 mln zł oferta bydgoskiej Pesy nie miała być w ogóle brana pod uwagę.
    Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne próbowało wykluczyć tego producenta pojazdów szynowych z przetargu. Powodem było nienależyte wykonanie ostatniego kontraktu dla MPK, czyli dostawa 36 tramwajów typu „Krakowiak”. Pesa spóźniała się z dostarczeniem wagonów, przez co gminie groziła utrata 200 mln zł unijnej dotacji. Mimo że udało się tego uniknąć w grudniu 2015 r., to MPK domaga się od Pesy 26 mln zł odszkodowania. - Sprawa jest przedmiotem sporu sądowego - dodaje Michał Żurowski.

    Decyzję o wykluczeniu bydgoskiej firmy z najnowszego przetargu najpierw uchyliła Krajowa Izba Odwoławcza, a później ten wyrok podtrzymał Sąd Okręgowy.

    Nie wiadomo, kiedy może zostać podpisana umowa MPK ze zwycięzcą przetargu. Od tego momentu Pesa będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie do Krakowa 35 nowych tramwajów niskopodłogowych. Natomiast do końca 2023 r. miejski przewoźnik ma dokupić pozostałe 15 pojazdów szynowych.

    WIDEO: Tramwaj pojedzie na Górkę Narodową

    Autor: Piotr Ogórek, Gazeta Krakowska



    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fatalnie

      Gal Anonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Masakra

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Buce krakowskie

      Krakus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pesa to zlom. Bombardier i Newag sa o 2 klasy lepiej zrobione. Nie wspomne o tragicznym oswietleniu, ktore meczy nawet gdy jest w uzyciu 50% diod.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Twist

      kopyr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ten wrocławski Twist z obrazka też bardzo fajny, z tego co słyszałem we Wrocławiu bardzo sobie je chwalą.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba nie

      krakus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Chyba nie takie wózki jak we Wrocławiu !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krakowiaki 2

      Bralczyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Nazwa to akurat szczegół, bo przecież Krakowiaki to są Twisty tylko zbudowane na specjalne zamówienie Krakowa, stąd np. ich rekordowa długość, czy miejsca na rowery. Moim zdaniem te nowe też...rozwiń całość

      Nazwa to akurat szczegół, bo przecież Krakowiaki to są Twisty tylko zbudowane na specjalne zamówienie Krakowa, stąd np. ich rekordowa długość, czy miejsca na rowery. Moim zdaniem te nowe też powinny być uznane za model dla Krakowa i nazwać je "Krakowiakami 2", a na potrzeby mowy potocznej "krótkimi Krakowiakami". To by było myślę spójne. A na same nowe tramwaje, oczywiście czekam z niecierpliwością, każdy kolejny nowoczesny niskopodłogowy tramwaj to dobra wiadomość dla pasażerów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerzyści na rowery, pasażerowie do tramwajów

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Szczególnie ważne są te miejsca dla rowerów. Powinny być jeszcze w tramwajach miejsca parkingowe dla osobówek. Ale kierowcy nie rowerzyści. Nie robią z siebie debili

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zrobić węższe.

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 11

      Powinny mieć szerokość nie 2400 mm., lecz 2300 mm. Wtedy na zakrętach lepiej by się mieścił w skrajni. Moc silników powinna być mniejsza niż w 33-metrowych Bombardierach (mniejsza moc, to mniejsze...rozwiń całość

      Powinny mieć szerokość nie 2400 mm., lecz 2300 mm. Wtedy na zakrętach lepiej by się mieścił w skrajni. Moc silników powinna być mniejsza niż w 33-metrowych Bombardierach (mniejsza moc, to mniejsze obciążenie podstacji). Najlepiej, gdyby w Krakowie ... nie było tramwajów w ogóle. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W tramwaju sie nie mieszka

      Burmistrz Nowej Huty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      patrzac na to co funduje nam miasto obecnie na tak zwanych torowiskach czyli wiedenskie wraki E1,c3 wycofywane nawet w Katowicach to kazdy nawet uzywany tramwaj niskopodlogowy to luksus-czyli nie...rozwiń całość

      patrzac na to co funduje nam miasto obecnie na tak zwanych torowiskach czyli wiedenskie wraki E1,c3 wycofywane nawet w Katowicach to kazdy nawet uzywany tramwaj niskopodlogowy to luksus-czyli nie ma co wybrzydzac tylko gonic cywilizowane miasta w krajuzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      komunikacja

      w pis du (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      ...zachowujesz się jak typowy krakósek...przerost formy nad treścią, postawa roszczeniowa,krytyka wszystkiego i wszystkich chodź samemu nic nie dajesz od siebie. Twoja wypowiedź jest zbieżna z...rozwiń całość

      ...zachowujesz się jak typowy krakósek...przerost formy nad treścią, postawa roszczeniowa,krytyka wszystkiego i wszystkich chodź samemu nic nie dajesz od siebie. Twoja wypowiedź jest zbieżna z artykulami ultra prawicowymi tzw: "dziennikarzami" tejże "gazety"....gdyby nie tramwaje z Wiednia,Dusseldorfu tobyś przez wiele lat zarozumialcze jeździł tylko polskimi złomami "akwariami" albo chodził na piechotę......zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko nie PESA

      Mati (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Jeśli to mają być Twisty to dziękuje już wole Krakowiaki są ładniejsze, mam nadzieje że jeszcze MPK Kraków odrzuci PESĘ ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdzie tu rozsądek?

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 11

      Ekologiczne autobusy przynajmniej nie wypadają z torów. A tu pójdą grube miliony i tramwaje, jak wypadały tak będą wypadały


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj to rozsadek

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Autobusy żłobią głębokie koleiny w jezdniach i chlapią przechodniów


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taa

      ola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Stań sobie podczas deszczu na przystanku tramwajowym Plac Inwalidów w kierunku Bronowic, a się przekonasz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo jadą, a nie stoją wykolejone

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Władza zlecająca budowę dróg powinna egzekwować gwarancje po prostu. I nie zlecać budów partaczom.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecamy

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Gry On Line - Zagraj Reklama