Pociągiem z Krakowa do Warszawy już bez objazdu

    Pociągiem z Krakowa do Warszawy już bez objazdu

    Piotr Rąpalski

    Aktualizacja:

    Gazeta Krakowska

    Pociągiem z Krakowa do Warszawy już bez objazdu

    ©Grzegorz Olkowski / Polska Press

    Posterunek Pilichowice zwiększający możliwości Centralnej Magistrali kolejowej i ponad 40 km nowej sieci trakcyjnej, to ważne efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych uzyskane podczas miesięcznego zamknięcia linii. Od 11 sierpnia pociągi znów oferują podróże ze stolicy bezpośrednio do Wrocławia, Krakowa, Katowic. Wartość projektów realizowanych obecnie na CMK wynosi 162 mln zł.
    Pociągiem z Krakowa do Warszawy już bez objazdu

    ©Grzegorz Olkowski / Polska Press

    11 sierpnia pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia wróciły na Centralną Magistralę Kolejową. Zamknięty na miesiąc odcinek Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa otworzono o godz. 5.30.

    - Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h.
    Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

    Miesięczne zamkniecie linii (od 10 lipca do 10 sierpnia) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystały na wybudowanie nowego posterunku technicznego w Pilichowicach, montaż 34 rozjazdów oraz wywieszenie prawie 50 km sieci trakcyjnej. Tylko na odcinku Idzikowice – Opoczno Południowe – Olszamowice pracownicy 7 specjalistycznych pociągów wywiesili 36 km sieci.

    - Czasowe zamknięcie odcinka Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa pozwoliło na znaczne przyspieszenie prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają optymalnych rozwiązań organizacji robót, by szybko i sprawnie prowadzić projekty inwestycyjne oraz maksymalnie ograniczać zmiany w rozkładzie jazdy. Zależy nam, by pasażerowie, którzy coraz częściej podróżują koleją, nadal korzystali z pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

    Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów. Posterunek Pilichowice nadzorowany jest już z nowej nastawni wyposażonej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Zabudowane 4 rozjazdy mają takie parametry, które pozwolą w przyszłości na przejazd pociągów nawet z prędkością 230 km/h.

    Na stacji technicznej w Olszamowicach zamontowano nowe urządzenia sterowania i wymieniono 15 rozjazdów. Budowana jest nowa nastawnia.

    Na stacji Włoszczowa Północ wybudowano nową nastawnię wyposażoną w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Trwają prace przy obiektach dla pasażerów.

    PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

    Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

    Od 10 lipca do 10 sierpnia zaplanowano przerwę w ruchu pociągów na odc. Opoczno Południowe – Włoszczowa/ Knapówka. Np. czas podróży na trasie Warszawa – Kraków w zależności od pociągu był dłuższy od kilkunastu minut do ponad godziny. Natomiast czas przejazdu między stolicą a Katowicami był dłuższy o około 40 min. Ponadto podróż z Łodzi do Krakowa trwała od 15 do 35 min. dłużej. Na czas objazdów PKP Intercity zwiększyły liczbę dostępnych biletów w ofercie Super Promo (pula najtańszych biletów na połączenie ekspresowe EIP – Pendolino oraz EIC) dla pociągów kursujących do/z Warszawy do/z Wrocławia, Katowic oraz Krakowa.




    30 zdjęć
    Przejdź do galerii

    Galeria dostępna tylko dla abonentów Gazety Krakowskiej

    Kraków. Rynek Główny nocą. Widoczny kościół Mariacki i Sukiennice. http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/63975/a068af5af29ad278e284eaa232cea258/

    Wyjątkowe zdjęcia nocnego Krakowa [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

    Link do głównego zdjęcia

    Kraków. Rynek Główny nocą. Widoczny kościół Mariacki i Sukiennice. http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/63975/a068af5af29ad278e284eaa232cea258/ ©NAC



    WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 16. "Buc"

    Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      baju baj

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      miesiąc zamknięta linia, grube miliony włożone w remont/modernizację a jak spojrzałem na rozkład jazdy PKP to i przed i po remoncie/modernizacji Kraków - Warszaw 2 h i trochę ponad 20 minut. To tak...rozwiń całość

      miesiąc zamknięta linia, grube miliony włożone w remont/modernizację a jak spojrzałem na rozkład jazdy PKP to i przed i po remoncie/modernizacji Kraków - Warszaw 2 h i trochę ponad 20 minut. To tak jak na linii z Warszawy do Poznania kasy w srocz, a korzyść 5 minut.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Język

      Polski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jeżeli już wymieniacie nazwy miast róbcie to w kolejności alfabetycznej. Zaczynająca się na "w" Warszawa nie oznacza, że w pierwszej kolejności należy wymienić miasto zaczynające się na tą samą...rozwiń całość

      Jeżeli już wymieniacie nazwy miast róbcie to w kolejności alfabetycznej. Zaczynająca się na "w" Warszawa nie oznacza, że w pierwszej kolejności należy wymienić miasto zaczynające się na tą samą literę. Tym bardziej inne kryteria jak np. ranga miasta za tym nie przemawiają. Drobny, aczkolwiek irytujący i mało profesjonalny szczegół.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecamy

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Gry On Line - Zagraj Reklama