Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesna pyta władze miasta ws. Trasy Łagiewnickiej

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Politycy Nowoczesnej z Krakowa domagają się wyjaśnień od prezydenta miasta ws. budowy Trasy Łagiewnickiej. Uważają oni, że trasa jest potrzebna, ale najpierw powinna powstać Trasa Zwierzyniecka. Zarzucają także, że władze Krakowa nie chcą się spotykać z mieszkańcami.

- Popieramy rozwój trzeciej obwodnicy Krakowa i budowę Trasy Łagiewnickiej, ale uważamy, że zaczęto od złej strony – mówi Michał Starobrat, przewodniczący Nowoczesnej w Podgórzu. - Powinniśmy zacząć od Trasy Zwierzynieckiej, bo ona może samodzielnie istnieć i ma sens w odciążeniu alei Trzech Wieszczów – dodaje.

Dlatego poseł Nowoczesnej z Krakowa, Jerzy Meysztowicz, chce odpowiedzi od prezydenta Jacka Majchrowskiego na jakim etapie są przygotowania do realizacji budowy Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej oraz czy jest zabezpieczenie finansowe dla tych inwestycji. Poseł dopytuje się także, dlaczego zdecydowano się najpierw na realizację Trasy Łagiewnickiej oraz czy w koncepcji na Trasę uwzględniono uwagi z uchwały kierunkowej radnych z lutego tego roku, gdzie domagali się zawężenia trasy do dwóch pasów i normalnych skrzyżowań, a nie bezkolizyjnych.

Przedstawiciele zarzucają też władzom miasta, że w trakcie ubiegłorocznych spotkań z mieszkańcami na temat przebiegu Trasy Łagiewnickiej, jej projektanci nie zawsze mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania i odsyłali do prezydenta.

- Jedna z mieszkanek dowiedziała się, że prezydent Majchrowski może ja przyjąć za 1,5 roku, a wiceprezydent Tadeusz Trzmiel w ogóle nie ma czasu – zaznacza Michał Starobrat.

- Mamy też wątpliwości są co do tuneli w ramach trasy, a które znacząco zwiększają jej koszty. Tunel pod Grota Roweckiego będzie ślepy, do czasu powstania Trasy Pychowickiej, co na razie jest niepewne – dodaje Starobrat.

Przedstawiciele Nowoczesnej zarzucają też władzom miasta, że specyfikacja przetargowa była pisana na kolanie i np. nie wiadomo jak długa ma być linia tramwajowa - czy do ul. Zakopiańskiej czy do Grota-Roweckiego.

- Uważam za konieczną rozbudowę infrastruktury drogowej Krakowa. Jednak z uwagi na wysoki koszt realizacji inwestycji oraz jej skutki dla otoczenia należy rozwiać wszelkie wątpliwości co do zasadności inwestycji i jej przygotowania – zaznacza poseł Meysztowicz.

Przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej został ogłoszony w sierpniu. Czas na składanie ofert był do 4 października, ale został wydłużony do 15 listopada. Inwestycja ma kosztować 1,3 mld zł i być gotowa w 2020-2021 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska