Niepewna zmiana strefy parkowania

    Niepewna zmiana strefy parkowania

    Piotr Tymczak

    Aktualizacja:

    Dziennik Polski 24

    Nadal nie wiadomo kiedy i w których miejscach w strefie parkowania będą zlikwidowane miejsca postojowe

    Nadal nie wiadomo kiedy i w których miejscach w strefie parkowania będą zlikwidowane miejsca postojowe ©Adam Wojnar

    Komunikacja. Zarząd dróg ma problem z wytyczeniem nowej strefy płatnego postoju. Złożone w przetargu oferty przekraczają kosztorys.
    Nadal nie wiadomo kiedy i w których miejscach w strefie parkowania będą zlikwidowane miejsca postojowe

    Nadal nie wiadomo kiedy i w których miejscach w strefie parkowania będą zlikwidowane miejsca postojowe ©Adam Wojnar

    W połowie wakacji miały rozpocząć się prace związane ze zmianami w strefie płatnego postoju, obejmujące m.in. likwidację ok. 3,5 tys. miejsc parkingowych, a także wyznaczenie nowych stref z wjazdem i postojem tylko dla mieszkańców.

    Prace mają też objąć zmiany oznakowania na Alejach Trzech Wieszczów (m.in. zwężenie pasów ruchu dla aut) do tego, aby dostosować je do zmniejszenia dopuszczalnej prędkości z 70 do 50 km/h oraz dostosowanie dróg w Krowodrzy i Bronowicach dla ruchu rowerowego.

    Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił przetarg na nowe oznakowanie strefy, komisja otworzyła oferty i... zrobił się problem. Urzędnicy oszacowali, że na prace mogą przeznaczyć 4 mln 220 tys. zł. Można było składać oferty na sześć obszarów strefy albo na całość. Zgłosiła się tylko jedna firma, która jest gotowa wykonać wszystkie roboty, ale za prawie 6 mln zł. Są też dwie firmy, które złożyły oferty na pojedyncze obszary. Wszystkie propozycje przekroczyły jednak kosztorys.

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Roweranci

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Roweranci poszaleli do reszty, a popierający ich urzędnicy powinni za odpowiadać za niegospodarność. Wszędzie przy nowych drogach ścieżki porobią. Nawet przy ulicach gdzie dopuszczalna prędkość...rozwiń całość

      Roweranci poszaleli do reszty, a popierający ich urzędnicy powinni za odpowiadać za niegospodarność. Wszędzie przy nowych drogach ścieżki porobią. Nawet przy ulicach gdzie dopuszczalna prędkość będzie 40 na godzinę i rowerzyści mogli by spokojnie jezdnią jechać. A auta będą poparkowane tak, że się nie będzie dało przejść. Czy tam nikt logicznie nie myśli? Albo nie zna pojęcia zrównoważony transport?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      x

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Urzendasy najpierw ulegli aktywistom a teraz zorientowali się, że aktywiści rowerowi stanowią znikomy procent tego co che miasto. Ludzie chcą się po nim szybko przemieszczać a tu niby pod...rozwiń całość

      Urzendasy najpierw ulegli aktywistom a teraz zorientowali się, że aktywiści rowerowi stanowią znikomy procent tego co che miasto. Ludzie chcą się po nim szybko przemieszczać a tu niby pod pretekstem ekologii wali się zakazy i ograniczenia. I co? I BOJĄ SIĘ. Nic już nie zmieni tego, że obecna ekipa polegnie. Tak tak, chłpcy, szukajcie roboty za 1,5 roku bo odlatujecie z ciepłych kolesiowskich stołeczków. Pytanie tylko czy kiedyś uda się wreszcie znaleźć godnego następcę na miarę metropolii. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Aleje - przynajmniej 60 km/h.

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      Na Alejach powinno być dopuszczalne przynajmniej 60 km/h, ponieważ przy dozwolonej szybkości 50 km/h rowerzysta musi korzystać z jedni (jeśli nie ma znaku 'zakaz wjazdu rowerów"), a tam nie do...rozwiń całość

      Na Alejach powinno być dopuszczalne przynajmniej 60 km/h, ponieważ przy dozwolonej szybkości 50 km/h rowerzysta musi korzystać z jedni (jeśli nie ma znaku 'zakaz wjazdu rowerów"), a tam nie do przyjęcia jest ruch rowerowy po jezdni - zwłaszcza po pasach dla autobusów. Co do korekty szerokosci pasów ruchu, to tam, gdzie pasy ruchu dla AUTOBUSÓW nie mają 3,5 metra szerokości (a pozostałe maja), nalezy zwęzić te pozostałe tak, by pas dla AUTOBUSÓW miał te 3,5 metra, gdyż to jest w przypadku tak dużych pojazdów niezbędne minimum (szerokość autobusu wraz z lusterkami zewnętrzymi to, 3,03 m.). Nie do przyjęcia jest to, by rower zmuszał autobus do jazdy z szybkością 20-25 km/h (czyli na PIERWSZYM BIEGU). Tak więc na Alejach albo zostawić 70 km/h, albo wprowadzić 60 km/h (to byłby "złoty środek"). zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ujawnić szczegóły

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Zbyt wiele niejasności w kwestii wyznaczania miejsc w strefie już od 2013 roku. Milionowe inwestycje osnute woalem tajemniczości nielegalne pobieranie opłat. Pracownicy ZIKIT zapominają, że są...rozwiń całość

      Zbyt wiele niejasności w kwestii wyznaczania miejsc w strefie już od 2013 roku. Milionowe inwestycje osnute woalem tajemniczości nielegalne pobieranie opłat. Pracownicy ZIKIT zapominają, że są urzędnikami publicznymi. Pociągnąć do odpowiedzialności za durne decyzje równoznaczne ze sprzeniewierzeniem funduszy publicznych. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rozszerzenie strefy?

      gfdgd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Źle się czują? Kiedy strefa w Hucie i Mydlnikach?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecamy

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      WIELKIE ODKRYWANIE MAŁOPOLSKI. Doceńmy wyjątkowe miejsca i ludzi [GŁOSOWANIE]

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Gry On Line - Zagraj Reklama