Kraków. Spór o tramwaj. Mieszkańcy za inną trasą niż chce...

    Kraków. Spór o tramwaj. Mieszkańcy za inną trasą niż chce urząd

    Piotr Ogórek

    , Bartosz Dybała

    Aktualizacja:

    Gazeta Krakowska

    Kraków. Spór o tramwaj. Mieszkańcy za inną trasą niż chce urząd
    1/3
    przejdź do galerii

    ©Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press

    Mieszkańcy Bronowic i Prądnika Białego chcą nowej linii tramwajowej obok ronda Ofiar Katynia. Urzędnicy napisali im, że wolą inny przebieg trasy. To oburzyło krakowian i wywołało protest.
    Do połowy listopada mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi do czterech koncepcji przebiegu trasy tramwaju z Azorów do pętli planowanej przy ul. Jasnogórskiej. Raport z nich wciąż nie został opublikowany. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że najwięcej głosów zdobył wariant przebiegu linii wzdłuż ulicy Josepha Conrada do ronda Ofiar Katynia i dalej wzdłuż Jasnogórskiej. Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu woleliby jednak, aby tramwaj przeszedł pomiędzy Galerią Bronowice a sklepem IKEA.
    Argumentem za tym jest m.in.... „zróżnicowana oferta centrum handlowego”. Bardziej chodzi jednak o pieniądze - ta koncepcja jest po prostu tańsza dla miasta, ale linia tramwajowa oddali się wtedy od bloków mieszkalnych położonych na południe od ul. Conrada.

    Tramwaj do Bronowic Wielkich to przedłużenie projektowanej linii do Azorów, która z kolei jest odnogą od planowanej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową . Wykonawcę tej ostatniej mamy wkrótce poznać. Urzędnicy ZIKiT analizują nadesłane oferty, z których najdroższa wynosi ponad 360 mln zł. Trasa ma być gotowa w 2020 roku, a rok później jej przedłużenie do Azorów.

    Pieśnią przyszłości jest natomiast trasa do Bronowic Wielkich. Na razie urzędnicy przedstawili mieszkańcom do konsultacji cztery proponowane jej przebiegi (patrz mapka). Konsultacje się skończyły, ale raportu z nich wciąż nie ma.

    - Opowiemy się za takim wariantem, jaki wskażą mieszkańcy. Wciąż jednak czekamy na raport z konsultacji - zaznacza Jakub Kosek, radny miejski i przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały. Rada planuje spotkanie z mieszkańcami po jego ukazaniu się.
    22 zdjęcia
    Przejdź do galerii

    Galeria dostępna tylko dla abonentów Gazety Krakowskiej

    Autobus w pobliżu Barbakanu, rok 1932.http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/84310/

    Dawne autobusy w Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

    Link do głównego zdjęcia

    Autobus Śląskich Linii Autobusowych (Katowice-Kraków) na dworcu przy placu św. Ducha.
    http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/143580/ ©Narodowe Archiwum Cyfrowe


    - Raport powinien być gotowy maksymalnie do trzech tygodni - zaznacza Jan Machowski z biura prasowego magistratu.

    W listopadowych konsultacjach wzięło udział około 200 mieszkańców Prądnika Białego. Ponad połowa z nich opowiedziała się za przebiegiem tramwaju przy ulicy Conrada do ronda Ofiar Katynia i dalej wzdłuż Jasnogórskiej.

    Za takim wariantem jest też rada dzielnicy VI Bronowice. Radni „szóstki” przegłosowali w tej sprawie uchwałę w połowie listopada, tuż po zakończeniu konsultacji. Mają przy tym żal, że nie poinformowano ich o tym, że konsultacje było organizowane.

    - Konsultacje od początku były prowadzone tylko na terenie Prądnika Białego. Nie można jednak patrzeć na tę linię jako wewnętrzną kwestię jednej dzielnicy. Wariant drugi jest najbardziej racjonalny. Jeśli tamtędy pojedzie tramwaj, obsłuży też Bronowice i największą liczbę mieszkańców - uważa Jan Urbanowicz z Towarzystwa Przyjaciół Bronowic.

    Tymczasem urzędnicy ZIKiT przekonują, że najlepszy wariant to... trasa numer 4. Tak w grudniu odpowiedzieli Radzie Dzielnicy Bronowice. Linia odbijałaby wtedy na północ od ulicy Conrada w ulicę Sosnowiecką. Nie skomunikowałaby ronda Ofiar Katynia, a mieszkańcy dużych osiedli po obu stronach ulicy Radzkikowskiego do przystanków mieliby dalej.

    „Dzięki takiemu przebiegowi zapewniony zostaje dojazd także do Galerii Bronowice oraz sklepów i marketów w pobliżu, do których wiele osób dojeżdża również komunikacją zbiorową” - tłumaczy w piśmie wicedyrektor ZIKiT Łukasz Franek.

    To rozsierdziło mieszkańców Bronowic. Pojawiły się głosy, że to próba zwiększeja klienteli centrum handlowego. Ponadto zarówno przy sklepie IKEA i Galerii Bronowice sa potężne parkingi. „Ludzie robią tam duże zakupy, i tak będą jeździć autami, zamiast z siatami tłoczyć się w tramwaju” - napisała do naszej redakcji Maria Kulisiewicz, mieszkanka ul. Radzikowskiego. Oburzeni mieszkańcy zaczęli już zbierać podpisy pod petycją do urzędników wnoszącą o przebieg linii według wariantu nr 2. Zebrano już ponad 350 nazwisk.

    Teraz urzędnicy tłumaczą się, że mieszkańcom przedstawiono jedynie koncepcje, a właściwe konsultacje przeprowadzą później. - Zapoznajemy mieszkańców z inwestycją. Konsultacje z prawdziwego zdarzenia zrobimy, gdy zostanie wybrana jednostka, która poprowadzi tę inwestycję - mówi Jan Machowski. I dodaje, że rekomendowany będzie jednak... wariant nr 2.

    Mieszkańcy chcą strefy



    Linia tramwajowa to nie jedyna ważna sprawa dla mieszkańców Bronowic. Domagają się także strefy płatnego parkowania w swojej dzielnicy. Ta miałaby objąć obszar pomiędzy ulicami Głowackiego, Piastowską, Armii Krajowej oraz torami kolejowymi. Do końca stycznia trwały konsultacje w tej sprawie. Mieszkańcy nadesłali w sumie około 400 opinii w związku z propozycją objęcia strefą płatnego parkowania wskazanego obszaru. Większość z nich chce takiego rozwiązania. Dotyczy to jednak głównie mieszkańców terenów na południe od ulicy Bronowickiej, gdzie znajdują się liczne biurowce i prywatne uczelnie. Ludzie z terenów na północ od tej ulicy nie są zwolennikami strefy. Do końca tego tygodnia rada dzielnicy Bronowice ma przygotować szczegółowy raport z konsultacji. Później będzie musiała przygotować uchwałę, w której opowie się za wprowadzeniem strefy na całym obszarze między Głowackiego, Piastowską, Armii Krajowej oraz torami kolejowymi lub z wyłączeniem terenów na północ od ulicy Bronowickiej. O wprowadzeniu strefy finalnie i tak zdecydują radni miejscy. Natomiast Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu jest przeciwny wprowadzenia strefy w tej części miasta.


    Komentarze (38)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Koniec dyskusji !!!

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Tramwaj ma jeździć przez Rondo Ofiar Katynia do Galerii Bronowice wzdłuż Jasnogórskiej.
    Taka trasa rozwiązuje problem.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Racja

    ZiKIT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    No to zgoda

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mieszkańcy północni a także północno-zachodni od Galerii Bronowic i IKEI

    misiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    MIESZKAŃCY POŁUDNIOWCY OD IKEI MYŚLĄ TYLKO O SOBIE BO MAJĄ TAM WSZYSTKO. NATOMIAST MIESZKAŃCY OD PÓŁNOCNO LUB PÓŁNOCNO-ZACHODNI MAMY W TEJ CHWILI JEDEN BUS!! DLATEGO POPIERAMY WARIANT POMIĘDZY IKEA...rozwiń całość

    MIESZKAŃCY POŁUDNIOWCY OD IKEI MYŚLĄ TYLKO O SOBIE BO MAJĄ TAM WSZYSTKO. NATOMIAST MIESZKAŃCY OD PÓŁNOCNO LUB PÓŁNOCNO-ZACHODNI MAMY W TEJ CHWILI JEDEN BUS!! DLATEGO POPIERAMY WARIANT POMIĘDZY IKEA A GB!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zastanów się!!!!

    ZiKIT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    A gdzie Ci północno-zachodni będą wsiadać jak nie na pętli?
    I co stracą jeśli tramwaj pojedzie przez ROK (może 3 minuty)?

    Wychodzi że myślicie tylko o sobie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MATEMATYKA PRZEZ 3 MINUTY

    EINSTEIN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Gdyby dojechali tramwajem codzienne po 3 min a także z powrotem to daje w sumie 6 min na dookoła przez ROK przez 12 lat to zabiera nam prawie 20 dni spędzania dokoła przez ROK.. matematyka nie...rozwiń całość

    Gdyby dojechali tramwajem codzienne po 3 min a także z powrotem to daje w sumie 6 min na dookoła przez ROK przez 12 lat to zabiera nam prawie 20 dni spędzania dokoła przez ROK.. matematyka nie kłamie... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    egoizm i lenistwo z Radzikowskiego

    Biskup (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Mamy dopłacić wiele milionów z naszego podatku aby mieć wariant 2 dla mieszkańców Radzikowskiego bo oni tak wolą więcej komunikacji i wygody chyba wolne żarty. niedługo powstaje tam wiele nowych...rozwiń całość

    Mamy dopłacić wiele milionów z naszego podatku aby mieć wariant 2 dla mieszkańców Radzikowskiego bo oni tak wolą więcej komunikacji i wygody chyba wolne żarty. niedługo powstaje tam wiele nowych osiedlów w rejonie sosnowieckiej i chełmonskiego. w przyszłości okaże sie niepotrzebne przez ROK.. 3 minuty codzienne przez ROK przez całe życie to dużo stracimy w tym życia...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Joł

    Adi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Z kabanem nie gadam wracaj do swojego bagna.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Joł

    Biskup (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    z wieśniakiem ciągle mu mało.. a może jeszcze potrzebujesz odrobinę luksusu..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rada Dzielnicy IV już się wypowiedziała. Kosek ma sklerozę?

    ram (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Z artykułu:” - Opowiemy się za takim wariantem, jaki wskażą mieszkańcy. Wciąż jednak czekamy na raport z konsultacji - zaznacza Jakub Kosek, radny miejski i przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik...rozwiń całość

    Z artykułu:” - Opowiemy się za takim wariantem, jaki wskażą mieszkańcy. Wciąż jednak czekamy na raport z konsultacji - zaznacza Jakub Kosek, radny miejski i przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały.”

    Rada Dzielnicy IV 18 listopada 2016 r. nie czekając na żaden raport z konsultacji już pozytywnie zaopiniowała wariant I. Kosek o tym zapomniał?

    Uchwała Nr XXIX/345/2016
    Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały
    z dnia 18 listopada 2016 r.
    w sprawie koncepcji planowanej trasy tramwajowej os. Azory – Bronowice Wielkie.
    Na podstawie § 3 pkt. 4 lit. c oraz § 3 pkt. 3 lit. g uchwały Nr XCIX/1498/14 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 marca 2014 r. w sprawie: organizacji i zakresu działania Dzielnicy IV Prądnik Biały w Krakowie (Dz. Urz. Woj. Mał. z 2014 r. poz. 1840), Rada Dzielnicy IV Prądnik Biały uchwala, co następuje:

    § 1.
    Opiniuje się pozytywnie wariant I planowanej trasy tramwajowej os. Azory – Bronowice Wielkie.

    § 2.
    Opiniuje się pozytywnie wariant IV planowanej trasy tramwajowej os. Azory – Bronowice Wielkie pod warunkami:
    1. Poprowadzenia linii w śladzie chodnika estakady nad ulicą Weissa (oddalając tramwaj od bloków przy ul. Różyckiego w stosunku do planowanej trasy tramwaju na Azory),
    2. Ujęcia w zakresie przebudowy ul. Conrada na wysokości wiaduktu nad torami kolejowymi z uwzględnieniem bezkolizyjnego pasa wyłączeniowego z ul. Weissa,
    3. Utworzenia przystanku na estakadzie w okolicy przejścia nad torami kolejowymi z jednoczesnym zabezpieczeniem dojścia do niego (w formie tunelu lub kładki) z:
    a. ul. Chełmońskiego (okolica numerów 70-72,
    b. ul. Radzikowskiego/Brzoskwiniowej (południowa strona ul. Conrada)
    c. osiedla Azory

    § 3.
    Opiniuje się pozytywnie ewentualne powstanie wariantu wypadkowego uzyskanego z połączenia wariantu I lub IV z wariantem II poprzez utworzenie trasy tramwaju w formie pętli biegnącej ulicą Sosnowiecką, następnie wzdłuż ulicy Jasnogórskiej i Conrada.

    § 4.
    Opiniuje się negatywnie wariant III planowanej trasy tramwajowej os. Azory – Bronowice Wielkie.

    § 5.
    Wnioskuje się o uwzględnienie połączenia ul. Stawowej z ul. Sosnowiecką na wysokości proponowanej pętli tramwajowo-autobusowej.

    § 6.
    Wnioskuje się o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie miasta na realizację przedłużenia linii tramwajowej do Bronowic Wielkich.

    § 7.
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Jakub Kosek
    Przewodniczący Rady i Zarządu Dzielnicy IV
    Prądnik Białyzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mieszkańcy północni a także północno-zachodni od Galerii Bronowic i IKEI

    misiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Wy mieszkańcy południowcy od IKEI tylko wy myślicie o sobie o komforcie i macie tam wszystko autobusy, SKA, niedługo może nawet metro i dziwiło mi się nawet nie chciało iść na nogach do tramwaju do...rozwiń całość

    Wy mieszkańcy południowcy od IKEI tylko wy myślicie o sobie o komforcie i macie tam wszystko autobusy, SKA, niedługo może nawet metro i dziwiło mi się nawet nie chciało iść na nogach do tramwaju do bronowickiej 10 min pieszo do tramwaju to straszna tragedia leniuchy!!. my mieszkańcy północni a także północni-zachodni od IKEI wolimy żeby wariant był między IKEĄ a GB. bo w tej chwili mamy tylko jeden BUS! a niedługo powstają tam coraz więcej osiedlów niż wy południowcy!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wolimy bo jesteśmy miśki

    Zi-KIT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Zanim kogoś nazwiesz leniuchem to powiedz mi co Ci da tramwaj na sosnowieckiej?
    Może to że nie będziesz musiał iść na pętlę obok galerii czyli jakieś 200metrów dalej?
    I dlatego inwestycję za...rozwiń całość

    Zanim kogoś nazwiesz leniuchem to powiedz mi co Ci da tramwaj na sosnowieckiej?
    Może to że nie będziesz musiał iść na pętlę obok galerii czyli jakieś 200metrów dalej?
    I dlatego inwestycję za miliony należy poprowadzić przez parkingi odcinając od tramwaju zachodnią część azorów obok ROK?
    Bo misio tak sobie wymarzył żeby inni nie mieli bo tak. Tragedia co za ciasnota umysłowa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Głupoty gadasz

    Pan Kleks (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Zanim kogoś nazwiesz leniuchem to powiedz mi co Ci da tramwaj na sosnowieckiej?
    Może to że nie będziesz musiał iść na pętlę obok galerii czyli jakieś 200metrów dalej?
    I dlatego inwestycję za...rozwiń całość

    Zanim kogoś nazwiesz leniuchem to powiedz mi co Ci da tramwaj na sosnowieckiej?
    Może to że nie będziesz musiał iść na pętlę obok galerii czyli jakieś 200metrów dalej?
    I dlatego inwestycję za miliony należy poprowadzić przez parkingi odcinając od tramwaju zachodnią część azorów obok ROK?
    Bo misio tak sobie wymarzył żeby inni nie mieli bo tak. Tragedia co za ciasnota umysłowa.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Kleksu... czytaj uważnie.. od Milenki..

    chory kleks (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Tylko wariant 1 lub 4 zapewnia szybką komunikację dla Bronowic Wielkich (mieszka więcej ludzi niż na osiedlu wzdłuż Radzikowskiego) oraz nowo powstałych osiedli w rejonie Chełmońskiego. Rejon...rozwiń całość

    Tylko wariant 1 lub 4 zapewnia szybką komunikację dla Bronowic Wielkich (mieszka więcej ludzi niż na osiedlu wzdłuż Radzikowskiego) oraz nowo powstałych osiedli w rejonie Chełmońskiego. Rejon Radzikowskiego jest obsługiwany przez autobus 168,172,173 oraz znajduje się bardzo blisko 5-7 minut pieszo od przystanku tramwajowego Bronowice Wiadukt. Trasa 1 lub 4 jest optymalna i będzie zachęcać pasażerów spoza Krakowa do korzystania z projektowanego P&R (kto zostawi auto, żeby marnować czas na jazdę okrężną trasą??) Trzeba zacząć myśleć szerszymi kategoriami i wyściubić nosek poza swoją norkę :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    SKA a KKM

    icy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    A czy ktoś wie, czy jest albo kiedy będzie zintegrowanie SKA z KKM, tj żeby na jednym bilecie miesięcznym korzystać i z tramwajów/autobusów, i z kolejki? Jesienią ubiegłego roku zapewniano, że...rozwiń całość

    A czy ktoś wie, czy jest albo kiedy będzie zintegrowanie SKA z KKM, tj żeby na jednym bilecie miesięcznym korzystać i z tramwajów/autobusów, i z kolejki? Jesienią ubiegłego roku zapewniano, że trwają intensywne prace nad zintegrowaniem i co...?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nieprawdziwe infromacje

    raff (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

    Podawane przez Gazetę informacje nie są prawdziwe. Byłem na konsultacjach i największe poparcie (ponad 90%) zdobył wariant nr 1 na mapce (lub jego modyfikacja nr 4 na mapce). Wariant wzdłuż ul....rozwiń całość

    Podawane przez Gazetę informacje nie są prawdziwe. Byłem na konsultacjach i największe poparcie (ponad 90%) zdobył wariant nr 1 na mapce (lub jego modyfikacja nr 4 na mapce). Wariant wzdłuż ul. Conrada i potem dalej wzdłuż ul. Jasnogórskiej, o którym pisze się, że zdobył poparcie mieszkańców, zdobył tylko kilka głosów (w tym jeden Pani radnej dzielnicy VI Bronowice, która lobbuje za tą trasą tramwajową do obsługi nowego, ogromnego budowanego osiedla Nowe Miasto, chyba na prośbę developera). Tyle że mieszkańcy Ci, jak i pozostali mieszkańcy Radzikowskiego bliżej będą mieli do SKA lub tramwaju na Bronowicką (będzie tunel pod torami), niż do tramwaju wzdłuż Conrada, a skoro powstają nowe osiedla powyżej IKEI na północ, to naturalne jest, że linia powinna przebiegać pomiędzy IKEA a Galerią, tak aby mieszkańcy wszystkich nowo powstających osiedli na północ od IKEI mieli bliżej do tramwaju. W przeciwnym wypadku powstanie sytuacja, kiedy mieszkańcy osiedli na południe od IKEI będą mieli pod nosem SKA, oraz linie tramwajowe z Bronowic i wzdłuż Conrada, a mieszkańcy osiedli na północ od IKEI będą mieć do jedynej linii tramwajowej po prosu zbyt daleko. To chyba radni dzielnicy VI podburzają swoich mieszkańców, żeby torpedowali najbardziej optymalny i najtańszy zarazem przebieg trasy (nr 1 na mapce) , żeby ugrać dla siebie oplecienie liniami tramwajowymi swojej dzielnicy ze wszystkich stron. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Kosek może się Pan zdecyduje

    Roza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Na Park& Ride na miejscu Motelu Krak jest za daleko do przystanku SKA i tramwaju na Bronowickiej ale dla biurowców bez tramwaju jest jak znalazł - w sam raz. Proszę sobie poczytać...rozwiń całość

    Na Park& Ride na miejscu Motelu Krak jest za daleko do przystanku SKA i tramwaju na Bronowickiej ale dla biurowców bez tramwaju jest jak znalazł - w sam raz. Proszę sobie poczytać
    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,21345278,awantura-o-parking-przesiadkowy-w-bronowicach.html#BoxLokKrakLink i zdecydować się kogo Pan będzie teraz reprezentował?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proszę nie kłamać

    alex (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    NIE BęDZIE ŻADNEGO TUNELU ŁĄCZĄCEGO nowe osiedle z przystankiem, to usłyszeliśmy wczoraj na Złotym Rogu. Proszę przestać oszukiwać ludzi w celu uzyskania OSOBISTEJ KORZYŚCI (tak wiem do kogo piszę...rozwiń całość

    NIE BęDZIE ŻADNEGO TUNELU ŁĄCZĄCEGO nowe osiedle z przystankiem, to usłyszeliśmy wczoraj na Złotym Rogu. Proszę przestać oszukiwać ludzi w celu uzyskania OSOBISTEJ KORZYŚCI (tak wiem do kogo piszę poznaję po retoryce i argumentach :). Tramwaj Sosnowiecką obsłuży tylko mieszkańców jej okolic, tramwaj na rondzie obsłuży wszystkich. Nie robi się linii tramwajowej dla kilkuset ludzi i sklepów oraz po to by zwiększyć wartość nieużytków, proszę to sobie zapamiętać bo taka koncepcja zostanie skompromitowana. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ALEXU..

    MILENKA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Tylko wariant 1 lub 4 zapewnia szybką komunikację dla Bronowic Wielkich (mieszka więcej ludzi niż na osiedlu wzdłuż Radzikowskiego) oraz nowo powstałych osiedli w rejonie Chełmońskiego. Rejon...rozwiń całość

    Tylko wariant 1 lub 4 zapewnia szybką komunikację dla Bronowic Wielkich (mieszka więcej ludzi niż na osiedlu wzdłuż Radzikowskiego) oraz nowo powstałych osiedli w rejonie Chełmońskiego. Rejon Radzikowskiego jest obsługiwany przez autobus 168,172,173 oraz znajduje się bardzo blisko 5-7 minut pieszo od przystanku tramwajowego Bronowice Wiadukt. Trasa 1 lub 4 jest optymalna i będzie zachęcać pasażerów spoza Krakowa do korzystania z projektowanego P&R (kto zostawi auto, żeby marnować czas na jazdę okrężną trasą??) Trzeba zacząć myśleć szerszymi kategoriami i wyściubić nosek poza swoją norkę :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Konsultacje odbyły w formie pisemnej

    Mieszkaniec Bronowic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Mimo wykluczenia z konsultacji VI wygrał wariant II, przez Conrada pan Kosek kręci wałki, wystawił własnych wyborców z ulicy Radzikowskiego i planuje tramwaj do galerii

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mieszkańcy północ od Galerii Bronowic

    misiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    masz rację. wy mieszkańcy południowcy od IKEI tylko wy myślicie o sobie o komforcie. my mieszkańcy północni od IKEI wolimy żeby wariant był między IKEĄ a GB.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wolimy bo jesteśmy miśki

    Zdzich (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Wolisz bo co?
    Bo będziesz jechał przez parkingi i przez to zaoszczędzisz 2-3min na czasie?
    Inwestycja za grubą kasę ma służyć tylko takim Januszo-Miśkom bo tak "chcom"?
    Może popatrzysz dalej niż...rozwiń całość

    Wolisz bo co?
    Bo będziesz jechał przez parkingi i przez to zaoszczędzisz 2-3min na czasie?
    Inwestycja za grubą kasę ma służyć tylko takim Januszo-Miśkom bo tak "chcom"?
    Może popatrzysz dalej niż czubek własnego nochala? Tramwaj na Conrada będzie dla ludzi z południa, północy, zachodu i wschodu bronowic tak samo atrakcyjnym wariantem transportu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    konsultacje

    Oświecenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    u nas zrobili konstulacje na których pomysł Zikit'u żeby puścić tramwaj zygzakiem miedzy blokami został zmiażdżony, przeżuty i wypluty - i co ?

    tydzień później gazeta pisze że mieszkancy...rozwiń całość

    u nas zrobili konstulacje na których pomysł Zikit'u żeby puścić tramwaj zygzakiem miedzy blokami został zmiażdżony, przeżuty i wypluty - i co ?

    tydzień później gazeta pisze że mieszkancy entuzjastycznie witają tramwaj pod balkonami ....

    na kolejnym spotkaniu poprosze o protokół z zebrania albo prokuratorzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prawdziwe informacje !!!!

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Ja też byłem na tych spotkaniach i potwierdzam to co jest napisane w gazecie.
    Trasa w/g II-go wariantu jest optymalna i oczekiwana przez mieszkańców Bronowic M.,
    Bronowic W. jak również przez...rozwiń całość

    Ja też byłem na tych spotkaniach i potwierdzam to co jest napisane w gazecie.
    Trasa w/g II-go wariantu jest optymalna i oczekiwana przez mieszkańców Bronowic M.,
    Bronowic W. jak również przez mieszkańców osiedli po południowej stronie ul. Conrada
    i nowo budowanego wielkiego osiedla mieszkaniowego po południowej stronie ul. Radzikowskiego. Pozostałe warianty tj. I, III, i IV to totalny niewypał.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie!!

    misiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    najlepszy wariant to pomiędzy IKEĄ a Galerii Bronowic i uważam to za rozwiązanie ze wszystkimi stron. a nie mieszkańcy z Radzikowskiego są najważniejsi!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wiesz o czym piszesz

    RR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Co Ci to da że tramwaj pojedzie między Ikeą i galerią bronowice gdzie i tak nikt nie mieszka?
    Jadąc do ROK da szansę podróży wielu więcej osobom.
    Bieg i tak skończy na pętli która jest w kazdym...rozwiń całość

    Co Ci to da że tramwaj pojedzie między Ikeą i galerią bronowice gdzie i tak nikt nie mieszka?
    Jadąc do ROK da szansę podróży wielu więcej osobom.
    Bieg i tak skończy na pętli która jest w kazdym wariancie w tym samym miejscu i tam ludzie z północy będą mieli najbliżej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przedłużenie linii tramwajowych

    Gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Najlepszym rozwiązaniem jest doprowadzenie linii tramwajowych do granic miasta lub do sąsiednich gmin , tak aby parkingi PR lokalizować na terenie gminy zewnętrznej np. w okolice Nico (gmina Wielka...rozwiń całość

    Najlepszym rozwiązaniem jest doprowadzenie linii tramwajowych do granic miasta lub do sąsiednich gmin , tak aby parkingi PR lokalizować na terenie gminy zewnętrznej np. w okolice Nico (gmina Wielka Wieś), Zielonek (np. okolice szkoły), Węgrzc (planowana linia na Górkę Narodową). Wtedy efekt zostanie osiągnięty - mniej samochodów będzie wjeżdżało do Krakowa. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ZIKIT, czyli - budujemy dla siebie! (mieszkńców mamy gdzieś).

    KRK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    ZIKIT nigdy nie miał zbyt wiele wspólnego z potrzebami i opinią mieszkańców. Biorą przykład z pryncypała JM.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KAMIL

    Kamil Pałasz

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    https://youtu.be/uagssFcslJ8

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pozdro

    pozdro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    ZIKIT ma racje przebieg 4 jest najlepszy obsługuje największą liczbe mieszkańców. Na Radzikowskiego mają blisko do SKA i na Bronowicką, tutaj też jak przejdą 500m to im korona z głowy nie spadnie....rozwiń całość

    ZIKIT ma racje przebieg 4 jest najlepszy obsługuje największą liczbe mieszkańców. Na Radzikowskiego mają blisko do SKA i na Bronowicką, tutaj też jak przejdą 500m to im korona z głowy nie spadnie. Za to dojazd z P+R przy jasnogórskiej będzie szybszy. Linie będzie można wydłużyć jeszcze bardziej na północ. W końcu blisko będą też mieli mieszkańcy osiedli na Chełmońskiego i na Sosnowieckiej. Po Zachodniej stronie jasnogórskiej jak i po północnej stronie Galerii Bronowickiej powstało i powstaje dużo osiedli, zanim zaczną budować ten tramwaj to będzie tam dużo mieszkańców których tramwaj obsłuży. (myślenie przyszłościowe). Jednocześnie w tym czasie na Radzikowskiego będą mieć 200-500m do SKA Bronowice i każdy będzie wybierał 5-6min pociągiem, a nie jazdę tramwajem 15-20min do centrum. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wiesz o czym piszesz

    ZZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    SKA będzie po zachodniej stronie armii krajowej. Od Radzikowskiego to jest kawał drogi. Tramwaj jadąc wzdłuż conrada przez ROK obsluży najwiekszą liczbę pasażerów.
    Ludzie z północy nic nie stracą...rozwiń całość

    SKA będzie po zachodniej stronie armii krajowej. Od Radzikowskiego to jest kawał drogi. Tramwaj jadąc wzdłuż conrada przez ROK obsluży najwiekszą liczbę pasażerów.
    Ludzie z północy nic nie stracą bo i tak najdogodniej dla nich będzie wsiąć na pętli obo galerii bronowice. Puszczenie tramwaju obok ikei to tylko skrócenie trasy i pewnie kosztów, ale na pewno nie najlepszy wariant dla mieszkańców.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    OSOBOWOŚĆ ROKU 2016 [KONIEC GŁOSOWANIA]

    OSOBOWOŚĆ ROKU 2016 [KONIEC GŁOSOWANIA]

    Wybieramy najlepsze stacje narciarskie [GŁOSOWANIE]

    Wybieramy najlepsze stacje narciarskie [GŁOSOWANIE]

    Pokochaj wygodę i oszczędności z Orange Love (materiał informacyjny Orange)

    Pokochaj wygodę i oszczędności z Orange Love (materiał informacyjny Orange)