MKTG SR - pasek na kartach artykułów

We Wrocławiu otwarto nowy hangar do naprawy samolotów. Ryanair zatrudni dodatkowo 300 osób. Byliśmy w środku!

Aneta Kolesińska
Aneta Kolesińska
Wideo
od 16 lat
To już czwarty hangar naprawczy dla samolotów we Wrocławiu, w którym serwisowane są maszyny linii lotniczych Ryanair. Wrocław Aircraft Maintenance Service (WAMS) przeznaczył na inwestycję 25 mln euro. Zobacz, jak naprawia się samoloty, którymi na co dzień podróżują tysiące osób!

Nowy hangar powstał w sąsiedztwie wrocławskiego lotniska i jest częścią istniejącej od 2017 roku bazy Ryanaira. Nowa hala to już 4. budynek w całej bazie, ma powierzchnię 8300 mkw. Tak jak pozostałe, będzie służyć do serwisowania samolotów

- Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani i dumni, bo ledwie rok temu ogłaszaliśmy rozbudowę kompleksu. Inwestycja została zrealizowana błyskawicznie, wyposażyliśmy go i uzyskaliśmy potrzebne certyfikaty. Mieliśmy już w nim pierwsze samoloty, które przechodziły przeglądy. To, czego nam jeszcze potrzeba, to dodatkowi pracownicy, a dokładniej mechanicy lotniczy - mówi Barbara Kaśnikowska, General Menager WAMS.

Hangary naprawcze WAMS znajdują się w 6 polskich miastach. We Wrocławiu są aż 4!

Hangar spółki WAMS to miejsce, w którym samoloty przechodzą przeglądy i są serwisowane pod kątem bezpieczeństwa i ewentualnych usterek. Najczęstszymi zabiegami są naprawy kół, kabiny lotniczej, sprawdzanie hamulców czy uzupełnianie płynów eksploatacyjnych.

– Otwarcie naszego drugiego hangaru w WAMS jest dowodem na stałe zaangażowanie Ryanaira w regionie Wrocławia. Ta inwestycja nie tylko wzmacnia nasze możliwości serwisowe, ale także podkreśla naszą rolę we wspieraniu wzrostu gospodarczego i tworzeniu miejsc pracy – mówi Eddie Wilson, CEO Ryanair.

Zobacz, jak wygląda nowy hangar WAMS w galerii zdjęć:

Ryanair chętnie zatrudni do pracy

Zatrudnienie w bazie WAMS od zeszłego roku wzrosło z 220 osób do 320. Docelowo firma chce zatrudniać 560 we wszystkich 4 hangarach. Na potrzeby powstania kolejnych hali napraw Ryanair utworzył nową wyspecjalizowaną kadrę mechaników, którzy zajmują się naprawą i konserwacją samolotów.

- Hangar już działa na pełnych obrotach, pracownicy pracują nad samolotami, choć oczywiście nie ma ich tak wiele jak w sezonie zimowym. Najwięcej przeglądów robimy zimą, by samoloty były gotowe na letnie podróże - dodaje Eddie Wilson.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska