Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Wolbromska z północy Krakowa do Zielonek. Powstaje droga mająca poprawić wyjazd z miasta. Zobaczcie zdjęcia.

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki.
Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki. krakowznieba.pl
Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ulicy Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej. Strona internetowa "Kraków z nieba" udostępniła nam zrobioną niedawno dokumentację postępów prac związanych z budową nowej drogi z Krowodrzy Górki do Zielonek. Widać na nich także część robót związanych z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej i tunelu samochodowego w ciągu ul. Opolskiej.

Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek realizowana jest na podstawie trójstronnej umowy w trybie „zaprojektuj i wybuduj” pomiędzy Województwem Małopolskim i gminą Kraków, a firmą Strabag Infrastruktura Południe. Nowa droga o długości około 2 km będzie przebiegać przez teren gmin Kraków i Zielonki. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich.

Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem ZIM linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na długości około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Przewiduje się też przebudowę i budowę systemu odwadniającego z odprowadzeniem wód opadowych do odbiorników wraz z niezbędnymi urządzeniami. Poprawi się też infrastruktura dla transportu zbiorowego, poprzez wybudowanie zatok dla autobusów. Tam gdzie jest to konieczne powstaną ekrany akustyczne.

Mieszkańcy obawiają się, że wąwozie poprowadzenie końcowego odcinka linii tramwajowej do Górki Narodowej w wąwozie przy intensywniejszych opadach, grozi osunięciem, zasypaniem torowiska masą ziemi, a tym samym jest zagrożeniem dla zdrowia i życia.

Mieszkańcy alarmują: "Błąd na budowie linii tramwajowej do G...

Zadanie uzyskało dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, w ramach w ramach Osi Priorytetowej 7 Infrastruktura Transportowa.

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska