Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Sieć sklepów Lidl z akcją „Ciche godziny”. Co to oznacza dla klientów dyskontu?

OPRAC.:
Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
W tym czasie wyciszone zostają muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia, a klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, obsługiwani są poza kolejnością.
W tym czasie wyciszone zostają muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia, a klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, obsługiwani są poza kolejnością. fot. Wojciech Wojtkielewicz/Polska Press
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Sieć sklepów Lidl przypomina o prowadzonej akcji „Ciche godziny”, która ma ułatwiać zakupy osobom ze spektrum autyzmu. – Dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, ale dla części klientów może być znacznym ułatwieniem w codziennym funkcjonowaniu – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl Polska.

Spis treści

nawet 400 tys. osób z zaburzeniami spektrum autyzmu w Polsce

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zaburzenia ze spektrum autyzmu występują u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce jest to około 400 tysięcy osób. Jednak z zaburzeniem żyją także rodzice, rodzeństwo oraz opiekunowie, dla których rutynowe obowiązki, w tym między innymi zakupy, są wielkim wyzwaniem.

Sieć sklepów Lidl w przesłanym komunikacie przywołuje wyniki analizy badania ankietowego przygotowanego przez Fundację JiM, z którego wynika, że dla większości osób z ASD zakupy są negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie są hałas, ostre oświetlenie czy kolejki do kasy.

– W Lidl Polska nieustannie dokładamy starań, aby każdy czuł się w naszym sklepie komfortowo i mógł swobodnie robić zakupy. Dzięki obecności naszej marki w różnych lokalizacjach w całej Polsce możemy poznawać rozmaite potrzeby naszych klientów, dlatego już kilka lat temu wprowadziliśmy inicjatywę „Ciche godziny”. Dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, ale dla części klientów może być znacznym ułatwieniem w codziennym funkcjonowaniu – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

– Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to dobra okazja, by uświadamiać i uwrażliwiać społeczeństwo na innych. W Lidl Polska pamiętamy o klientach ze spektrum autyzmu oraz o ich rodzinach. Wiemy, że „ciche godziny” poprawiają komfort ich zakupów – dodaje.

Udogodnienia dla osób z ASD

Z myślą o osobach neuroróżnorodnych Lidl Polska już w 2019 roku wprowadził akcję „Ciche godziny” we wszystkich swoich sklepach. Pod tą inicjatywą, opracowaną we współpracy z Fundacją JiM, kryją się udogodnienia, które są ukłonem w stronę osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i mają ułatwić codzienne zakupy.

W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów „Ciche godziny” w Lidlu odbywają się w każdy piątek w godzinach 8.00–10.00 oraz w sobotę od 19.00 do 21.00. W tym czasie wyciszone zostają muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia, a klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Sieć sklepów Lidl z akcją „Ciche godziny”. Co to oznacza dla klientów dyskontu? - Strefa Biznesu

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska