W trakcie tegorocznego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy udało się ustanowić kolejny rekord środków zebranych na sprzęt medyczny. Kolejne rekordy ustanowili także internauci: 156 mln odsłon, 750 tys. unikalnych użytkowników!

Przez całą niedzielę portal WOŚP odwiedziło 725 tysięcy internautów, a szczyt internetowych wizyt nastąpił ok. godz. 19.00, gdy z witryny korzystało prawie 125 tys. unikalnych użytkowników, wysyłających w tym samym czasie 15 milionów zapytań o strony Fundacji. Łączna liczba odsłon tego dnia wyniosła 156 milionów.

Czytaj też:
To ma ręce i nogi. PKP oddaje działki pod budownictwo mieszkaniowe. I to praktycznie w każdej miejscowości, w której je ma. Sprawdź czy też na tym nie możesz skorzystać!

Z tego aż 152 miliony zostały obsłużone przez CloudFlare – uznane na całym świecie rozwiązanie oferujące usługi typu CDN (Content Delivery Network) połączone z ochroną przed cyberzagrożeniami (jak np. ataki DDoS). Jego zadaniem było rozpoznanie i unieszkodliwienie wszelkich prób ataków oraz odciążenie serwera WOŚP poprzez znaczne ograniczenie liczby zapytań docierających do niego bezpośrednio, a także przyspieszenie ładowania strony przez użytkowników.

Od Holandii po USA

Najwięcej odwiedzin witryny WOŚP pochodziło oczywiście z Polski (137 mln), jednak wydarzenia związane z 25. Finałem tłumnie śledzili w cyberprzestrzeni także internauci z zagranicy. Portal Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odwiedziło 7,3 mln użytkowników globalnej sieci z Wielkiej Brytanii, 3,2 mln z Niemiec, 1,4 mln z USA oraz 1,1 mln z Holandii. To przy okazji udowadnia, że polscy imigranci nie tracą więzi z krajem i są żywo zainteresowani bieżącymi wydarzeniami społecznymi.

Atman pokazał siłę i nowoczesność

– Dostarczenie przez Atmana łączy do Internetu o sumarycznej przepustowości 20 Gb/s do studia Finału WOŚP pod PKiN dla nikogo, kto obserwuje co roku organizację tego gigantycznego przedsięwzięcia, z pewnością nie jest zaskoczeniem. Z naszej infrastruktury sieciowej korzystał także główny koordynator obsługi teleinformatycznej Finału jako podstawy do świadczenia swoich usług – udostępniliśmy mu łącza o przepustowości 22 Gb/s. Czyli podczas tegorocznego Finału Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy dysponowała w sumie rekordową przepustowością 42 Gb/s – podkreśla Anna Ossowska z Atmana.

Czytaj też:
To może być ciekawa wskazówka, jak dobrze ulokować oszczędności. Robert Lewandowski wytycza nowe ślady i pokazuje, że ryzyko nie takie straszne

Oprócz udostępnienia infrastruktury Atman miał swój udział w zapewnieniu gwarancji dostępności strony WWW Fundacji mimo ogromnego zainteresowania internautów (nadmiar jednoczesnych odwiedzin może „zawiesić” nieprzygotowaną na to stronę internetową), a także zabezpieczenia jej przed cyberprzestępcami. Jako polski partner amerykańskiej firmy CloudFlare, Atman pomagał Fundacji w doborze i konfiguracji usługi potrzebnej do obsłużenia wzmożonego ruchu podczas Finału. Wybrane rozwiązanie okazało się bardzo skuteczne, jak bowiem wynika ze statystyk, usługa CloudFlare przejęła aż 98% zapytań, zmniejszając bezpośredni transfer danych do serwera WOŚP o blisko 7 TB.