W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochronę środowiska, jak i oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby społeczności. Organizatorzy Programu szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz które będą inspiracją dla innych: firm oraz społeczeństwa.

Podczas tegorocznej gali kończącej polski etap drugiej edycji Chivas The Venture, jury konkursowe w składzie: Mateusz Kusznierewicz – dwukrotny medalista olimpijski i biznesmen, Agnieszka Oleszczuk-Widawska – jedna z najbardziej znanych ekspertek w dziedzinie startupów, Marian Owerko – przedsiębiorca, założyciel Bakalland S.A., a także Phillip Ainsworth – Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Wyborowa Pernod Ricard, wyłoniło start-up, który będzie reprezentował Polskę w globalnym finale Chivas The Venture i stanie do walki o milion dolarów.

Czytaj też:
Dzieci jadą na zimowiska albo i nie. Wypadki zdarzają się i tam i tu. Sprawdź co daje szkolna polisa

- Każdy z członków jury Chivas The Venture ma odmienne doświadczenie biznesowe i inne spojrzenie na rynek startupów w Polsce i na świecie. Dlatego też ocenialiśmy zgłoszenia z innej perspektywy, skupiając się na ich różnych cechach, m.in. wpływie na społeczeństwo, modelu biznesowym czy po prostu – oryginalności. Wybrani przez nas finaliści tegorocznej edycji Chivas The Venture prezentują doskonałe pomysły i wiem, że będziemy mieli nie lada dylemat przy wyborze zwycięzcy. Jestem przekonany, że każdy z nich ma spore szanse na powtórzenie sukcesu MIGAM z ubiegłego roku, a kto wie, może i na zakwalifikowanie się do finałowej piątki w globalnym finale Chivas The Venture – powiedział Mateusz Kusznierewicz, ambasador tegorocznej edycji Chivas The Venture.

Do finału polskiej edycji dotarli: Bin-e (firma opracowała prototyp inteligentnego kosza na śmieci), Blumil (wózki inwalidzkie z napędem elektrycznym), Deep Doc (wczesne wykrywanie zaburzeń nastroju, w tym depresji), Exolimbs (rozwiązanie do rehabilitacji stawów kończyn dolnych), SEEDiA (tworzy „ławki solarne” oraz stacje ładowania magazynujące energię elektryczną z OZE) a także Nexbio (pracujący nad nowymi metodami wykrywania chorób roślin uprawnych).

Po długich naradach jury ogłosiło zwycięzcę, którym został startu up Nexbio. Triumfator drugiej edycji programu zostanie automatycznie zakwalifikowany do edycji globalnej.

- Rywalizacja była bardzo zacięta, wśród startupów, gdzie każdy z nich robi coś bardzo potrzebnego. Czuję się bardzo wyróżniony, cieszę się, że to co robi Nexbio spotyka się z takim zainteresowaniem. Sami też czujemy, że to co robimy jest potrzebne, że jesteśmy w stanie rzeczywiście zrewolucjonizować ochronę roślin, że żywność będzie zdrowsza i jak widzimy, że ktoś to docenia, to tylko serce rośnie. Wszyscy mamy niesamowitą moc po tym co się wydarzyło- mówił w rozmowie z AIP Adam Kuzdraliński, Nexbio.

W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochronę środowiska, jak i oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby społeczności. Organizatorzy Programu szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz które będą inspiracją dla innych: firm oraz społeczeństwa.

W 2015 roku zgłoszenia do polskiej edycji Chivas The Venture przesłało ponad 100 startupów. Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji został Migam – rewolucyjny startup oferujący innowacyjną w skali światowej usługę połączeń video z tłumaczami języka migowego. Dzięki Migam ponad 100 tysięcy osób głuchych i słabo słyszących w Polsce może po raz pierwszy wykonywać wiele podstawowych czynności, które dotychczas stanowiły dla nich barierę nie do przejścia.

Dzięki zwycięstwu w polskiej edycji Chivas The Venture, Migam mogło zaprezentować swój wyjątkowy pomysł na biznes w globalnym finale, w którym rywalizowało z 26 startupami z całego świata. Ich koncepcja biznesu kreującego pozytywne zmiany społeczne została doceniona przez międzynarodowe gremium oraz przez internautów, dzięki czemu pierwszemu polskiemu reprezentantowi udało się dotrzeć do ostatniego etapu globalnej edycji Chivas The Venture.

Czytaj też:
Wydaje się nam, że mamy zbyt ogólne wykształcenie by znaleźć atrakcyjną pracę. Ona zaś może być w zasięgu ręki