Lojalność klienta nie pojawia się z dnia na dzień. To proces. Trudny i żmudny, w którym takie elementy jak jakość produktów, usług czy obsługi klienta, a także uczciwość, rzetelność i wiarygodność marki mają niezwykle istotne znaczenie. Proces ten mogą jednak wspomóc programy lojalnościowe, które przyciągną uwagę i zainteresowanie klienta, z którym następnie nawiązać będzie można długotrwałą relację.

Walka o lojalność klienta to wyzwanie każdego współczesnego marketera. Wielość i różnorodność ofert, rozproszona uwaga klientów, nadmiar bodźców oraz informacji o produktach, liczne promocje, wysoka konkurencja – to wszystko sprawia, że lojalność staje się towarem deficytowym. Tymczasem to właśnie lojalność pozwala bezpiecznie funkcjonować marce na rynku, zyskiwać stałą przewagę konkurencyjną i wciąż się rozwijać. Dlatego też ciągłych prób zdobycia lojalności nie powinno się zaniechać. Również tych realizowanych poprzez programy lojalnościowe.

Moc korzyści

Programy lojalnościowe to przede wszystkim sposób na zbudowanie długotrwałych relacji z kontrahentami i pracownikami – w zależności od tego do kogo je kierujemy. Jednak ich odpowiednie przeprowadzenie wpływa również na kształtowanie pozytywnego wizerunku marki, utrzymanie motywacji uczestników oraz optymalizacje kosztów firmy. Szereg korzyści, które oferują programy lojalnościowe dla organizatora, są możliwe do osiągnięcia jedynie wówczas, gdy program właściwie zostanie wpisany w strategię marki.

Pierwszym z nich jest skupienie się na potrzebach marki. Każda firma, która sięga po program lojalnościowy powinna to robić ze względu na konkretny, istotny dla niej i szczegółowo określony cel. Tylko jeśli program ma jasny cel oraz właściwie sformułowaną strategię, firma może cieszyć się w przyszłości z jego zadowalających efektów. Na tym jednak nie koniec. Oprócz myślenia o własnych korzyściach, firma powinna pomyśleć także o korzyściach dla uczestników.

Odpowiednia motywacja

Skuteczny program lojalnościowy, musi spełniać dwa podstawowe warunki, z perspektywy uczestników. Po pierwsze powinien mieć ciekawą formę. To oznacza, że mechanizm programu musi być na tyle łatwy, aby uczestnicy nie mieli problemu w realizacji jego założeń, a jednocześnie na tyle atrakcyjny, aby

motywował ich do podjęcia związanych z nim wyzwań. Po drugie, i chyba jeszcze ważniejsze, to znalezienie odpowiedniej, czyli atrakcyjnej nagrody.

Badania wskazują, że atrakcyjna nagroda dla użytkowników, to taka, która spełnia ich indywidualne potrzeby (jest silnie spersonalizowana), a także dostępna jest natychmiast. Oba te warunki spełniają karty przedpłacone Edenred. Są one nowoczesnym katalogiem nagród, które stanowią bardziej atrakcyjną formę gratyfikacji niż nagrody rzeczowe, ze względu na możliwość samodzielnego wyboru jaki ostateczny kształt przybierze upominek. A dodatkowo spełniają warunek natychmiastowej gratyfikacji.

Karty są także doskonałym rozwiązaniem z perspektywy organizatora. Są bowiem łatwe do przechowywania, dostępne przez cały czas trwania programu, a ze względu na ich długą ważność, wystarczy że zostaną wydane raz, w ciągu trwania całego programu lojalnościowego, a następnie będą doładowywane zgodnie z osiągnięciami uczestnika.

Złożona logistyka

Strategia, dobór mechanizmu czy nagród, a następnie odpowiednia optymalizacja podejmowanych działań, to ciągła walka o zdobycie i utrzymanie lojalności klienta. Dlatego warto ją prowadzić wraz z doświadczonym partnerem. Takim z pewnością jest firma Edenred. Dzięki wieloletniej praktyce, umiejętności dostosowania działań do potrzeb i możliwości firmy, a także znajomości najnowszych mechanizmów motywacyjnych, stworzenie skutecznego programu lojalnościowego będzie nie tylko przyjemnym, ale także efektywnym procesem.

O Edenred

Edenred jest światowym liderem w usługach przedpłaconych. Współpraca z Edenred to m.in. stałe wsparcie i otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności. Dostarczamy bezkonkurencyjne rozwiązania oraz niezawodny serwis w obszarach wsparcia sprzedaży, motywacji i budowania lojalności na rynkach B2B2C. Edenred służy nie tylko 50-letnim doświadczeniem, ale także wiedzą i know-how oraz zespołem specjalistów. Ważna jest dla nas rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także sprostanie niestandardowym oczekiwaniom klientów. Edenred w Polsce dostarcza rozwiązania oparte na kartach przedpłaconych w trzech kategoriach: motywacja pracowników, lojalność w biznesie oraz zarządzanie wydatkami firm.