Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian najlepiej napisali szóstoklasiści w Zagórzanach

Marek Podraza
Marek Podraza
OKE w Krakowie podała pełne wyniki sprawdzianu szóstoklasistów w poszczególnych szkołach podstawowych powiatu gorlickiego.

Na 55 naszych szkół podstawowych 17 osiągnęło wynik wysoki tj. tzw. staniny od 7 do 9,27 szkół wynik średni a 11 niski. Najlepsza w powiecie okazała się SP im. KEN w Zagórzanach. Wynik wysoki osiągnęły jeszcze szkoły w Sitnicy, Strzeszynie, Stróżnej, Sędziszowej, Siedliskach, Wilczyskach, Dominikowicach, Biesnej, Mszance, Łosiu, Łużnej, Woli Łużańskiej, Siarach, Hańczowej, Wysowej-Zdroju oraz w SP nr 2 w Bieczu. SP nr 2 w Bieczu była jedyną szkołą miejską, która osiągnęła wynik wysoki i uratowała honor szkół miejskich. W Zagórzanach szóstoklasiści osiągnęli średni wynik ogólny 80,7 proc. i najwyższy stanin. Jaki jest sposób na taki sukces i takie wyniki, zapytaliśmy dyrektorkę szkoły, nauczycieli oraz samych uczniów.

- Mamy powody do dumy, chociaż wiemy, że w powiecie sprawdzian wypadł nie najlepiej. Od 2010 roku osiągamy wysokie wyniki w tym sprawdzianie. Bardzo dużą rolę odgrywają tutaj nauczyciele, a uczniowie na tym etapie są jeszcze chętni do nauki. Matematyki uczy pani Aneta Motyka, a języka polskiego i angielskiego pani Krystyna Holik. Wcześniej angielskiego uczyła pani Anna Chochołek. Aby przygotować uczniów do tegorocznego sprawdzianu nauczyciele musieli dokładnie znać wymagania ogólne i szczegółowe w zakresie przedmiotów egzaminacyjnych określane w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu - wyjaśnia Iwona Jamro, dyrektorka ZS w Zagórzanach.

Dobrze przygotowany nauczyciel to dopiero połowa sukcesu. Swoje kompetencje musi wykorzystać w praktyce i mówiąc prosto, nauczyć dzieci. I w Zagórzanach od paru lat się to udaje, a w tym roku udało się prawie w 100 procentach. Ze słabszymi uczniami nauczyciele prowadzą indywidualizację nauczania oraz dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, jak również odpowiednio ich motywują do systematycznej pracy.

- Bardzo ważna jest również współpraca z rodzicami, którzy muszą wierzyć we wspólny sukces i wspierać oraz motywować dzieci do nauki, i muszę przyznać, że nam się to udaje. W klasie mieliśmy niewielu uczniów, ale wśród nich 33 procent stanowili dyslektycy - dodaje pani dyrektor.

Wychowawczyni klasy pani Aneta Motyka zwraca uwagę, na jeszcze inny ważny czynnik.- Podstawy wyniesione z edukacji wczesnoszkolnej są fundamentem nauki i sukcesów odnoszonych w kolejnych latach. Jeżeli dzieci mają opanowane te podstawy, to pracuje się z nimi dużo łatwiej. I takie dzieci miałam. Z tzw. godzin dyrektorskich dostałam jeszcze jedną godzinę matematyki, to też duży plus. Już w klasie piątej pisaliśmy próbny sprawdzian. Na cały wynik pracuje jednak cała klasa i jak widać jest to do osiągnięcia - wyjaśnia wychowawczyni klasy.

W klasie miała uczniów, którzy napisali sprawdzian na sto procent. Wszyscy zgodnie podkreślają, że nie mieli problemów z jego napisaniem. - Dla nas sprawdzian był dość łatwy. To był po prostu nasz dzień! Były wprawdzie zadania, które sprawiały nam trochę trudności, ale dzięki temu, że zarówno pani od matematyki, jak i języka polskiego i angielskiego przerabiały z nami podobne zadania nie mieliśmy problemów i napisaliśmy go bardzo dobrze - mówią nam najlepsi szóstoklasiści Mateusz Firsz, Dominika Kuk, Martyna Czyżyk, Julia Falisz, Jakub Haberek, Arkadiusz Knapik, Tomasz Kozień, Angelika Kozioł, Mateusz Machowski, Ewa Pyrcioch, Daniel Sarkowicz oraz Przemysław Szpyrka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska