Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rondo Mogilskie do naprawy. Będą utrudnienia w ruchu dla kierowców

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Rondo Mogilskie w Krakowie.
Rondo Mogilskie w Krakowie. Andrzej Banaś
W najbliższym tygodniu na rondzie Mogilskim planowane są prace remontowe. W związku z nimi kierowcy muszą zwracać uwagę na zmiany w organizacji ruchu.

- W czwartek i piątek, 22 i 23 lutego, jeżeli warunki atmosferyczne na to pozwolą, planowana jest wymiana elastomerowych profili uszczelniających dylatacji na rondzie Mogilskim – na wysokości zjazdu z ronda w kierunku al. Beliny-Prażmowskiego. W związku z pracami pojawią się zmiany w organizacji ruchu - informują w krakowskim magistracie.

Roboty rozpoczną się w czwartek, 22 lutego ok. godz. 6 i potrwają do piątku, 23 lutego do godz. 18.

Wymienione zostaną elastomerowe profile uszczelniające dylatację na rondzie Mogilskim – w urządzeniu przecinającym pięć pasów ruchu zlokalizowanym na styku ustroju nośnego i przyczółku wiaduktu. Prace będą realizowane na każdym pasie, począwszy od skrajnego prawego pasa ruchu – w trakcie prac dany pas zostanie wyłączony z ruchu.

Koszt konserwacji to ok. 84 tys. zł.

W ramach przygotowywanych inwestycji jest rozbudowa obwodnicy autostradowej Krakowa.

Parlamentarny zespół ds. Małopolski zajął się drogami: Nowa ...

Historia Ronda Mogilskiego zaczęła się w 1951 r., kiedy to wytyczono rondo i rozpoczęto rozbiórkę fortu Lubicz. Do nowo wybudowanego ronda przyłączono 4 arterie: Mogilską, Lubicz, Powstańców Warszawy (obecnie Powstania Warszawskiego) oraz Marchlewskiego (obecnie płk. Beliny-Prażmowskiego). Wzdłuż trzech z nich (z wyjątkiem al. Bieliny-Prażmowskiego) przeprowadzono torowiska tramwajowe.

W 1957 r. do ronda podłączono piątą ulicę – Modrzewskiego (obecnie Lubomirskiego). W latach 60. XX wieku nastąpiła budowa linii tramwajowej od ronda Mogilskiego do Dworca Wschodniego. Została ona następnie zlikwidowana w 1985 r., z myślą przeniesienia jej pod ziemię. Budowa tunelu pod Dworcem Głównym rozpoczęła się w drugiej połowie lat 90. XX wieku, aczkolwiek front prac dotarł do Ronda Mogilskiego dopiero w 2006 r. Wówczas również rozpoczęto gruntowną przebudowę ronda, która została ukończona dwa lata później – w 2008 r.. W grudniu tego samego roku również oddano do użytku tunel tramwajowy i wyeksponowano ruiny fortu Lubicz. Koszt tej inwestycji wyniósł ok. 140 mln zł.

Polski smog najbardziej truje

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska