Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przewozy Regionalne przewożą coraz więcej pasażerów

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
"Przewozy Regionalne w Małopolsce przewiozły w I kwartale br. ponad 1 852 tys. osób. Jest to wzrost o 16,3% w stosunku do roku ubiegłego i o ponad 390 tys. osób więcej niż planowano w tym okresie. Na tak dobry wynik złożył się przede wszystkim powrót podróżnych do pociągów na linii Kraków – Tarnów. Przybywa też pasażerów w pociągach z Sędziszowa i Miechowa. Linia ta obsługiwana jest wyłącznie nowym taborem". - tak podaje przewoźnik, któremu w Małopolsce wróżono nie tak dawno upadek, na korzyść Kolei Małopolskich, spółki samorządu województwa, konkurencji dla państwowej spółki.

- Po raz kolejny w tym rozkładzie jazdy podejmujemy decyzję o zwiększeniu zestawienia pociągów na niektórych kursach do Sędziszowa i Tarnowa, tak aby wraz ze wzrostem ilości pasażerów poprawić warunki podróżowania – mówi Dyrektor Oddziału Małopolskiego POLREGIO Andrzej Siemieński.

- Cieszy również to, że pomimo dużych utrudnień związanych z prowadzonym remontem na odcinku Kraków – Trzebinia pasażerów w pociągach nie ubywa – dodaje Siemieński.

"Przewozy Regionalne, od stycznia 2017 r. posługujące się marką handlową POLREGIO, to największy przewoźnik pasażerski kolejowy – zarówno w Małopolsce, jak i w całym kraju. Spółka pomyślnie przeszła proces restrukturyzacji i obecnie skupia się na podnoszeniu jakości usług oraz rozbudowie oferty. Rozpoczęto inwestycje w nowoczesny tabor. Do końca roku na tory wyjedzie 50 nowych lub gruntownie zmodernizowanych pociągów w nowych barwach spółki. Spółka ma również w planach zakup 250 nowoczesnych składów. W planach POLREGIO jest także rozwijanie wspólnej oferty z największymi przewoźnikami autobusowymi. Przewozy Regionalne, właściciel nowej marki POLREGIO, to obecnie największy i jednocześnie najprężniej rozwijający się przewoźnik kolejowy w Polsce. W 2016 roku spółka wypracowała zysk na poziomie około 50 mln zł. Tak dobry wynik to zasługa obecnego zarządu, który wdrożył proces restrukturyzacji, dużego wsparcia właściciela, Agencji Rozwoju Przemysłu, a także pracowników posiadających ogromną wiedzę i doświadczenie." - podaje przewoźnik.

Archiwum Narodowe w Krakowie, Południowa Dyrekcja Okręgowych Kolei Państwowych w Krakowie, sygn. 29/741/3350

Tak wyglądał Dworzec Główny bez Galerii Krakowskiej [ARCHIWA...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska