MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?

Piotr Rąpalski
Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?Czy Trasa Łagiewnicka będzie węższa?
Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?Czy Trasa Łagiewnicka będzie węższa?
Urzędnicy wzięli pod uwagę protesty przeciwko szerokiej trasie Łagiewnickiej. Rozważają zawężenie odcinków obu jej jezdni z 3 do 2 pasów ruchu. Budowa trasy ma być początkiem domykania III obwodnicy Krakowa. Do tej pory planowano tę drogę, od ul. Witosa do ul. Grota Roweckiego, z trzema pasami w każdą stronę. Powołano już do jej wykonania spółkę miejską. Jej prezes Jerzy Marcinko, przyznał właśnie, że trwają prace nad zawężeniem arterii.

Po pierwsze z 4 do 2 metrów na zostać zmniejszona szerokość wolnego terenu pomiędzy jezdniami. - To pozwoliłoby ograniczyć szerokość całej trasy po około metrze z każdej jej strony. Byłoby potrzebne mniej terenu. Możemy to zrobić, bo to nie autostrada czy droga ekspresowa, ale ulica miejska - mówi  Jerzy Marcinko. W dotychczasowych planach cała szerokość trasy miała liczyć od 18 do 25 metrów, co nie podobało się części krakowian, bo ulica przetnie też tereny zielone i prywatne działki. 

Przy nowym rozwiązaniu zostałoby więcej przestrzeni i trzeba by dokonać mniejszych wywłaszczeń i wykupów gruntów.

Jest też szansa na zawężenie samych jezdni. - Na odcinkach, na których nie będzie potrzeby szerokich rozjazdów przy skrzyżowaniach, będziemy próbować zejść do dwóch pasów ruchu - zapewnia Marcinko. - Ale nie na całej długości, bo jeśli od jednego do drugiego skrzyżowania jest tylko 100-150 metrów to byłoby to bezsensu. Tam pójdą trzy pasy - tłumaczy prezes. 

Do piątku wykonana ma zostać analiza, jakie korekty można wprowadzić. Trzeba przy tym uważać, bo inwestycja ma już wydaną decyzję środowiskową. Jeśli zmiany byłyby sprzeczne z jej postanowieniami, trzeba by występować o nowy dokument, a jego uzyskanie zajmuje długie miesiące.

A miasto już w drugiej połowie roku planuje ogłosić przetarg na projekt i realizację inwestycji.  Jej koszt to szacunkowo 1,3 mld zł. Pokryć ma to pożyczka bankowa zaciągnięta przez spółkę, dofinansowanie rządowe i dotacja 100 mln zł z Unii Europejskiej (na budowę przy trasie linii tramwajowej z Kurdwanowa do ulicy Zakopiańskiej). Prace budowlane planuje się rozpocząć w 2018 roku, a zakończyć w 2020. 

Źródło: Gazeta Krakowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska