Postaw na pozycjonowanie i zadbaj o widoczność swojego biznesu w Google

Materiał informacyjny Lumo
Marketing internetowy jest w dzisiejszych czasach niezbędny dla funkcjonowania niemal każdego biznesu. Zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa mają w sieci „swoje miejsce”, które pozwala klientom szybko i skutecznie zapoznać się z ich ofertą, kupić produkty lub przeczytać informacje o firmie. Jednak samo posiadanie strony to za mało, aby sklep internetowy, czy lokalna firma została znaleziona przez potencjalnego klienta wśród gąszczu innych ofert. Każdy menedżer, dyrektor czy kierownik działu marketingu powinien wiedzieć, jak kluczowe są w tym wypadku usługi SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego, czy lokalne seo i optymalizacja to dzisiaj absolutny must have, jeśli chodzi o działania marketingowe.

Dlaczego pozycjonowanie stron w Google?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie oraz absolutnym liderem w Polsce. To właśnie przy pomocy Google szukają różnego typu informacji - może to być usługa, produkt, czy odpowiedź na postawione pytanie.

Mechanizmy wyszukiwarki zajmują się znajdowaniem adresów URL do podstron, które będą najlepszą odpowiedzią na wpisaną frazę. Aby witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania, musi mieć utworzone podstrony przygotowane pod odpowiednie frazy kluczowe, które ułatwią potencjalnemu klientowi znalezienie tego, czego szuka.

Celem Google jest jak najprostsze i najtrafniejsze pokierowanie swoich użytkowników do miejsca docelowego. Pozycjonowanie stron internetowych polega na dopasowaniu Twojej witryny do konkretnych wyników wyszukiwania, poprzez dostosowanie do zasad aktualnie działającego algorytmu. Wyszukiwarka tekstowa szuka najlepiej pasujących treści na stronie, a dzięki zastosowaniu algorytmu i sztucznej inteligencji potrafi dopasować kontekst do podanych słów. Aby tak było, niezbędne jest właśnie pozycjonowanie, które obejmuje szereg konkretnych działań, które mogą dotyczyć elementów technicznych oraz optymalizacji treści.

Strony o niskim poziomie technicznym i merytorycznym nie będą wyświetlane na wysokich pozycjach, dlatego właśnie Google od lat utrzymuje taką popularność. Oczywiście pozycjonowanie może zostać uzupełnione poprzez inne metody marketingowe – na przykład kampania Google Ads, czy reklama na Facebooku.

Jakie korzyści da wysoka widoczność Twojej firmie?

Pozycjonowanie stron WWW i ich optymalizacja skutkują poprawieniem widoczności w wynikach wyszukiwania oraz zwiększeniem ruchu organicznego, co może znacząco przełożyć się na sprzedaż i zainteresowanie Twoją ofertą. Przemyślana strategia marketingowa i zaplanowanie działań są kluczowe dla każdego specjalisty SEO, który zna podstawowe zasady algorytmu, analizuje pracę konkurencji i opiera się na swoich doświadczeniach. Google, co jakiś czas aktualizuje swój algorytm, dlatego ważna jest wielowymiarowość i korzystanie z różnych metod.

Najważniejsze korzyści wynikające z pozycjonowania strony:

  • Zwiększona sprzedaż - większy ruch na stronie przyczyni się do większej sprzedaży,
  • Dotarcie do grupy docelowej - prawidłowa selekcja i budowa widoczności pod wybrane frazy kluczowe sprawi, że Twoja witryna wyświetli się potencjalnym klientom,
  • Budowanie wiarygodności marki i zaufania wśród klientów - wyszukiwarki internetowe są dziś podstawowym źródłem informacji. Najwyżej w wynikach wyszukiwania wyświetlane są strony o wysokiej jakości,
  • Długofalowe efekty - pozycjonowanie strony przyczynia się do osiągnięcia wysokich pozycji, które są trwałe,
  • Wyniki, które można zmierzyć - wzrost widoczności szybko przełoży się na wzrost ruchu i zainteresowanie Twoją ofertą,
  • Użyteczna i funkcjonalna strona internetowa - przyjazny potencjalnemu użytkownikowi serwis zachęci go do zakupu produktów lub kontaktu z Twoją firmą,
  • Najtańsza i najstabilniejsza forma marketingu internetowego - koszt pozyskania jednego klienta jest dużo niższy, niż w przypadku innych kampanii marketingu internetowego.

Sprzedaż, kontakty i ruch - to kluczowe elementy dla każdego biznesu, który ma przynosić zyski. Inwestowanie w SEO opłaca się, ponieważ zwiększa szansę dotarcia do nowych klientów, którzy szukają oferowanych przez firmę usług czy produktów.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Krakowie?

Ilość zalet wynikających z pozycjonowania jest długa i bez wątpienia, po czasie przynosi wymierne korzyści.
Na rynku dostępnych jest wiele agencji, oferujących zyski w krótkim czasie. Warto wówczas zastanowić się nad metodami i sposobem pracy takiej agencji.

Poznaj cennik pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo

Pozycjonowanie stron jest procesem, który trwa i wymaga ciągłych inwestycji. Wypracowane w ten sposób efekty są trwałe i stabilne, dlatego cena pozycjonowania często różni się w zależności od wykonywanych usług i rodzajów przeprowadzanych kampanii. Ceny mogą różnić się także w zależności od branży, dla której usługi będą wykonywane oraz samej agencji.

Te zatrudniające wielu specjalistów SEO, programistów, copywriterów będą oferowały szerszy zakres pracy, dlatego cena u nich jest wyższa. Dobrą praktyką jest także zdecydowanie się na audyt SEO, który obejmie analizę parametrów pozycjonowanej strony, dotyczącą jej linkowania, treści w witrynie, szybkości ładowania i dostosowania jej odtwarzania na urządzeniach mobilnych.

Kompleksowość usług SEO daje największą gwarancję pozytywnych efektów i korzyści dla Twojej firmy.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Masz firmę lokalną czy sklep internetowy? Twój biznes potrzebuje usług SEO

Pozycjonowanie lokalne, dlaczego jest ważne dla Twojej firmy?

Prowadzisz lokalny biznes? Pozycjonowanie to sposób na dodatkowych klientów

Zyskaj przewagę nad lokalną konkurencją. Pozycjonowanie to duże wsparcie dla małych biznesów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska