Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dniach ma się odbyć pierwszy przejazd tramwajową trasą do Górki Narodowej. Tymczasem my zapraszamy na pierwszy lot

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Wideo
od 16 lat
Już w tym tygodniu odbędzie się pierwszy przejazd tramwajowy trasą do Górki Narodowej. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to już na początku września, zgodnie z obietnicą władz miasta mieszkańcy Krakowa będą mogli z niej korzystać. My już dziś postanowiliśmy sprawdzić trasę z perspektywy lotu ptaka. Zobaczcie film z lotu nad linią tramwajową!

Na ostatniej prostej

Powoli dobiega końca jedna z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców miasta inwestycja komunikacyjna. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to największa i najważniejsza inwestycji infrastrukturalnych w północnej części Krakowa.

Mieszkańcy północnej części Krakowa już niedługo będą mogli na dobre zapomnieć o zatłoczonych autobusach i ogromnych korkach. Wszystko za sprawą nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej, która niebawem ma zostać sfinalizowana. Najpierw jednak poważny test, czyli pierwszy przejazd tramwaju, które odbędzie się już w najbliższy poniedziałek - 28 sierpnia br. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tramwaje powinny rozpocząć regularne kursowanie już na początku września br. czyli wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego - tak jak obiecywali urzędnicy.

Tramwaj na razie nie dojedzie do pętli

Jak informuje Jan Machowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie, przez kilka pierwszych tygodni, regularna komunikacja nie będą dojeżdżała do samej pętli na Górce Narodowej, ale będzie się zatrzymywała jeden przystanek wcześniej. Jeszcze przez kilka tygodni pętla będzie placem budowy. Najprawdopodobniej na przełomie października i listopada będzie można już korzystać zarówno z pętli jak również dwupoziomowego parkingu park&ride na ok. 470 pojazdów z terminalem autobusowym.

5 kilometrów nowej trasy

Nowa trasa tramwajowa licząca 5 kilometrów rozpoczyna się przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej.

W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

Dostęp do telefonu zaufania będzie utrudniony

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska