Ważne
    Fiat Tipo kombi, czyli bagażnik w roli głównej

    Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.

    Fiat Tipo kombi, czyli bagażnik w roli głównej

    wf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.

    Aktualizacja:

    Fiat Tipo kombi, czyli bagażnik w roli głównej
    1/6
    przejdź do galerii

    ©Motofakty.pl

    Najnowsze kompaktowe kombi Fiata, czyli Tipo Station Wagon, właśnie wchodzi na polski rynek, oferując duże możliwości przewozowe za rozsądne pieniądze.
    Wersja kombi jest trzecią odmiana nadwoziową Fiata Tipo. Serię zapoczątkował dostępny od roku sedan. Od 2017 r. zainteresowani zakupem kompaktowego Fiata mogą zdecydować się także na pięciodrzwiowego hatchbacka.

    Patrząc na Tipo Station Wagon trudno oprzeć się wrażeniu, że to najbardziej ciekawa stylistycznie wersja nadwoziowa tego modelu. Projektantom udało się opracować tylną część karoserii, która nie sprawia wrażenia doklejonej do reszty nadwozia. Łączy się z nim harmonijnie, tworząc spójną całość.

    Nadwozie Fiata Tipo SW ma 4,57 m długości, czyli o 7 cm więcej niż wersja sedan i o 20 cm więcej niż hatchback. Najnowsze kompaktowe kombi Fiata jest również o 1 cm wyższe od obu wymienionych wersji (ma wysokość 1,51 m), a to z racji relingów dachowych, które są wyposażeniem standardowym auta.

    Przestrzeń w przedniej części kabiny jest wystarczająca nawet dla wysokich pasażerów. Z tyłu bez większych problemów mogą podróżować trzy osoby o wzroście do 180 cm. W aucie typu kombi równie istotny jest bagażnik. Tipo Station Wagon nie rozczarowuje. 550 litrów pojemności zostało poparte regularną przestrzenią i uchwytami do mocowania bagażu. Asymetrycznie składane siedzenia (system Flip&Fold) umożliwiają uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej o długości do 1,80 m. W ten sposób powstaje przestrzeń do przewożenia takich przedmiotów, jak wózki dziecięce, rowery, narty, czy deski surfingowe.

    Bagażnik Tipo kombi ma także inne zalety. Np. dzięki rozwiązaniu o nazwie „Cargo Magic Space" użytkownik auta może ukształtować przestrzeń bagażową według własnych potrzeb. Służy do tego regulowana dwupoziomowo podłoga oraz dwie ruchome ściany boczne. To ostatnie rozwiązanie pozwala na unieruchomienie małych przedmiotów, aby nie przesuwały się w bagażniku.

    W układzie zawieszenia nie ma rewolucji. Z przodu zastosowano kolumny typu McPherson, zaś tyłu belkę skrętną. Takie rozwiązanie jest kompromisem pomiędzy stabilnej trakcji i dużej wytrzymałości elementów zawieszenia – istotną przy wciąż pozostawiającym wiele do życzenia stanie polskich dróg.

    Motofakty.pl
    Gama dostępnych jednostek napędowych jest identyczna, jak w przypadku wersji hatchback. Bazowy silnik to benzynowa jednostka 1.4 16V o mocy 95 KM. Turbodoładowane 1.4 T-Jet rozwija 120 KM. Osoby przykładające wagę do kosztów eksploatacji z ucieszy dostępność tego silnika z fabryczną instalacją gazową. Z kolei zainteresowanych zakupem kompaktowego kombi z automatyczną skrzynią biegów ucieszy Tipo SW 1.6 E-Torq. Cena praktycznego auta ze 110-konnym silnikiem i automatem startuje od niezwykle atrakcyjnych 62 400 zł. Zwolennicy silników wysokoprężnych mogą wybierać między turbodieslami 1.3 MultiJet (95 KM) oraz 1.6 MultiJet (120 KM).

    Silniki konfigurowane są z trzema typami skrzyni biegów. Manualna przekładnia pięciostopniowa łączona jest z silnikiem 1.3 Multijet. Pozostałe jednostki współpracują z przekładniami sześciostopniowymi. W ofercie są również skrzynie automatyczne. Sześciostopniowy automat z przetwornikiem momentu obrotowego współpracuje z benzynowym 1.6 E-Torq, zaś opcją dla turbodiesla 1.6 MultiJet jest dwusprzęgłowa przekładnia.

    Cennik Fiata Tipo Station Wagon otwiera wersja Pop z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 95 KM połączonym z sześciobiegową, manualną skrzynia biegów. Auto kosztuje 53 400 zł. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in.: 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja, radio z USB i AUX, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka zewnętrzne oraz system "Cargo Magic Space". Ofertę zamyka Tipo SW Lounge 1.6 MultiJet z dwusprzęgłową skrzynią DDCT. Z ceną 83 400 zł wypada więcej niż dobrze na tle coraz droższych konkurentów.

    Tipo jest objęte 36-miesięczną gwarancją na powłokę lakieru oraz 8-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Producent przewidział możliwość przedłużenia 24-miesięcznej gwarancji mechanicznej nawet do 5 lat i 200 tysięcy kilometrów. Fiat oferuje także pakiety serwisowe Easy Care, które pozwalają cieszyć się profesjonalną obsługą i wysoką jakością napraw w autoryzowanych serwisach bez ponoszenia nieplanowanych wydatków. Wszystko to wpisuje się w ideę przyświecającą zespołowi odpowiedzialnemu za przygotowanie nowego Fiata Tipo, który dążył do stworzenia jak najlepszego auta za wciąż rozsądne pieniądze.



    Dowiedz się więcej:
    Odkryj rodzinę Tipo>>>
    Pobierz katalog Tipo>>>

    Skonfiguruj:
    - 5-drzwiowego Fiata Tipo>>>
    - Tipo Station Wagon>>>
    Jazda testowa Hatchback
    Zapytaj o ofertę Hatchback