Co dalej z busami w Krakowie? Nowe ustalenia

    Co dalej z busami w Krakowie? Nowe ustalenia

    Piotr Rąpalski

    Aktualizacja:

    Gazeta Krakowska

    Co dalej z busami w Krakowie? Nowe ustalenia

    ©Joanna Urbaniec / Polskapress

    W czwartek w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu odbyło się drugie spotkanie z przedstawicielami przewoźników prywatnych. Zostało zorganizowane z inicjatywy Miasta, aby przedstawić jakie ustalenia poczyniono od poprzedniego spotkania, na którym przewoźnicy zgłosili swoje uwagi do planowanych zmian. W czwartkowej dyskusji uczestniczyli także przedstawiciele Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie oraz Urzędu Marszałkowskiego.
    Co dalej z busami w Krakowie? Nowe ustalenia

    ©Joanna Urbaniec / Polskapress

    Utrzymana została zmiana w organizacji ruchu mówiąca o tym, że busy będą mogły jeździć z ul. Warszawskiej przez ul. Ogrodową do ul. Pawiej i zatrzymywać się na dotychczasowych przystankach tylko do końca czerwca. W zamian za to zostały zaproponowane trzy alternatywne lokalizacje, spośród których każdy przewoźnik może wybrać opcję najbardziej korzystną dla siebie i swoich pasażerów.

    Pętla dla busów mogłaby teraz znajdować się w trzech miejscach: na Małopolskim Dworcu Autobusowym, pod wiaduktem przy Dworcu Autobusowym oraz na Nowym Kleparzu, przy którym docelowo mógłby powstać mini dworzec.
    Obecni na spotkaniu przedstawiciele MDA potwierdzili, że dworzec autobusowy jest w stanie pomieścić wszystkich przewoźników busów, a do tej pory uzgodnił już przejęcie 300 kursów. Przekazana została także informacja na temat stawek i warunków wynikających z korzystania przewoźników z nowej lokalizacji.

    Na spotkaniu przekazano także informację, że po przeprowadzonych przez ZIKiT rozmowach z koncesjonariuszem parkingu pod estakadą w rejonie MDA, uzyskano deklarację gotowości do przyjęcia tam części busów.

    W oparciu o kompromis wypracowany na pierwszym spotkaniu w ZIKiT, pojazdy typu BUS będą mogły dalej zatrzymywać się na Alejach Trzech Wieszczów i na tej trasie ZIKiT nie będzie ograniczał dostępu do przystanków do końca roku. Sytuacja na Alejach będzie jednak stale monitorowana, szczególnie pod kątem interesów pasażerów komunikacji miejskiej, od których docierały skargi w sprawie opóźnień spowodowanych przez zatrzymywanie się busów.

    Zmiany w funkcjonowaniu busów w centrum Krakowa konieczne są, aby przyspieszyć komunikację zbiorową oraz ograniczyć ruch w ścisłym centrum, emisję spalin i hałasu.

    45 zdjęć
    Przejdź do galerii

    Galeria dostępna tylko dla abonentów Gazety Krakowskiej

    Jak mocno zabudował się Kraków [PORÓWNAJ]

    Jak mocno zabudował się Kraków [PORÓWNAJ]

    Link do głównego zdjęcia

    ©Google Earth



    WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie? - odcinek 7

    Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
    >>> Zobacz inne odcinki CO TY WIESZ O KRAKOWIE

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przystanki

      xxxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      MDA - są rozkłady jazdy , jest gdzie usiąść , żeby poczekać na odjazd , wc

      " przystanki " przy Kurniki, Ogrodowej - 0 rozkładów , trzeba patrzeć pod nogi , tak nierówno , 0 ławki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BUSiarze...

      Mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Dziś miałem idealny przykład dlaczego należy usunąć BUSy z centrum miasta. Stojąc do skrętu w lewo z ulicy Na Zjeździe, BUS podjechał prawym pasem (do skrętu w prawo) i zajeżdżając drogę skręcił w...rozwiń całość

      Dziś miałem idealny przykład dlaczego należy usunąć BUSy z centrum miasta. Stojąc do skrętu w lewo z ulicy Na Zjeździe, BUS podjechał prawym pasem (do skrętu w prawo) i zajeżdżając drogę skręcił w lewo. Na tym nie skończył, bo na ul. limanowskiego też był korek, więc pognał do separatorów torowiskiem. Podobnie uczynił też kolejny BUSiarz którego zacząłem obserwować w lusterku. Oba pojazdy z wątpliwym stanem technicznym pojazdu, w sumie bał bym się do takiego czegoś wsiąść.
      Podobno taka sytuacja to codzienność, ale jakoś Policji która zatrzymuje BUSiarzy za łamanie przepisów nikt nie widział. Szkoda bo w końcu kiedyś doprowadzą do wypadku swoimi zachowaniami na drodze.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Do tego nie potrzebny jest nowy przepis - zakaz wjazdu, który będą mogli znowu łamać, tylko policja i straż miejska potrafiąca egzekwować istniejące przepisy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Opolska

      Kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Podobnie jest na zjeździe z Opolskiej w 29 Listopada w kierunku Centrum. Busy (taksówki zresztą także), nie chcąc czekać w kolejce do skrętu, jadą środkowym pasem (do jazdy na wprost i w lewo) , po...rozwiń całość

      Podobnie jest na zjeździe z Opolskiej w 29 Listopada w kierunku Centrum. Busy (taksówki zresztą także), nie chcąc czekać w kolejce do skrętu, jadą środkowym pasem (do jazdy na wprost i w lewo) , po czym skręcają w prawo.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mini dworzec

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Może by najpierw zrobić ten mini dworzec na Kleparzu, a później zmieniać organizację ruchu


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja mam zrzucać się na budowę dworca dla tych co dojeżdżają z poza Krakowa

      dr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      i swoje wypracowane tutaj podatki wywożą do siebie na wieś do Wieliczki, Michałowic czy Skawiny? O Krakowie powinni decydować wyłącznie mieszkańcy, którzy udowodnią nieprzerwany status swojego...rozwiń całość

      i swoje wypracowane tutaj podatki wywożą do siebie na wieś do Wieliczki, Michałowic czy Skawiny? O Krakowie powinni decydować wyłącznie mieszkańcy, którzy udowodnią nieprzerwany status swojego zamieszkiwania i swoich przodków przynajmniej od 200 lat.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie z wsi

      odpowiedz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      To wina ludzi ze wsi.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krakowianie

      ola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      A ilu tych Krakowian jest z Krakowa? Większość to przyjezdni

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Busy out

      jkj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

      I to natychmiast. Dosyć zatruwania mieszkańców! Do tego dochodzi jeszcze popis chamskiej jazdy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wielki skandal i znowu przekręt zikitu

      krl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      Ciekawe ile posmarowali busiarze za przywileje trucia mieszkańców Krakowa zdezelowanymi dieslami
      I znowu będą pod nowym kleparzem korki i przejeżdżanie przez 2 pasy na linii ciągłej
      Busy won z...rozwiń całość

      Ciekawe ile posmarowali busiarze za przywileje trucia mieszkańców Krakowa zdezelowanymi dieslami
      I znowu będą pod nowym kleparzem korki i przejeżdżanie przez 2 pasy na linii ciągłej
      Busy won z Krakowa !!! , są wygodne przystanki przesiadkowe na obrzeżach miastazwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama