Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mosznowładcy: kolejne bezpłatne badania można było wykonać w Krakowie. Dlaczego to ważne dla mężczyzn?

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Wideo
od 16 lat
Kampania Mosznowładcy już na półmetku, a jej popularność nie słabnie. W tegorocznej edycji przebadało się dotychczas blisko 4 tys. mężczyzn. Ogromna liczba chętnych pokazuje, że takie wydarzenia są potrzebne. Ostatnio okazją do wykonania bezpłatnych badań była akcja 18 listopada w Krakowie i Szczecinie.

Kampania Mosznowładcy to wspaniała inicjatywa, która w tym roku obchodzi swój okrągły jubileusz. Mosznowładcy edukują, zachęcają mężczyzn do troski o swoje zdrowie poprzez badania jąder i prostaty w celu wczesnego wykrywania potencjalnych nowotworów. Badania organizowane w całej Polsce przez Fundację Kapitan Światełko są zawsze bezpłatne dla uczestników, bezpieczne i bezbolesne, nie wymagane są też skierowania ani zapisy. Wszystko to, aby maksymalnie skrócić drogę do zadbania o swoje zdrowie i zachęcić jak najwięcej osób do badań profilaktycznych.

Badania USG powinno się wykonywać co roku, jak również testy PSA w późniejszym wieku. Równie istotne jest samobadanie jąder, które warto wykonywać co miesiąc. Instrukcje jego wykonania można znaleźć na stronie internetowej Mosznowładców.
Do końca kampanii Mosznowładcy pozostał jeszcze cały miesiąc i 6 okazji do zrobienia bezpłatnych badań.

Podwójny gabinet do badań USG jąder i stanowisko testów PSA stanął w sobotę w Krakowie w Galerii Bronowice (Stawowa 61) oraz w Szczecinie w C.H. Galaxy (Aleja Wyzwolenia 18/20). Badania trwały od 10:00 do 20:00 w Krakowie i od 10:00 do 18:00 w Szczecinie.

Wsparcie technologiczne badań ponownie zapewniły firmy Profimedical i Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Realizacja serii badań jest po raz ósmy wspierana także Nationale-Nederlanden. Firma została wielokrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za wspieranie profilaktyki męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, otrzymała także wyróżnienia w kategorii Zdrowie. W gronie partnerów akcji ponownie znalazły się także firmy BNP Paribas, Olivia Garden i ZEW for Men. Sesja zdjęciowa promująca kampanię realizowana była w Muzeum Historii Katowic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska