Nie ma też szans, by szybko dowiedzieć się np. o spóźnieniach autobusów czy wolnych miejscach, bo informacja jest nieczynna. Jakby tego było mało, nie działają także (i to od dawna) ruchome schody oraz jedna z dwóch wind, dzięki którym podróżni z ciężkim bagażem, oraz osoby starsze, mogą bez trudności dostać się na peron podziemny.
Aby kupić bilet już dziś, na kilka dni przed świętami trzeba ustawić się w kilkudziesięcioosobowej kolejce poddenerwowanych pasażerów. - Nie rozumiem, dlaczego nie można otworzyć pozostałych okienek - żali się pan Łukasz. - W zwykłe dni ruch nie jest tu zbyt duży, ale teraz, gdy wszyscy zaczynają wyjeżdżać na Wielkanoc, na dworcu powinna być pełna mobilizacja, aby wszystko szło szybko i sprawnie. Gdyby otworzyli chociaż jeszcze jedno okienko, sytuacja szybko by się poprawiła - dodaje. Podróżnym doskwiera również brak okienka z informacją. - O szczegóły dotyczące kursowania autobusów, możemy pytać tylko w kasach - denerwuje się Łukasz Mac. - Problem w tym, że do nich ustawiają się długie kolejki.
Próba uzyskania informacji poza kolejnością, od razu wywołuje irytację stojących w ogonku. - To nielogiczne, żeby informacja była zamknięta szczególnie teraz, gdy robi się taki ruch na dworcach. Muszę stać w kolejce do kasy tylko po to, żeby dowiedzieć, jak jeżdżą w święta autobusy do Zakopanego - żali się Katarzyna Rogowska.
Władze Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie zapewniają, że zawsze w okresie przedświątecznym, starają się rozładować tłok i obiecują, że tym razem będzie podobnie. - Będziemy reagować i w miarę możliwości zwiększać liczbę dyżurów w kasach - zapewnia Adam Bilski z zarządu Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie.
W RDA przyznają również,że rzeczywiście informacja nie jest stale czynna z powodu braków kadrowych. - Niestety nie ma aż tylu pracowników, aby informacja była czynna przez cały czas - wyjaśnia Bilski. - Jest otwarta tylko w wybrane dni. Będziemy reagować na wzmożony ruch pasażerów przed Świętami. Damy obecnym pracownikom nadgodziny i postaramy się, aby w tym gorącym okresie informacja była czynna jak najdłużej - zapewnia Bilski .
Również Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, odpowiedzialny za windy i schody tłumaczy, że stara się pomóc pasażerom. Poprawa ma nastąpić tuż przed świętami. - Ze schodami był problem zaraz po ich oddaniu do użytku. Udało się to załatwić - tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT. - Teraz wszystko wskazuje na to, że zepsuły się niektóre nadmiernie eksploatowane elementy, m.in. te odpowiadające za przesuwanie stopni - wyjaśnia Pyclik.
Przedstawiciel ZIKiT zapewnia jednak, że do świąt schody ruszą. - Firma, która wygrała przetarg na ich naprawę, już je wyremontowała. Odbiór będzie w piątek, 2 kwietnia. ZIKiT obiecuje też do świąt naprawić windę. Jak się okazało, została w niej wybita szyba. Dziś winda powinna zostać naprawiona.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?