Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zamknięte pasy i zwężenia na rondzie Polsadu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Projekt budowy linii do Mistrzejowic przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia podmiotu publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Projekt budowy linii do Mistrzejowic przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia podmiotu publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku. ZDMK
Od czwartku, 5 października, zostaną wprowadzone kolejne zmiany w czasowej organizacji ruchu w związku z budową tramwaju do Mistrzejowic. Zamknięcia oraz zwężenia pasów jezdni będą dotyczyły rejonu ronda Polsadu. Powstająca 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

W okolicy ronda Polsadu będą prowadzone roboty związane z planowaną przebudową infrastruktury podziemnej. Jednym z kluczowych elementów tych robót jest przebudowa kolektora kanalizacji deszczowej. Jest to największy kolektor zbierający i odprowadzający wodę deszczową z obszaru ulicy Lublańskiej, jego średnica wynosi aż 1400 mm (to przeciętny wzrost 9-10-latka!).

Kolektor zabezpiecza mieszkańców przed skutkami ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak podtopienia oraz powodzie. Dodatkowo rozpoczną się prace nad przebudową kanalizacji sanitarnej (o średnicy 600 mm) odbierającej ścieki z kompleksu biurowo-usługowego oraz zabudowy mieszkaniowej na północ od Estakady im. gen. pil. Mateusza Iżyckiego oraz kanalizacji teletechniczna Orange i Netia.

W związku z tymi pracami mieszkańców czekają zwężenia jezdni oraz zamknięcia pasów ruchu.

Jakie zmiany nas czekają?

  • Na ul. Młyńskiej zostanie wyłączony pas do skrętu w prawo w al. T. Bora-Komorowskiego. Obecny pas do jazdy na wprost zmieni swoje przeznaczenie i będzie pasem do jazdy na wprost i w prawo (w al. T. Bora-Komorowskiego).
  • Na ul. Lublańskiej (jadąc od al. 29 Listopada) zostanie wyłączony buspas i pojazdy komunikacji miejskiej będą się poruszały razem z pozostałymi kierowcami wspólnym pasem (środkowy pas na rondzie) do jazdy na wprost (al. T. Bora-Komorowskiego) i w lewo (ul. Lublańska w kierunku ronda Barei). Ta relacja będzie miała jeden pas na wylocie z ronda w kierunku al. T. Bora-Komorowskiego.
  • Na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. T. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) wydzielony zostanie dedykowany buspas dla komunikacji miejskiej.

Zmiany będą obowiązywać aż do odwołania.

Tramwaj do Górki Narodowej: prace w rejonie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i Słomczyńskiego

Poprawi się stan nawierzchni w okolicy przecięcia linii tramwajowej z ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. W najbliższym czasie wykonawca będzie układał tam ostatnią warstwę nawierzchni bitumicznej. Spowoduje to czasowe utrudnienia w ruchu.

Roboty związane z kończeniem robót drogowych na ulicach Kuźnicy Kołłątajowskiej i Słomczyńskiego w rejonie torowiska tramwajowego rozpoczną się od poniedziałku, 2 października. Prowadzone będą etapowo. Najpierw wykonawca zajmie się stroną południową ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej oraz odcinkiem od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej w kierunku torów kolejowych. W tym etapie czasowo wyłączony będzie dojazd do części posesji przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej 17k-l, 23az oraz 25a-t. Dojazd będzie zapewniony od ul. Siewnej przez ul. Chylińskiego. Na wysokości prowadzonych prac na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej ruch będzie wahadłowy.

W kolejnych etapach roboty bitumiczne prowadzone będą po stronie północnej ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, na łączniku wzdłuż torowiska tramwajowego oraz na fragmencie ul. Słomczyńskiego. W tym czasie ruch również będzie wahadłowy i kierowany przez osoby uprawnione.

Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu, roboty będą prowadzone głównie poza godzinami szczytu komunikacyjnego. Wykonawca będzie się starał uporać z tym zakresem prac w ciągu kilkunastu dni.

Co Polacy sądzą o programie Przyjazne Osiedle - sonda

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska