FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego
Przypomnijmy, że w 2019 roku Rada Miasta Krakowa powierzyła Zarządowi Inwestycji Miejskich rozpoczęcie przygotowań do budowy kładki dla pieszych i rowerzystów na przedłużeniu ul. Flisackiej od strony Zwierzyńca oraz w obszarze Parku Dębnickiego od strony Dębnik. W tym celu w zamówieniu publicznym wybrano biuro projektowe, którego zadaniem miało być przygotowanie wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji nowej przeprawy przez Wisłę.
Ponieważ kładka ma być zlokalizowana w miejscu o szczególnych walorach zabytkowych i krajobrazowych, a obszar, na którym miałaby powstać znajduje się w strefie buforowej obszaru historycznego centrum Krakowa wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, przed projektantem, firmą D.A. - Projekt Biuro Projektów Dróg, Ulic i Mostów z Krakowa, stanęło nie lada zadanie.
W efekcie wykonanych prac, projektanci zaproponowali dwa warianty kładki: podwieszaną i wstęgową. Na bazie opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków, w połowie tego roku został wybrany drugi z wariantów. W ślad za tym, wykonawca koncepcji przekazał ZIM przygotowaną dokumentację w takich branżach, jak architektoniczna, konstrukcyjna, drogowa, dotycząca zieleni oraz wstępną dokumentację geologiczną.
Wybraną kładkę wstęgową cechuje minimalistyczna forma wyrazu konstrukcji nośnej, która w perspektywie bulwarów tworzy cienką linię. Konstrukcję stanowi prefabrykowany pomost żelbetowy o szerokości 7 m i długości ok 200 m. Przyczółek obiektu od strony Zwierzyńca jest zlokalizowany na terenie przyległym do zabytkowych przeciwpowodziowych murów oporowych, natomiast od strony Dębnik - na terenach zielonych, częściowo zabudowanych, przyległych do umocnionego wału przeciwpowodziowego, zwieńczonego dodatkowo przeciwpowodziowym murem oporowym.
Warto dodać, że kontynuacja realizacji zadania zależy od wielu czynników. Konieczne jest uszczegółowienie jej lokalizacji w celu zminimalizowania „wejścia” w tereny prywatne, pozyskanie terenu od prywatnych właścicieli, a także wprowadzenie zmian w zapisach obowiązującego na tym terenie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, a wreszcie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie zgód administracyjnych na realizację. Wszystkie te działania będą mogły zostać podjęte po zabezpieczeniu środków finansowych.
Wygląda zatem na to, że na kładkę poczekamy... bardzo długo.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Organizator orgii w Brukseli poszukiwany przez policję z Wadowic?
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?