Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Zniknęły drzewa z okolicy Parku Wodnego

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Anna Kaczmarz
Mimo protestu mieszkańców trwają przygotowania pod budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Wcześniej wycinano drzewa w rejonie ronda Młyńskiego, ostatnio zniknęły również te w rejonie parku wodnego i ronda Barei. Nowa ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Pasażerowie skorzystają z połączenia w 2025 roku.

Na początku wykonawcy zadania mają się skupić na pracach po południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu, zmierzając w kierunku ronda Młyńskiego. Następnie będą pracować w rejonie ul. Lublańskiej po stronie wschodniej w kierunku ronda Barei, a później od ronda Barei do Mistrzejowic. Na końcu prace mają być prowadzone od ronda Młyńskiego do al. Jana Pawła II oraz w okolicy ul. Lublańskiej po stronie zachodniej - z uwagi na rozpatrywanie postulatów mieszkańców.

3 lipca na trasie inwestycji pojawiły się znaki informujące o prowadzonych robotach budowlanych oraz wycince drzew. W związku z I etapem tymczasowej organizacji ruchu będą występować lokalne zwężenia pasów drogowych oraz czasowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Zniknęły drzewa z okolicy Parku Wodnego

Generalne zasady organizacji ruchu w czasie budowy Tramwaju do Mistrzejowic:

  • w planach jest minimum 10 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu, ale każdy z nich będzie podzielony na podetapy, zakładające stosunkowo niewielkie modyfikacje,
  • niemal przez cały okres budowy utrudnienia w ruchu będą występowały w rejonie odcinka tunelowego, a więc przy rondzie Polsadu, na ulicach Młyńskiej i Lublańskiej;
  • na pozostałych odcinkach ograniczenia będą występowały tymczasowo na różnych etapach budowy,
  • osobnymi projektami organizacji ruchu mogą być obejmowane skrzyżowania, aby zapewnić ich maksymalną przepustowość przy wykonywaniu bieżących prac,
  • przez cały okres przewidziany na wykonanie robót utrzymany będzie ruch linii autobusowych kursujących wzdłuż budowy oraz ruch kołowy na estakadzie nad rondem Polsadu (al. Bora-Komorowskiego),
  • poszczególne projekty tymczasowej organizacji ruchu będą każdorazowo konsultowane i uzgadniane z rozmaitymi instytucjami, m.in. policją, Miejskim Inżynierem Ruchu, zarządcą drogi, czy organizatorem transportu publicznego,
  • tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok.

Tabletka na nowotwory - czy to możliwe?

od 12 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska