Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kontrola drogowa. Wyłącznik tachografu i jazda bez karty. Jakie konsekwencje?

Paweł Piątek / GITD
Urządzenie umożliwiające manipulowanie czasem pracy w rosyjskim zespole pojazdów oraz nierejestrowanie aktywności za kierownicą ciężarówki hiszpańskiego przewoźnika. Te nieprawidłowości stwierdzili w trakcie kontroli inspektorzy lubelskiej i małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Urządzenie umożliwiające manipulowanie czasem pracy w rosyjskim zespole pojazdów oraz nierejestrowanie aktywności za kierownicą ciężarówki hiszpańskiego przewoźnika. Te nieprawidłowości stwierdzili w trakcie kontroli inspektorzy lubelskiej i małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. GITD
Urządzenie umożliwiające manipulowanie czasem pracy w rosyjskim zespole pojazdów oraz nierejestrowanie aktywności za kierownicą ciężarówki hiszpańskiego przewoźnika. Te nieprawidłowości stwierdzili w trakcie kontroli inspektorzy lubelskiej i małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W niedzielę (3 kwietnia) w okolicach Koroszczyna na drodze krajowej nr 68 inspektorzy lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali ciągnik siodłowy z naczepą-chłodnią. Ciężarówką rosyjskiego przewoźnika białoruski kierowca przewoził 24 ton jabłek z Polski do Kazachstanu. W trakcie czynności kontrolnych inspektorzy ITD stwierdzili, że do tachografu podłączone jest urządzenie służące fałszowaniu czasu pracy kierowcy. Chodzi o wyłącznik tachografu, który mimo jazdy umożliwiał rejestrowanie odpoczynku. Inspektorzy ITD wstrzymali transport owoców do czasu wymiany urządzenia na poprawnie rejestrujące aktywność za kierownicą i pobraniu kaucji na poczet kary pieniężnej. Przewoźnika czeka postępowanie administracyjne.

Natomiast dwa dni wcześniej ciężarówkę, którą przewożono owoce i warzywa z Hiszpanii do Polski, skontrolowali w pobliżu węzła Tarnów Centrum na A4 inspektorzy małopolskiej ITD. Zespołem pojazdów hiszpańskiego przewoźnika jechało w załodze dwóch kierowców. Analiza danych cyfrowych dotyczących pracy obu mężczyzn wykazała, że ignorowali oni przepisy regulujące czas jazdy. W dniu kontroli prowadzili ciężarówkę, nie rejestrując swoich aktywności na kartach kierowcy. Oprócz tego funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Krakowie stwierdzili w objętym kontrolą okresie skrócenie odpoczynku dziennego o 2 godz. i 18 min, o 30 min oraz o 1 godz. i 25 min. Mężczyźni zostali ukarani mandatami karnymi i trzymiesięczną utratą praw jazdy. Natomiast wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne.
Zdjęcia (2)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kontrola drogowa. Wyłącznik tachografu i jazda bez karty. Jakie konsekwencje? - Kurier Lubelski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska