Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowa zakopianka popularna. Od świąt do Zakopanego dojechało prawie 800 pociągów

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Kolejowa zakopianka
Kolejowa zakopianka PKP PLK
Kolejowa zakopianka popularna niemal jaj drogowa. Od 22 grudnia 2023 roku, czyli od dnia, gdy pociągi wróciły na tory do Zakopanego, pasażerowie skorzystali z blisko 800 bezpośrednich połączeń pociągiem do zimowej stolicy Polski.

Jak informuje PKP, kolejne nowe oraz zmodernizowane stacje i przystanki na kolejowej zakopiance zwiększyły dostępność i ułatwiają komunikację w przejazdach dalekobieżnych oraz regionalnych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniła krótsze i komfortowe podróże do stolicy Tatr.

- PLK SA zrealizowały już zasadniczą część robót, umożliwiającą przed świętami w grudniu ubiegłego roku wznowienie ruchu kolejowego i dojazd pociągiem do końcowej stacji Zakopane. Dzięki inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej pasażerowie szybciej dojeżdżają na Podhale, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i z Krakowa. Podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30/40 min – informują kolejarze.

Od 22 grudnia 2023 r., komfort w przejazdach kolejową zakopianką zapewniają 34 stacje i przystanki. Wśród nich są dodatkowe punkty zatrzymywania się pociągów, które dołączyły w grudniu: Bańska Niżna, Poronin Misiagi i Chabówka Stadion. Dostępność do kolei zwiększył także przed świętami dodatkowy przystanek Dąbrówka Jezioro Mucharskie, zrealizowany w ramach Rządowego Programu Przystankowego. Zmodernizowane oraz zupełnie nowe obiekty spełniają oczekiwania podróżnych pod względem dostępu oraz standardów obsługi. Perony są wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oznakowanie oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dokończenie prac inwestycyjnych planowane jest na wiosnę, m.in. roboty okołotorowe. Prace te pozwoli skrócić jeszcze o kilka minut czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego - do ok. 2 godz.15 /20 minut.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ośnieżone Tatry widziane z Gubałówki

Wymarzona pogoda w Zakopanem. Ośnieżone szczyty Tatr błyszcz...

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska