Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Piwnicznej zburzą i zbudują most na Popradzie

Stanisław Śmierciak
Prowizoryczny most powstał już w rejonie Hanuszowa na trasie objazdu.
Prowizoryczny most powstał już w rejonie Hanuszowa na trasie objazdu. Stanisław Śmierciak
Nowa przeprawa nad rzeką Poprad i torami kolejowymi powstanie w Piwnicznej-Zdroju na trasie do Muszny. Żeby ją zbudować, trzeba jednak najpierw zburzyć istniejący most. Rozbiórka może zacząć się, kiedy jaskółki opuszczą gniazda przyklejone do przęseł. Ptakom dotąd niespieszno było z wyprawą do ciepłych krajów, ale mamy wrzesień, więc zapewne lada dzień odlecą.

Rewolucja komunikacyjna, która od kilku miesięcy trwa w Piwnicznej, związana jest z budową nowego połączenia drogowego pomiędzy Polską i Słowacją w rejonie osiedla Majerz. Wszystkie roboty firmuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmiana wyeksploatowanego mostu nieopodal szkoły na no-wy w tym samym miejscu, również wiąże się z przenosinami przejścia granicznego. Istniejący był częścią drogi wojewódzkiej Piwniczna - Krynica. Jej krótki odcinek, od skrzyżowania z trasą do Kosarzysk po osiedle Ma-jerz, a więc i most na Popradzie,stał się drogą krajową. Nowa przeprawa musi mieć wyższe parametry.

Przygotowaniem do zburzenia obecnego mostu i budowy nowego jest postawienie prowizorycznej, drewnianej konstrukcji na Popradzie w sąsiedztwie kładki wiszącej nad rzeką koło stacji kolejowej Piwniczna-Hanuszów.

- Pojazdy jadące od Rynku w Piwnicznej ku Muszynie będą skręcały na drogę do Kosarzysk, podążały jak do obecnego przejścia granicznego w Mniszku i przed stacją w Hanuszowie wjadą na most prowizoryczny - przedstawia trasę tymczasowego objazdu Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiego Oddziału GDDKiA.

Docelowy most ma być imponujący. Wyglądem przypominał będzie niedawno wzniesiony wiadukt nad torami w pobliskim Rytrze.
- Dwa wyniosłe łuki będą trzymały podwieszoną jezdnię - opowiada Tomasz Kmiecik, wiceburmistrz Piwnicznej-Zdroju.
Całkowita długość podświetlanej konstrukcji wyniesie 191,5 m (odcinek nad rzeką 138,5 m). Szerokość ponad 17 m umożliwi wyznaczenie 3 pasów jezdni i 2-metrowych chodników po obydwu stronach.

Budowa wymaga opracowania nowej technologii, bo ze względów ekologicznych nie można postawić podpór konstrukcyjnych w nurcie rzeki. Planowane otwarcie w 2014 r.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska