Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Korki z powodu remontu ul. Siewnej

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska
12.12..2015 krakowkorki samochod ul mackiewiczan/z:fot: adam wojnar/polska press/gazeta krakowska Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Przebudowa i wyłączenie z ruchu ul. Siewnej pokazało jak słabo skomunikowany jest Prądnik Biały. Codziennie sznur aut z rozbudowujących się osiedli w dzielnicy stoi na ulicy Mackiewicza, która stała się niemalże jedyną alternatywą dojazdu w kierunku centrum miasta. To wynik tego, że przez lata pomijano inwestycje na północy Krakowa.

Mieszkańcy ciągle czekają na rozbudowę al. 29 Listopada, czy budowę linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa. Magistrat odłożył do szuflady koncepcje budowy tras galicyjskiej, wolbromskiej, ulicy Iwaszki i kilku innych dróg.

Przebudowa ul. Siewnej rozpoczęła się 30 listopada i ma potrwać... do wakacji 2016 roku! Ulica od skrzyżowania Bociana i Jabłonnej aż do al. 29 Listopada będzie wyłączona z ruchu, a jest to droga, z której korzystało mnóstwo kierowców jadących do centrum. Teraz wszyscy pchają się ul. Mackiewicza do ul. Opolskiej, na której znów stoją w korku.

- Można próbować uciekać ul. Imbramowską i Grażyny, ale tam też tragedia. Jest jeszcze ulica Pleszowska, ale to nadkładanie drogi i również jest zapchana - mówi Filip Kwiecień, kierowca z osiedla przy ulicy Bociana. Wcześniej mógł wyjechać Siewną na al. 29 Listopada. Teraz, aby to zrobić, musiałby nadkładać drogi aż do ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, ale wtedy wpakuje się w dłuższy korek na alei, dalej na północy miasta, i straci więcej czasu oraz paliwa.

- Przez jeden remont kawał Krakowa, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, zupełnie się zakorkował, bo wcześniej nie pomyślano o budowie dróg - komentuje Arkadiusz Maj, kierowca, który w piątek stał w korku na Mackiewicza.

Urzędnicy tłumaczą, że nie mieli szans pomóc kierowcom w trakcie remontu. - Objazdy zostały wyznaczone, są odpowiednie znaki, ale głównie chodzi o ul. Mackiewicza - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Ruch na Siewnej planujemy przywrócić około lipca lub sierpnia 2016 roku, choć dokładna data zależy np. od pogody - dodaje. Koszt przebudowy to 2,3 mln zł.

Największe inwestycje, które udrożniłyby komunikację w tym rejonie są na razie w planach. Linia tramwajowa do Górki Narodowej (pierwszy odcinek dochodzący w okolicę ul. Siewnej), dzięki której część kierowców miałaby się przesiąć do komunikacji miejskiej, przewidywana jest do budowy na lata 2018-19.

Wraz z linią ma powstać odcinek trasy wolbromskiej, która ma być nowym wyjazdem z Krakowa na północ. Ale część mieszkańców protestuje przeciwko jego budowie i ciągle nie wiadomo, czy dojdzie ona do skutku.

Inną ważną trasą, pozostającą tylko na papierze, jest trasa galicyjska, która w części byłaby alternatywną drogą dla al. 29 Listopada i przejmowałaby część ruchu bliżej centrum miasta.

Ponadto na lata 2018-19 planowana jest rozbudowa al. 29 Listopada, aby na całej długości miała co najmniej dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowe pasy do skrętów na wszystkich skrzyżowaniach.

A dopiero na lata 2020-24 planuje się budowę ul. Iwaszki wraz z linią tramwajową, którą połączyłaby się z ul. Powstańców i Strzelców. Byłaby alternatywnym wjazdem do centrum. Ale to ciągle tylko plany.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska