Menu Region

TEST TRZECIOKLASISTY OBUT 2013: [ARKUSZE, ODPOWIEDZI,...

TEST TRZECIOKLASISTY OBUT 2013: [ARKUSZE, ODPOWIEDZI, WYNIKI, TESTY, PYTANIA]

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Krakowska

red.

25Komentarzy Prześlij Drukuj
TEST TRZECIOKLASISTY OBUT 2013: [ARKUSZE, ODPOWIEDZI, WYNIKI, TESTY, PYTANIA] TEST TRZECIOKLASISTY OBUT 2013: [ARKUSZE, ODPOWIEDZI, WYNIKI, TESTY, PYTANIA]

(© Dariusz Gdesz/Polskapresse)

21 maja uczniowie pisali test trzecioklasisty 2013, przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych OBUT. Zobacz arkusze i przykładowe odpowiedzi do Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasisty 2013.

SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY OBUT 2013 - JĘZYK POLSKI, ARKUSZ - P1


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY OBUT 2013 - JĘZYK POLSKI, ARKUSZ - P2


SPRAWDZIAN TRZECIOKLASISTY OBUT 2013 - JĘZYK POLSKI, PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI


OBUT składa się z dwóch arkuszy - języka polskiego i matematyki.
Pierwsza z nich sprawdza umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz tworzenia własnego tekstu. W zeszłym roku uczniowie musieli napisać list do przyjaciela o swojej ulubionej dyscyplinie sportowej. Część matematyczna obejmuje podstawowe zagadnienia geometryczne, a także wymaga rozwiązania prostych zadań rachunkowych. Mogą pojawić się również zadania specjalne, które sprawdzą, jak dzieci radzą sobie w różnych sytuacjach.

TEST TRZECIOKLASISTY OBUT 2013: co będzie na teście? [ODPOWIEDZI, WYNIKI, TESTY, PYTANIA]


Zeszłoroczny test, przeprowadzony w ponad 7 tysiącach szkół, wywołał wiele emocji. Uczniowie, nauczyciele i rodzice twierdzą, że sprawdzian był za trudny i niezgodny z podstawą programową. Trzecioklasiści musieli m.in. odpowiedzieć na pytania do tekstu o nietoperzach, i obliczyć ile waży łącznie 6 krasnali ogrodowych.

Okazuje się jednak, że w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, zadania, z którymi zmagali się trzecioklasiści były zbyt trudne. Tak też donoszą Internauci, którzy relacjonują wydarzenia związane z OBUT 2013.

"(...)Język polski był trudny, 2 teksty na myślenie, o zaćmieniu słońca, doświadczenie z cieniem, rysunek tego doświadczenia i pytania do tego o zaćmienie, co krąży woół słońca (z tekstu), dlaczego cień jest taki itp. i drugi o królu, sługach i pyatnia, np. dlaczego się z kogoś wyśmiewano, jaki był król itp. Moim zdaniem nic z podstawy programowej typu części mowy, typu formy list, ogłoszenie, opowiadanie itp - nic do dopisywania typu przeciwieństwa, cześci zdania, tylko po prostu trudny dla logicznie myślących dzieci, zwłaszcza ten pierwszy tekst :(." - wskazuje w serwisie natablicy.pl Niki.

Co z częścią matematyczną? nela pisze: "zadania raczej takie na logiczne myślenie, obliczenia zegarowe, obwody. Osobiście uważam, że mają za mało czasu".

14 marca 2013 uczniowie pisali próbny sprawdzian zorganizowany przez wydawnictwo Operon.

Test trzecioklasisty po raz pierwszy został przeprowadzony w roku szkolnym 2007/2008. Ma on charakter badawczy, jego wyniki nie wpływają na dalszą edukację.

OBUT organizowany jest przez CKE przy współpracy z Europejskim Funduszem Społecznym.

Zobacz też:


Test trzecioklasisty 2013 z OPERONEM [PYTANIA i ODPOWIEDZI]


Test trzecioklasisty 2013 z OPERONEM [PYTANIA i ODPOWIEDZI w piątek]


Test Trzecioklasisty 2013 z Operonem już jutro! Odpowiedzi poznamy w piątek




Możesz wiedzieć więcej! Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!


Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Reklama
25

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

jakie ja tego nie zrobie (gość)  •

boje się egzaminu jutro

odpowiedzi (0)

skomentuj

nienawidzę szkoły

+1 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bleblek (gość)  •

tgv;gbh h;,.py

odpowiedzi (0)

skomentuj

waldek

0 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

waldek z kiepskich (gość)  •

njfbnfjvnbncbnnnnnnnnnnnnnn a boje sie japierdole ...................................huj ci w d***

odpowiedzi (0)

skomentuj

kit

+1 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ktos (gość)  •

do niczego

odpowiedzi (0)

skomentuj

dzieci z bullerby

+2 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gość (gość)  •

test był łatwy

odpowiedzi (0)

skomentuj

dzieci z bullerby

0 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

patryk (gość)  •

papa

skomentuj

mini

0 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wika (gość)  •

to jest kit

odpowiedzi (0)

skomentuj

test

0 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bxshbewhfegyfg (gość)  •

łatwy

odpowiedzi (0)

skomentuj

trud

+8 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wiktoria hładczuk (gość)  •

test był trudny

odpowiedzi (0)

skomentuj

podstawa programowa

+13 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pp (gość)  •

Proszę państwa! Są już wyniki, a IBN milczy. Może Stowarzyszenie Rodziców coś zrobi w sprawie OBUTU III klasy. Wnioskowanie w czytaniu jest w podstawie programowej w klasach IV - VI. W klasach I - III NIE MA w podstawie programowej wnioskowania w czytaniu, ani zadań "śledczych" wielokrotnie złożonych. Test był dla uczniów klas I - III za trudny. Czy nauczyciele mają realizować w edukacji wczesnioszkolnej podstawę programową klas Iv - VI?

skomentuj

pp

+2 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pp (gość)  •

jestes idiotom

odpowiedzi (0)

skomentuj

podstawa programowa

+16 / -19

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pp (gość)  •

Proszę państwa! Są już wyniki, a IBN milczy. Może Stowarzyszenie Rodziców coś zrobi w sprawie OBUTU III klasy. Wnioskowanie w czytaniu jest w podstawie programowej w klasach IV - VI. W klasach I - III NIE MA w podstawie programowej wnioskowania w czytaniu, ani zadań "śledczych" wielokrotnie złożonych. Test był dla uczniów klas I - III za trudny. Czy nauczyciele mają realizować w edukacji wczesnioszkolnej podstawę programową klas Iv - VI?

odpowiedzi (0)

skomentuj

robią z nami co chcą

+34 / -20

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

przeciw skrajnościom (gość)  •

Robią z nami , co chcą. Piszą na stronie, że test obut jest sprawdzeniem podstawowych umiejętności trzecioklasistów, a potem serwują zadania nawet wielokrotnie złożone. Nie tędy droga. Zmieńcie podstawę programową, co za tym idzie programy i podręczniki. Wtedy wszystkie wartości, jakie niewątpliwie niesie Instytut Badań Naukowych w zakresie edukacji będą miały sens. A nie dać dzieciom, rodzicom , nauczycielom "z buta" test na geny dzieci i ich możliwości intelektualne !

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 »
Reklama
Reklama