Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: duży parking pod estakadą w centrum [ZDJĘCIA]

Marcin Warszawski
Niemal sto miejsc parkingowych, prawdopodobnie pod koniec tego miesiąca, zostanie oddanych do użytku pod estakadą przy ulicy Wita Stwosza, w bezpośrednim sąsiedztwie Regionalnego Dworca Autobusowego. Podobne parkingi od lat z powodzeniem funkcjonują w Gdyni, Chorzowie czy Zakopanem. W Krakowie, jak dotąd, pod jedną z estakad znajduje się tylko wypożyczalnia przyczep samochodowych. Jednak władze miasta nie wykluczają, że przestrzeń pod innymi wiaduktami również zostanie zagospodarowana.

- Będzie to ogólnodostępny, strzeżony parking dla samochodów osobowych. Koszty tej inwestycji pokrył prywatny inwestor, który ma dzierżawić ten teren od miasta przez 10 lat - informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Jak udało się nam dowiedzieć wczoraj od inwestora, opłaty pobierane na parkingu mają być na poziomie cennika obowiązującego w strefie płatnego parkowania.

Pomysł wykorzystania przestrzeni pod estakadą pozytywnie ocenia profesor Krzysztof Stypuła z Politechniki Krakowskiej. - Takie rozwiązanie jest stosowane od wielu lat na całym świecie. W dobie ogromnego deficytu miejsc parkingowych trzeba szukać różnych miejsc - mówi prof. Stypuła.

Jego kolega z uczelni, dr Marek Bauer, z większym dystansem podchodzi do pomysłu, przekonując, że nowe miejsca postojowe powinny być zlokalizowane raczej poza centrum miasta.- Przyjezdnym należy zapewnić sprawny transport zbiorowy i parkingi przesiadkowe - twierdzi dr Bauer.

Ostrożnie do inwestycji podchodzi też Rada Dzielnicy II Grzegórzki, na terenie której znajduje się parking. - Istnieje obawa, czy ten parking będzie cieszył się zainteresowaniem kierowców. Obok są już dwa: na dachu dworca kolejowego i Galerii Krakowskiej - zauważa Grzegorz Finowski, wiceprzewodniczący "dwójki". - Parking ułatwi życie naszym podróżnym, jednak nadal będą oni musieli kilkaset metrów przebyć z bagażem. Problem ten zostanie definitywnie rozwiązany dopiero, gdy zakończymy budowę trzeciej płyty dworca - mówi Marcin Wnuk, z pobliskiego Regionalnego Dworca Autobusowego.

Łączna długość krakowskich estakad przekracza kilometr (najdłuższa na rondzie Ofiar Katynia ma 423 m). Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zastrzega, że nie pod wszystkimi estakadami ze względów technicznych można stworzyć parkingi.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj za darmo

Dyrektor MORD-u chce ograniczyć ruch "elek" Przeczytaj!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska