Menu Region

Klienci Orange muszą płacić za zgłoszenie awarii...

Klienci Orange muszą płacić za zgłoszenie awarii [INTERWENCJA]

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Anna Górska

53Komentarze Prześlij Drukuj
Klienci Orange muszą płacić za zgłoszenie awarii [INTERWENCJA]

Siedziba Orange Polska (© fot. Orange)

Klienci Orange, którzy korzystali do tej pory z darmowej Błękitnej Linii TP SA 193 93, muszą teraz w niektórych przypadkach (np. zgłoszenie usterek związanych z usługami multimedialnymi, m.in. z dostawą internetu) korzystać z płatnej infolinii 801 505 505.
Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres internet@gk.pl, dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Ludzie czują się oszukani, gdyż automatyczna konsultantka z Błękitnej Linii, polecając dzwonić na 801 505 505, nie informuje ich, że połączenie jest płatne.
Dzieje się tak od połowy kwietnia, gdy zniknęła marka Telekomunikacji Polskiej i wszystkie jej produkty są oferowane pod marką operatora Orange.

Większość klientów nowego Orange za połączenie z infolinią 801 505 505 płaci 28 groszy plus 25 groszy za każdą rozpoczętą minutę. Abonenci, którzy podpisali umowę na tzw. "plan standardowy, niedrogi, aktywny", płacą 36 groszy za każdą rozpoczętą minutę rozmowy.

Jak podaje Maria Piskier z biura prasowego Orange, średnio rozmowa z doradcą trwa 7 minut 20 sekund. Zanim jednak dojdzie do tej rozmowy, klient spędzi co najmniej 3-4 minuty ze słuchawką przy uchu słuchając reklam, informacji o możliwości skorzystania ze strony internetowej, fakturach elektronicznych, nagrywaniu połączenia itd.

- Zdarza się, że wszystkie linie są zajęte, słucha człowiek więc tych melodyjek, aż się gotuje ze zdenerwowania, a pieniądze lecą - skarży się pan Janusz, Czytelnik "GK“, który zgłosił problem.

Podliczamy: zgodnie z cennikiem klient za ok. 10-minutową rozmowę zapłaci ok. 3-4 zł (w zależności od planu taryfowego). Ponad 580 tys. - to średnia miesięczna liczba kontaktów na infolinię 801 505 505 z 2011 roku. Orange bynajmniej na tych rozmowach nie traci.

- A klient tak, zwłaszcza gdy nie ponosi winy za zgłaszaną awarię - zaznacza dr Jakub Plichta z Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jego zdaniem firma, przekierowując klienta na inną infolinię, powinna też go uprzedzić o kosztach. - Na razie Orange zarabia na takich drobnych sprawach, ale za chwilę może stracić dobry wizerunek przez głośne niezadowolenie klientów. Konkurenci tylko na to czekają - kwituje.

Wtóruje mu Krzysztof Jakubowski, szef krakowskiego oddziału Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który zajął się już sprawą płatnej infolinii. Twierdzi, że to niedopuszczalna sytuacja. - Nasze wątpliwości budzi też fakt, że Orange promuje płatną infolinię: na stronie internetowej w zakładce "obsługa klienta indywidualnego" jest podany tylko jej numer. Dlaczego operator nie informuje klientów o tym, że mogą sprawy załatwiać również pod numerem bezpłatym? Wyjaśniamy to - kwituje dyr. Jakubowski.

Maria Piskier wyjaśnia, że nr 801 505 505 zawsze był płatny i przeznaczony dla wsparcia technicznego w usługach multimedialnych. Informacja o tym jest zawarta w regulaminach świadczenia usług i w materiałach reklamowych. Dlaczego jednak automatyczna konsultantka Błękitnej Linii nie udziela tej informacji? - Klienci nie lubią słuchać długich komunikatów - tłumaczy się Piskier.

Eksperci jednak nie zostawiają suchej nitki na Orange. - Sprawa ewidentnie nadaje się na rozparzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta - podkreśla dr Plichta. - Nie zostawimy tej sprawy, zgłosiliśmy interwencję do centrali - kwituje dyrektor Jakubowski.

Kamil Wójcik, prawnik w małopolskim oddziale Federacji Konsumentów: Na razie nie otrzymaliśmy skarg w tej sprawie od indywidualnych klientów Orange. Prawdopodobnie nie chce im się rozpoczynać dochodzenia ze względu na niezbyt wysokie poniesione koszty za połączenie z doradcą. Nie mam jednak żadnej wątpliwości, że w tej sytuacji dochodzi do naruszenia prawa. Klient musi wiedzieć, czy korzysta z darmowej czy płatnej infolinii. Kto, jeśli nie operator, ma go o tym poinformować? W efekcie takich praktyk przedsiębiorstwo osiąga zyski, i to spore. Klientom zaś nic nie pozostaje, niż płacić za zgłaszanie usterek, gdyż do rozwiązania umowy w tej sytuacji nie ma podstaw. Przecież darmowa infolinia de facto działa, tylko że jej praktyczne zastosowanie zostało ograniczone. Ernest Makowski, starszy specjalista w biurze prasowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: W kwietniu tego roku otrzymaliśmy w tej sprawie kilka zawiadomień od konsumentów. Dlatego nasz urząd wszczął postępowanie. Wyjaśniamy, dlaczego zabrakło informacji o odpłatności za połączenie na numer infolinii 801 505 505. Postępowanie wyjaśniające wszczyna się, jeżeli okoliczności wskazują na możliwość naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej.
Reklama
53

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Klienci Orange muszą płacić za zgłoszenie awarii

+1 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kazimierz B. (gość)  •

Minęły dwa lata od artykułu. Niestety nic sienie zmieniło. nadal za awarie internetu z winą po stronie usługodawcy trzeba płacić horrendalne opłaty za zgłoszenia awarii.

odpowiedzi (0)

skomentuj

FunSpot

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Foto D?bowski  •

Nie mogę usunąć tego badziewia FunSpot przez zalogowanie na stronę -odrzuca nr telefonu stacjonarnego (voip z Orange!) oraz nr abonenta jako niewłaściwe. Kilkukrotne połączenie z nr 801 505 505 nic nie dało z uwagi na to, iż mam sam poprzez logowanie to załatwić -poinformowano, że pomoc techniczna nic tu nie zrobi gdyż nie mają takich uprawnień (?), był przypadek "samoistnego" rozłączenia rozmowy z konsultantem. Masakra

odpowiedzi (0)

skomentuj

dla nich to dobrze

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

xpan (gość)  •

im pewnie zalezy zeby bylo duzo bledow wtedy ludzie dzwonia zeby zglosic usterke a oni zarabiaja

odpowiedzi (0)

skomentuj

orange.pl

+4 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

xpan (gość)  •

Strategia orange:
W okresie probnym wszystko pieknie chodzi, 10 mega? nie ma sprawy... po podpisaniu umowy z orange transfer spadl do 1,5 mega do tego zrywa polaczenie nie da sie grac to codziennosc, dzwonilem juz 1000 razy, raz podniesli mi transfer do 4 mega, na pare dni;) pozniej cichaczem opcieli. Jako klient jestem zmeczony juz ciaglym dzwonieniem do nich. Kolejny problem to router trzeba czesto go restartowac, wymienialem juz 2 razy i dalej to samo.

Mialem juz kilku operatorow wczesniej, ale nigdy nie mialem takich problemow jak z orange, dlatego tez czekam az umowa sie skonczy i zmieniam operatora. Bralem juz pod uwage zerwanie umowy ale 500 pln to dla mnie troche za duzo. Nienawidze orange!!!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

infolinia???????

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

użytkownik (gość)  •

infolinie do swojego operatora na całym świecie są bezpłatne/nawet Orange w UK ale nie w polsce --zdziercy!!!!! rezygnuję z umowy tylko jak sie skończy ..Pa pa pa .....

odpowiedzi (0)

skomentuj

Bandyci z Orange nie odpuszczają

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Prostaczek (gość)  •

Za 5 miesięcy miną 2 lata jak sprawę nagłośniono i nadal jest to samo. Co na to dyr. Jakubowski który tak się deklarował, że sprawę załatwi......?????

skomentuj

odp

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wlkp (gość)  •

Czyli jest to prawnie zalegalizowane złodziejstwo.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Typowy

+5 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kalina (gość)  •

żydowski przekręt !!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

naprawa głuchego telefonu , przez głucho sekretarkie ORANGE 801505505

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ANTONI (gość)  •

w tym miesiącu zgłaszałem brak sygnału telefonu stacjionarnego pięć razy , nie otrzymałem potwierdzenia naprawy , telefon jest głuchy , za połączenia automatu orange zapłaciłem / brak człowieka / , telefon głuchy

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pozew zbiorowy!

+5 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

hacken.rafal (gość)  •

Proponuje zebrać siły i wytoczyć szmaciarza pozew zbiorowy.

odpowiedzi (0)

skomentuj

nigdy więcej tej firmy

+2 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zniesmaczony (gość)  •

Witam wszystkich!
Czytając Wasze komentarze pocieszam się, że nie tylko ja jestem nabity w butelkę przez tę firmę.
Firma orange i ich usługa neostrada to wielka porażka.
Tylko w roku 2013 zgłaszałem usterkę neostrady 8
razy (wszystkie zgłoszenia dotyczyły takiej samej awarii) i oczywiście za każdym razem musiałem korzystać z płatnej infolinii.
W słuchawce zawsze słyszałem to samo: że tym razem to już z pewnością wszystko będzie naprawione. Oczywiście na zapewnieniach konsultantów wszystko się kończy bo problem cały czas powraca.
Osobna kategoria to technicy tej firmy .
Wizyty tych "fachowców" zawsze polegają na tym, że pan technik wylicza mi kolejne rzeczy które mam wymienić na nowe.
Bo albo przewód nie taki jak "tsza", albo "wymień pan ten router to będzie działać". Z ich strony zawsze wszystko przecież jest OK.
Oczywiście te moje wymiany na nic się zdają.
Miałem nawet taki przypadek, że pan technik po wejściu do domu zaczął na mnie krzyczeć, że on nie będzie ze mną dyskutował, że mam robić to co on nakazuje i że i tak z nimi nie wygram bo wszystko zależy od tego co on napisze w sms-ie i że mogę jeszcze dodatkowo płacić jakieś kary.
Nie sądzę, że moje wymagania są jakieś wygórowane tym bardziej że przecież co miesiąc płacę im rachunki.
Osobiście czuję się opluty przez orange i nie sądziłem, że będę tak przez nich lekceważony.
Czekam tylko aż skończy się umowa i wreszcie się od nich uwolnię.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 5 »
Reklama
Reklama