Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZIKiT zapomniał o alei rowerowej między rondem a Nową Hutą

Marcin Karkosza
W ogłoszonym przetargu na przebudowę drogi od ronda Mogilskiego do Huty nie ma nic o ścieżce
W ogłoszonym przetargu na przebudowę drogi od ronda Mogilskiego do Huty nie ma nic o ścieżce Andrzej Banaś
Rowerzyści alarmują: nie będzie bezpiecznego dojazdu z Nowej Huty do centrum miasta! ZIKiT ogłosił przetarg na przebudowę odcinka między rondem Mogilskim a placem Centralnym. Nie ma w nim jednak ani słowa o ścieżkach rowerowych.

W dokumencie jest mowa m.in. o przebudowie torowiska wraz z systemem sterowania ruchem, zmianach w infrastrukturze technicznej. Nie ma jednak w nim nic o zbudowaniu alejek rowerowych. Według protestujących oznacza to, że rowerowe połączenie Nowej Huty z centrum miasta nie powstanie przez najbliższych kilkanaście lat.

Najbardziej uciążliwy odcinek przebiega pomiędzy Białuchą a rondem Mogilskim. Na tej trasie rowerzyści zmuszeni są do dzielenia jedni z rozpędzonymi samochodami. Fragment ten nazywany jest "kilometrem śmierci". Krakowianie od wielu lat liczyli na to, że wzdłuż ul. Mogilskiej powstanie trasa rowerowa z prawdziwego zdarzenia.

- Przeprowadzony kilka lat temu audyt wykazał, że po niewielkim przesunięciu torowiska na południe powstałaby znaczna przestrzeń - przypomina Marcin Hyła, prezes stowarzyszenia Miasta dla Rowerów. - Pozwoliłoby to zamienić kilometr śmierci na dwukierunkową drogę rowerową - dodaje Hyła.

Rowerzyści obawiają się też powtórzenia błędów z poprzednich inwestycji, m.in. nagminnego wykorzystywania kostki bauma do budowy alejek rowerowych. - Nie dość, że jest niewygodna i szybciej się zużywa, to jej stosowania do budowy dróg rowerowych zakazuje zarządzenie prezydenta miasta Krakowa - mówi Hyła.

ZIKiT uspokaja protestujących. Twierdzi, że obawy są przedwczesne. - Na razie nie ma projektu dla tego odcinka - mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT. - Zamówienie dotyczy zaprojektowania i zbudowania odcinka - podkreśla. Projektant musi uwzględnić ewentualną ścieżkę rowerową w istniejącym pasie drogowym, który ma określone parametry. - Ma też obowiązek uzyskać audyt rowerowy dla projektu - dodaje Bartlewicz.

Euro 2012 coraz bliżej! Zobacz, co będzie się działo w Krakowie

Nowa lista leków refundowanych**[SPRAWDŹ!] **

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska