Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Internauci alarmują - Tauron nie liczy się z klientem

Grzegorz Spisak
archiwum
Tauron nie liczy się z klientem - uważa wadowiczanin Leon Ćwiertnia. Na rachunku za prąd pana Leona jest duża nadpłata - prawie 500 złotych. Choć Tauron jest mu winny pieniądze, to wciąż każe sobie płacić kolejne rachunki.

Zobacz także:

Leon Ćwiertnia ma taką nadpłatę, że przez pół roku mógłby nie płacić Tauronowi za energię. Gdy był ostatnio upomnieć się o swoje w wadowickim biurze obsługi klienta, nie słyszał słowa "przepraszam" za pomyłkę a na zwrot pieniędzy na razie się nie doczekał. Boli go to. - Potraktowali mnie niegrzecznie, jak natręta - uważa klient Tauronu.

Pan Leon nie obudził się teraz. Już rok temu poinformował biuro obsługi, że naliczane mu kwoty są za wysokie. Nic to nie zmieniło. Teraz, w sierpniu, otrzymał od Tauronu półroczne rozliczenie za prąd. Aż oczy ze zdumienia przetarł gdy zobaczył nadpłatę 477,10 złotych.

- I dalej domagają się pieniędzy - skarży się mężczyzna. - Kazali mi odczytywać liczniki i pisać oświadczenia, a przecież wiedzą o nadpłacie. Nie stać mnie na kredytowanie energetycznego giganta - mówi. Chce, żeby pracownicy Tauronu sprawdzali liczniki co miesiąc i przysyłali rachunki za to, co się należy. Prawo jednak nie jest łaskawe dla klientów. Przejście na rozliczenie miesięczne, z godnie z regułami narzuconymi przez firmę, mogłyby kosztować pana Leona znacznie więcej niż obecnie, bo 74 zł rocznie. Tymczasem przy tzw. rozliczeniu prognozowanym to opłata 12 zł.

Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy spółki Tauron Sprzedaż w Krakowie, poinformowała "Gazetę Krakowską", że pan Leon Ćwiertnia powinien wystąpić pisemnie o zwrot nadpłaty.

- Gdy nadpłata przewyższa wartość prognozowanego zużycie energii na następny okres rozliczeniowy, a tak jak jest w przypadku pana Leona, nadpłata nie zostaje potrącona z blankietów i pozostaje do dyspozycji klienta - wyjaśnia rzecznik.

Tak więc pan Leon Ćwiertnia musi napisać o zwrot pieniędzy. Firma sama nie pofatyguje się oddać mu pieniędzy.

- Klient może złożyć polecenie zwrotu nadpłaty w każdym punkcie obsługi lub przez internet. Na stronie internetowej tauron-pe.pl - mówi rzecznik.

Pan Leon nadal nie rozumie, dlaczego firma sama tego nie zrobi. Przeciż dobrze wie o jego nadpłacie a ciągle wyciąga rękę.

Serwis Wybory 2011: Najświeższe informacje wyborcze z Małopolski!

Weź udział w akcji  Chcemy Taniego Paliwa! **Podpisz petycję do rządu**

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska