Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:
Zamawiając posiłek w restauracji, zawieramy podobną - jak w przypadku innych usług - umowę. Klient jest zobowiązany do zapłaty, a restaurator - do wykonania usługi zgodnie z umową. Jeżeli mamy uzasadnione wątpliwości co do deklarowanego w karcie, a otrzymanego na talerzu składu potrawy lub jego wagi, temperatury itp., to stwierdzone nieprawidłowości najlepiej od razu zgłosić obsłudze lokalu. Inaczej trudno będzie udowodnić, że np. posiłek był zimny. Dla celów dowodowych warto też mieć pisemne potwierdzenie kogoś z obsługi restauracji, że otrzymał nasze zgłoszenie.
Restaurator może naprawić swój błąd na kilka sposobów. W pierwszej kolejności przysługuje nam żądanie, by otrzymać posiłek zgodny z zamówieniem, w drugiej - zwrot pieniędzy lub obniżenie ceny.
Jeżeli restaurator nie ustosunkuje się do naszego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych - zgodnie z ustawą - uważa się, że uznał nasze żądanie za uzasadnione. JJ
*Koszmarny wypadek w Bytomiu na autostradzie A1. Mężczyzna jechał pod prąd [ZDJĘCIA]
*Egzamin gimnazjalny 2015: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
*Potężny wstrząs w kopalni odczuwalny na Śląsku i Zagłębiu: Akcja ratunkowa trwa
*Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
*Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?