Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspert podpowiada: Jak reklamować schabowego

Redakcja
Lucyna Nenow/Dziennik Zachodni
Przed nami sezon turystyczny, więc coraz częściej będziemy się stołować poza domem. Co mam zrobić, jeżeli schabowy, który w menu ma zadeklarowaną wagę np. 200 g, przypomina nieduży listek figowy, a do tego gołym okiem widać, że jest przypalony? - pyta Czytelniczka z Rybnika

Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:

Zamawiając posiłek w restauracji, zawieramy podobną - jak w przypadku innych usług - umowę. Klient jest zobowiązany do zapłaty, a restaurator - do wykonania usługi zgodnie z umową. Jeżeli mamy uzasadnione wątpliwości co do deklarowanego w karcie, a otrzymanego na talerzu składu potrawy lub jego wagi, temperatury itp., to stwierdzone nieprawidłowości najlepiej od razu zgłosić obsłudze lokalu. Inaczej trudno będzie udowodnić, że np. posiłek był zimny. Dla celów dowodowych warto też mieć pisemne potwierdzenie kogoś z obsługi restauracji, że otrzymał nasze zgłoszenie.

Restaurator może naprawić swój błąd na kilka sposobów. W pierwszej kolejności przysługuje nam żądanie, by otrzymać posiłek zgodny z zamówieniem, w drugiej - zwrot pieniędzy lub obniżenie ceny.

Jeżeli restaurator nie ustosunkuje się do naszego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych - zgodnie z ustawą - uważa się, że uznał nasze żądanie za uzasadnione. JJ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!