Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Torowisko wzdłuż Plant zostanie zamknięte jeszcze w tym miesiącu [WIDEO]

Marcin Karkosza
Spór o remont torowiska na Plantach
Spór o remont torowiska na Plantach Adam Wojnar
Radni domagają się testu ruchu jednokierunkowego wzdłuż Plant, który zostanie wprowadzony po remoncie torowisk. Urzędnicy: Nie ma na to czasu.

WIDEO: Trzmiel: W marcu i tak musimy zamknąć torowisko na ul. Podwale

Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska

Na wczorajszym posiedzeniu komisji infrastruktury rady miasta, radni mieli wiele wątpliwości dotyczących planu przebudowy torowiska tramwajowego wzdłuż Plant i wprowadzenia tam ruchu jednokierunkowego.

W ramach przebudowy torów na ul. Podwale pas ruchu dla samochodów bliżej Plant ma zostać zlikwidowany. W jego miejsce powstanie ścieżka rowerowa o szerokości 1,5-2 metrów. Torowisko będzie wymienione i przesunięte bliżej zieleńca, by tramwaje mogły się już mijać na łuku ul. Dunajewskiego. Ruch aut ma się odbywać jezdnią o szerokości trzech metrów tylko w jednym kierunku od ul. Karmelickiej do Piłsudskiego.

Później na tych samych zasadach przebudowany ma zostać odcinek od ul. Długiej do Karmelickiej i tam też ma pojawić się ruch jednokierunkowy.

Radni zwracają uwagę m.in. na to, że aby rowerzyści mogli jeździć po nowej ścieżce w obu kierunkach musi mieć ona na całej długości co najmniej 2 metrów szerokości. Wątpliwości budzą też plany przesuwania torowiska - w tym celu konieczna jest przebudowa trakcji tramwajowej co zwiększy koszty inwestycji.
Na posiedzeniu padła propozycja aby wyremontować torowisko bez wprowadzania rewolucji, a wcześniej przetestować proponowaną organizacją ruchu.

- Zanim wyda się miliony złotych, można na kilka miesięcy znakami wprowadzić zmiany i zobaczyć jak się sprawdzą - proponował radny PO Jakub Kosek.

Według urzędników na takie rozwiązania jest już zbyt późno.

- Jeżeli w marcu nie rozpoczniemy przebudowy torowiska na ul. Podwale, to i tak będziemy musieli je zamknąć, ponieważ jego stan techniczny nie pozwala na dalszą eksploatację - mówi Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa. Wtóruje mu Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Dalsze przeciąganie sprawy to prosta droga do tragedii, którą zajmie się prokuratura - mówił.

Przebudowa ulicy Podwale za ok. 10,7 mln zł może rozpocząć się już 20 marca.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+

Artykuły, za które warto zapłacić!
Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska