Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Próbny SPRAWDZIAN 2014. TEST SZÓSTOKLASISTY 2015 [nieoficjalne ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

red
Próbny SPRAWDZIAN 2014. TEST SZÓSTOKLASISTY 2015 [nieoficjalne ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
Próbny SPRAWDZIAN 2014. TEST SZÓSTOKLASISTY 2015 [nieoficjalne ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
ODPOWIEDZI. Próbny SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2015 CKE zaplanowano na 17 grudnia 2014 roku. Mamy już nieoficjalne odpowiedzi i rozwiązania zadań. Zobacz arkusze. W środę uczniowie klas szóstych szkół podstawowych napisali Test Szóstoklasisty 2015. Uczniowie oprócz części humanistycznej, matematycznej po raz pierwszy rozwiązywali arkusz z języków obcych.

ODPOWIEDZI. Próbny SPRAWDZIAN 2014. TEST SZÓSTOKLASISTY 2015 CKE [nieoficjalne ODPOWIEDZI, ARKUSZE]

Znamy już sugerowane odpowiedzi i rozwiązania tegorocznego próbnego sprawdzianu TEST SZÓSTOKLASISTY:

**Sprawdzian szóstoklasisty 2014 - POLSKI I MATEMATYKA [ arkusze, odpowiedzi ] CKE

Sprawdzian szóstoklasisty 2014 - ANGIELSKI [ arkusze, odpowiedzi ] CKE**

Centralna Komisja Egzaminacyjna przeprowadziła w środę próbny sprawdzian dla szóstoklasistów. Uczniowie VI klas szkół podstawowych, którzy przystąpią do sprawdzianu wiosną 2015 r. są bowiem pierwszym rocznikiem, zdającym go w nowej formule.

Po godzinie 15 zaprezentujemy oficjalne arkusze i odpowiedzi wskazane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.

Próbny SPRAWDZIAN (TEST) SZÓSTOKLASISTY 2015 CKE [ODPOWIEDZI, ARKUSZE]

Udział szkół w próbnym sprawdzianie jest dobrowolny. CKE zalecała jednak by szkoły przeprowadziły go w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu, np. by rozpoczął się o godzinie 9.

Arkusze sprawdzianu rozwiązane przez uczniów sprawdzą nauczyciele z ich szkoły na podstawie szczegółowych rozwiązań oraz schematów oceniania, które zostaną przekazane szkołom przez okręgowe komisje egzaminacyjne.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji w sprawie warunków i sposobu oceniania uczniów, sprawdzian w nowej formule składał się z dwóch części. Pierwsza z nich sprawdza wiadomości i umiejętności z języka polskiego i z matematyki, w tym wykorzystywanie wiadomości i umiejętności z tych przedmiotów w zadaniach osadzonych w kontekście historycznym lub przyrodniczym. Do rozwiązania będą zarówno zadania zamknięte (w takich zadaniach wybiera jedną poprawną odpowiedź spośród kilku podanych), jak i otwarte (sam udziela odpowiedzi).

Po części pierwszej szóstoklasista przystępuje do drugiej części egzaminu - testu z języka obcego. Do wyboru jest sześć języków: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski. W tej części egzaminu wszystkie zadania mają formę zamkniętą. Uczniowie, którzy wiosną przystąpią do sprawdzianu dla szóstoklasistów są pierwszym rocznikiem, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego. Zapisano w niej, że wszyscy uczniowie już od pierwszej klasy obowiązkowo uczą się języka obcego.

Wyniki sprawdzianu wyrażone w procentach będą osobno podane z części pierwszej (z wyszczególnieniem wyniku dla zadań z języka polskiego i matematyki) i osobno z drugiej. Ma to umożliwić porównywanie wyników uzyskanych przez uczniów z danych przedmiotów na wszystkich etapach edukacji.

SPRAWDZIAN (TEST) SZÓSTOKLASISTY 2015 CKE

Do tej pory sprawdzian dla szóstoklasistów nie był dzielony na części. Miał charakter ponadprzedmiotowy, sprawdzał opanowanie przez ucznia umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Wyniki ucznia ze sprawdzianu wyrażone były w punktach, osobno dla każdej z tych umiejętności.

Przystąpienie do sprawdzianu dla szóstoklasistów jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Jego wynik nie ma jednak wpływu na przyjęcie ucznia do gimnazjum rejonowego, w przypadku wyboru innej szkoły wynik może zdecydować czy będzie się on uczył w wybranej szkole.

Środowemu próbnemu sprawdzianowi dla szóstoklasistów towarzyszy badanie Diagnoza Umiejętności Szóstoklasistów (DUSZa). Do udziału w badaniu, przeprowadzonym wraz z Instytutem Badań Edukacyjnych, wylosowanych zostało 60 szkół podstawowych z całego kraju. Badanie diagnostyczne obejmie wyłącznie pierwszą część sprawdzianu (zadania z języka polskiego i matematyki). Szkoły wylosowane do udziału w diagnozie mogły przeprowadzić część drugą sprawdzianu we własnym zakresie.

Jest to drugie badanie prowadzone przez IBE tego samego rocznika dzieci przez przyszłorocznym sprawdzianem. W maju przeprowadzono Diagnozę Umiejętności Matematycznych (DUMa). Pokazała ona m.in. że uczniowie kończący klasę V szkoły podstawowej dobrze radzą sobie z ułamkami zwykłymi oraz odczytywaniem informacji w typowych zadaniach, mają jednak problem z ułamkami dziesiętnymi i przetwarzaniem wielu informacji podanych w kilku źródłach. Większość piątoklasistów nie potrafiła zaplanować i wykonać kolejnych kroków w rozwiązaniu wieloetapowego zadania.

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska