Prądnik Czerwony doczeka się tramwaju. Dwie oferty koncepcji...

Prądnik Czerwony doczeka się tramwaju. Dwie oferty koncepcji budowy nowej linii

Dawid Serafin

Gazeta Krakowska

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Tak według planów ma biec trasa nowej linii tramwajowej z ul. Mogilskiej do Mistrzejowic.
1/2
przejdź do galerii

Tak według planów ma biec trasa nowej linii tramwajowej z ul. Mogilskiej do Mistrzejowic. ©Grafika: Bogdan Nowak

W połowie sierpnia urzędnicy podpiszą umowę na przygotowanie koncepcji budowy nowej linii tramwajowej Meissnera - Mistrzejowice.
Ponad 688 tys. zł - taką kwotę na wykonanie projektu nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic zarezerwował Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Wczoraj w siedzibie spółki odbyło się otwarcie ofert przetargowych.

- Wpłynęły do nas dwie oferty. Jedna firmy Wisa (457,5 tys.) a druga firmy ARG (689 tys.) - mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u. Jeśli nie zdarzy się nic niespodziewanego, do końca sierpnia urzędnikom uda się podpisać umowę z jedną z tych firm. Dwa poprzednie przetargi zostały unieważnione, ponieważ zaproponowane kwoty przekraczały środki zarezerwowane na ten cel w miejskim budżecie.

- Ten poślizg z przetargiem nie powinien wpłynąć znacząco na termin realizacji projektu. Jeśli później nie będzie problemów z uzyskaniem decyzji środowiskowych to wciąż realnym terminem inwestycji jest rok 2018 r. - uważa Dominik Jaśkowiec, radny PO.

Nowa trasa będzie przebiegać ulicami: Meissnera, Miechowity, Lublańską i Dobrego Pasterza. To będzie ułatwienie dla mieszkańców Prądnika Czerwonego i Olszy II. Pozwoli uniknąć korków, w jakich muszą stać teraz autobusy. Według wyliczeń, podróż nową linią z Mistrzejowic trwałaby o 11 minut krócej niż dotychczas.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"



"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze (44)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
srzyżowanie

Irena (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Dużo mówi się o bezpiecznej drodze do szkoły , dlatego sygnalizuję problem bardzo niebezpiecznego skrzyżowania dróg prowadzących do jedynej szkoły podstawowej na ul. Łąkowej w Krakowie...rozwiń całość

Dużo mówi się o bezpiecznej drodze do szkoły , dlatego sygnalizuję problem bardzo niebezpiecznego skrzyżowania dróg prowadzących do jedynej szkoły podstawowej na ul. Łąkowej w Krakowie .Skrzyżowanie ulic Meisnera - Śliczna- Łąkowa nie posiada świateł , dlatego przejście przez pasy graniczy z cudem !! Kiedy trwała przebudowa skrzyżowania Meisnera z Mogilską byliśmy pewni , że zostaną zamontowane światła na tym bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu . Gdy otwarto już przejazd ul. Meisnera okazało się , że tu świateł nie zamontowano !! Są natomiast światła przy wylocie ul. Ugorek w stronę Meisnera przy kościele , gdzie niema pełnego skrzyżowania. Tam można było zainstalować światła na tzw. fotokomórkę .Myślę że takiego zdania jak ja jest wiele osób tutaj mieszkających i mających dzieci w wieku szkolnym , które uczęszczają do szkoły nr. 114 w Krakowie. Ostatnio zostały ustawione znaki drogowe zakaz skrętu w lewo , jadąc od ul. Mogilskiej w kierunku ul. Śliczna ? z ul. łąkowa nakaz skrętu w prawo w kierunku ul. Pilotów ?Mieszkam tu 60 lat jest to dla mnie jak i moich sąsiadów nie zrozumiałe ? Jak można robić organizację ruchu w sposób utrudniający poruszanie po drodze , powodowanie dodatkowych utrudnień , powodujących dodatkowe zużycie paliwa , co za tym idzie , emisja spalin w atmosferę . Najwyższy czas skrzyżowanie to zaopatrzyć w sygnalizację świetlną przywracając normalność i bezpieczeństwo .zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tramwaj

Irena (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tramwaj to przeżytek ! Pieniądze przekażmy na metro w Krakowie !Ale chyba czyjś " szwagier "wygrał przetarg na budowę linii tramwajowej i jest nacisk na społeczeństwo . Linia...rozwiń całość

Tramwaj to przeżytek ! Pieniądze przekażmy na metro w Krakowie !Ale chyba czyjś " szwagier "wygrał przetarg na budowę linii tramwajowej i jest nacisk na społeczeństwo . Linia tramwajowa przez ul. Meissnera jest nie potrzebna . zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
protest

rob (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

linia pod samymi oknami przy dobrego pasterza ja juz zgłaszam protest co do przebiegu, szkoda że nikt nie pomyślał że obok mieszkaja ludzie a poza tym tam rośnie dużo drzew które tworza barierę od...rozwiń całość

linia pod samymi oknami przy dobrego pasterza ja juz zgłaszam protest co do przebiegu, szkoda że nikt nie pomyślał że obok mieszkaja ludzie a poza tym tam rośnie dużo drzew które tworza barierę od ruchliwej ulicy i co wytną wszystko ?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Meissnera tu jest problem

Drogowiec (gość)

Zgłoś naruszenie treści

wszyscy się zastanawiają gdzie się zmieści tramwaj przy Bohomolca czy Dobrego Pasterza. A ja wam mówię że to nie jest problem bo akurat w tym miejscu jest terenu wystarczająco. Problemy zaczną się...rozwiń całość

wszyscy się zastanawiają gdzie się zmieści tramwaj przy Bohomolca czy Dobrego Pasterza. A ja wam mówię że to nie jest problem bo akurat w tym miejscu jest terenu wystarczająco. Problemy zaczną się na Meissnera. Czy wiecie że tramwaj nie może tam iść po zieleńcu w środku bo tam są potężne magistrale CO i nikt nie da zgody na lokalizację w tym miejscu tramwaju. w poboczu zaś są potężne magistrale wodociągowe których tez nie ma gdzie przełożyć. Więc urzędasy wykoncypowali kiedyś że poprowadzą tramwaj skrajnymi pasami obu jezdni tworząc pas torowo - autobusowy. Jak podtrzymają ten pomysł to będą dopiero jaja. z szerokiej ul. Lema pojedziemy po jednym pasie Meissnera - pomysł wart oskara. A na ul. Stelli Sawickiego i wzdłuż Wiślickiej hektary wolnej powierzchni i nikt nie chce budować tam tramwaju. Pogratulować decyzyjności. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
do 'podpis srodpis'

kazik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Zwrócę też uwagę ze w przetargu tym nie startowały firmy które specjalizują się w wykonywaniu projektów dla linii tramwajowych.
Dziwny ten przetarg, podaje się nierealny termin wykonania projektu...rozwiń całość

Zwrócę też uwagę ze w przetargu tym nie startowały firmy które specjalizują się w wykonywaniu projektów dla linii tramwajowych.
Dziwny ten przetarg, podaje się nierealny termin wykonania projektu i zapisuje się że 60% procent oferty to premia którą ZIKiT może nie wypłacić jeśli projektant się spóźni z dotrzymaniem terminu.
Rodzi to podejrzenie że swojego może nie ukarać a niepożądanego ukarać. Ponadto projektant patrzący realnie na termin złoży ofertę w której założy utratę 60% wynagrodzenia.
Ktoś takimi przetargami powinien się zainteresować i przeprowadzić kontrole. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wisa - CZYLI GEODETA

TAKI JEDEN (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Wisa należny do syna jednego z byłych kierowników referatu geodezyjnego w UMK odpowiedzialnego za uzgodnienia ZUD. Jest to firma geodezyjna która do tej pory robiła mapy. Więc możliwe że w 1 etapie...rozwiń całość

Wisa należny do syna jednego z byłych kierowników referatu geodezyjnego w UMK odpowiedzialnego za uzgodnienia ZUD. Jest to firma geodezyjna która do tej pory robiła mapy. Więc możliwe że w 1 etapie zrobią mapę zgarnia kasę i tyle ich widzieli. Ale mogę się mylić. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Dobrego Pasterza - tramwaj sardynka - gdzie się wciśnie?

MIESZKANIEC (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

Mieszkańcy Dobrego pasterza nie chcą tramwaju. Obecnie bloki 125, 127, 129 mają piękny pas zieleni osłaniający je od zakorkowanej ulicy. Znów kolejna inwestycja rozwali obszar zieleni i naturalne...rozwiń całość

Mieszkańcy Dobrego pasterza nie chcą tramwaju. Obecnie bloki 125, 127, 129 mają piękny pas zieleni osłaniający je od zakorkowanej ulicy. Znów kolejna inwestycja rozwali obszar zieleni i naturalne bariery dźwiękowe. Dobrego Pasterza już od kilku dobrych lat jest strasznie ruchliwą ulicą. Mieszkam tam prawie 30 lat i 10 lat temu można było spokojnie przejść przez pasy. Teraz to walka o przetrwanie. Lewoskręt samochodem to gehenna, czasem czeka się po kilka minut. Auto za autem.

Tramwaj - bardzo jestem ciekaw, gdzie pójdzie ta nitka na wysokości Parku Wodnego. Przecież tam nie ma miejsca! Z obu stron zabudowa. Od Ronda Barei poleci pewnie pod czteropiętrowymi blokami (dramat!!! jeśli poszło by po drugiej stronie, to spoko, ale tam zabytkowe koszary), ale potem? Będzie jak z Mogilską? Wywalicie mieszkańców z ich domów? Czy weźmiecie parking Parku Wodnego?

Może ktoś w końcu pokaże plany, a nie mapkę narysowaną w Paincie?!zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tyt

kr (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Jaka zabudowa koło Parku Wodnego :P ? Parking i chińczyk to są rzeczy do zaorania, stoją na rezerwie terenu od 20 lat i z usunięciem ich nie ma problemu. Zabytkowych koszar już właściwie nie ma......rozwiń całość

Jaka zabudowa koło Parku Wodnego :P ? Parking i chińczyk to są rzeczy do zaorania, stoją na rezerwie terenu od 20 lat i z usunięciem ich nie ma problemu. Zabytkowych koszar już właściwie nie ma... Nie były objęte ochroną jak widać. Generalnie z miejscem na tramwaj nie ma problemu - nie chcesz wierzyć - nie wierz.

Co do tramwaju w ogóle - oczywiście, można nie robić, tylko zbudować drugą nitkę Dobrego Pasterza, a Rondo Barei przebudować na węzeł autostradowy. No i oczywiście - tam będzie metro XDzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ale po której stronie?

miś krolargol (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Mowa o drugiej stronie Dobrego Pasterza. Po której ma iść tramwaj? Bo jako mieszkaniec słyszałem pogłoski, że pod oknami bloków, czyli po stronie północnej. Po tej na wysokości PW nie ma miejsca,...rozwiń całość

Mowa o drugiej stronie Dobrego Pasterza. Po której ma iść tramwaj? Bo jako mieszkaniec słyszałem pogłoski, że pod oknami bloków, czyli po stronie północnej. Po tej na wysokości PW nie ma miejsca, bo jest chodnik, trasa rowerowa i zabudowa. Z drugiej owszem, tylko chińczyk, a poza tym parkingi, ale wcześniej nie ma miejsca na tramwaj. Koszary to zabytek podobno, nie wiem czy możne je ot tak wyburzyć. A parking to teren prywatny. Miasto przyjdzie i weźmie ot tak teren od Parku Wodnego? Na mogilskiej przeszło, ale taka insttytucja może mieć mocniejszych prawników i nie będzie już tak słodko....zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
nowy atak wulgarności

g (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

przy okazji - nowe KOSZMARNE napisy na osiedlu Prądnik Czerwony.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kłamstwo !!!!!

Krakus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 16

Prądnik nie czeka na tramwaj !!!!!!! tylko radni z PełO chrzanią o tramwaju proponując go:

1. bez zgody mieszkańców - wyrzucona kasa na projekt
2. nad linią metra - zero uzasadnienia ekonomicznego

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
nowa linia

1 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

Powinna postać linia tramwajowa: Cichy Kącik, miasteczko studenckie, Bronowice, Azory, Krowodrza Górka.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nowsza linia

skandalik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

Powinna powstac nowa linia (prawdziwego) szybkiego tramwaju wzdluz DK79: Pl. Centralny - Gen. Andersa - Bora-Komorowskiego - Opolska - Conrada - dalej Armii Krajowej i na Cichy Kacik. Najlepiej z...rozwiń całość

Powinna powstac nowa linia (prawdziwego) szybkiego tramwaju wzdluz DK79: Pl. Centralny - Gen. Andersa - Bora-Komorowskiego - Opolska - Conrada - dalej Armii Krajowej i na Cichy Kacik. Najlepiej z wezlami przesiadkowymi kolej-tramwaj-autobus przy Opolskiej/29 Listopada, nad torami na Azorach i pod torami na Armii Krajowej. Zadne metro by nie bylo potrzebne na juz. Ale u nas sie nie mysli...zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
dokładnie

xyz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

dokładnie, przy Conrada i Rondo ofiar Katynia powinni zrobić tory tramwajowe. najlepiej prowadzące do centrum, bo stamtąd dostać się do miasta to tragedia. tylko 173


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
x

x (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Oj tam, że zapchany autobus tylko co pół godziny i na dodatek jadący taką trasą, że jakakolwiek inna alternatywna jest dużo szybsza? ;)
Wystarczyłoby żeby autobusy i tramwaje na wiadukcie...rozwiń całość

Oj tam, że zapchany autobus tylko co pół godziny i na dodatek jadący taką trasą, że jakakolwiek inna alternatywna jest dużo szybsza? ;)
Wystarczyłoby żeby autobusy i tramwaje na wiadukcie zatrzymywały się na jednym poziomie i miały skumulowane przystanki w praktycznie jednym miejscu. Wtedy dałoby się przesiadać na tramwaj podjeżdżając jednym z wielu autobusów aglomeracyjnych. Chociaż fakt faktem, czasem mimo tego trzeba tam czekać i 20 minut na jakikolwiek pojazd...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tytuł srytuł

podpis srodpis (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 21 / 3

bardzo ciekawy zbieg okoliczności

do przetargu przystąpiły tylko dwie firmy (co już powinno być moim zdaniem powodem odwołania przetargu)
tylko jedna z nich mieści się w budżecie (co powinno być...rozwiń całość

bardzo ciekawy zbieg okoliczności

do przetargu przystąpiły tylko dwie firmy (co już powinno być moim zdaniem powodem odwołania przetargu)
tylko jedna z nich mieści się w budżecie (co powinno być kolejnym już ewidentnym powodem do odwołania przetargu)

co ciekawe - jedna firma daje ofertę dokładnie o 1000 zł wyższą niż zarezerwowany budżet
druga firma daje ofertę znacznie niższą - dokładnie 2/3 wartości pierwszej oferty

jakim cudem jest możliwa tak ogromna różnica, to raz, tym bardziej że (i to: dwa) jakim cudem poprzednie dwa przetargi zakończyły się odwołaniem ze względu na brak ofert mieszczących się w budżecie, czyli jak to się stało że do tej pory wszystkie oferty były znacznie wyższe od budżetu, a tu nagle w trzecim przetargu jedyna firma mieszcząca się w budżecie daje kilkudziesięcioprocentową zniżkę ???

z kim są powiązane te firmy? czy istnieją może jakieś ciekawe nagrania rozmów związanych z tym "tematem"zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Sprawę powinien zbadać jakiś expert.

Kufel (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

Proponuję męża p. Jagny Marczułajtis-Walczak.

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

Dla rozwoju infrastruktury i środowiska w Małopolsce

Dla rozwoju infrastruktury i środowiska w Małopolsce

Strefa Agro - rolnicze wiadomości z Małopolski

Strefa Agro - rolnicze wiadomości z Małopolski

Niezawodne światłowody (materiał informacyjny Orange)

Niezawodne światłowody (materiał informacyjny Orange)

Oto MISS EURO 2016? Zobacz zdjęcia kibiców z meczu Polska - Ukraina [MEGAGALERIA]

Oto MISS EURO 2016? Zobacz zdjęcia kibiców z meczu Polska - Ukraina [MEGAGALERIA]