Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PEKA: ZTM każe płacić za "przystanek widmo" na Kaponierze [ZDJĘCIA]

Marta Danielewicz
PEKA: ZTM każe płacić za "przystanek widmo" na Kaponierze
PEKA: ZTM każe płacić za "przystanek widmo" na Kaponierze Grzegorz Dembiński
Najpierw był falstart systemu PEKA. 1 lipca okazało się, że część elektronicznych kasowników ma błąd w oprogramowaniu. Potem, że czytniki w parkomatach na Jeżycach nie akceptują płatności kartą PEKA. A dodatkowo mieszkańcy dowiedzieli się, że ich karty PEKA, wyrobione przed 1 lipca, mają stare oprogramowania. Wszystkie błędy i wady systemu odkrywają, niestety, sami pasażerowie.

Katarzyna Rogalewska, mieszkanka Poznania, chciała wykupić bilet liniowy na sześć przystanków, na swoją stałą trasę od rynku Łazarskiego do ulicy Fredry. Jednak w punkcie obsługi klienta usłyszała, że to siedem przystanków, więc powinna kupić bilet prawie dwa razy droższy. Skąd wziął się siódmy przystanek, skoro go wcześniej nie było?

Zobacz koniecznie: Beka z PEKA, czyli poznaniacy mają dość i zmontowali film [FILM]

- Usłyszałam od pani w okienku, że tym "przystankiem widmo" jest rondo Kaponiera. Byłam zupełnie zaskoczona, bo przecież od momentu rozpoczęcia tam prac, tramwaje się nie zatrzymują, więc przystanek nie był wcześniej brany pod uwagę - wspomina Katarzyna Rogalewska. Choć dokładna data zakończenie remontu ronda Kaponiera nie jest jeszcze znana, nasza czytelniczka musiała w związku z tym kupić bilet liniowy na 18 przystanków.

Sprawdź: Karta PEKA: Ceny biletów, zastosowanie, doładowanie. Podane w pigułce

Również pasażerowie, przejeżdżający przez rondo Kaponiera, którzy opłacają swoją podróż za pomocą tPortmonetki, płacą więcej. System nalicza im dodatkowe koszty za przejazd przez rondo, czyli przystanek, którego, tak naprawdę nie ma.
Zarząd Transportu Miejskiego proszony o komentarz w tej sprawie tłumaczy, że to pomyłka.

Zobacz też: PEKA nie działa! Spaliły się serwery oraz zasilacz. Co z danymi?

- Nowy system bierze pod uwagę prowadzone prace remontowe i daje możliwość wyboru opcji alternatywnej, ale w przypadku przystanku "Kaponiera" nastąpił błąd systemowy - komentuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM. - Dążymy do tego, żeby jak najszybciej wyeliminować nieczynny przystanek "Kaponiera" z sieci sprzedażowej. W momencie, kiedy problem zostanie rozwiązany, pasażerowie będą mogli korzystać, bez podobnych przeszkód, z komunikacji miejskiej. Mimo wielu błędów i wad systemu, pasażerom podobają się udogodnienia w postaci elastyczności nowej taryfy, gdzie można kupić bilet okresowy na dowolną liczbę dni (powyżej 14) - zapewnia jednocześnie rzecznik ZTM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski