Kraków. Po wakacjach strefa płatnego parkowania będzie...

Kraków. Po wakacjach strefa płatnego parkowania będzie poszerzona [MAPA]

Zdjęcie autora materiału

Marcin Karkosza

Gazeta Krakowska

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Projekt poszerzenia strefy będzie znany po wakacjach, ale mieszkańcy podczas spotkania z prezydentem Majchrowskim zgłaszali już swoje konkretne prop
1/2
przejdź do galerii

Projekt poszerzenia strefy będzie znany po wakacjach, ale mieszkańcy podczas spotkania z prezydentem Majchrowskim zgłaszali już swoje konkretne propozycje. ©Infografika: Grażyna Gajewska

Prezydent Jacek Majchrowski zapowiedział, że na pierwszej sesji rady miejskiej po wakacjach zgłosi wniosek o kolejne rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Oprócz objęcia opłatami za postój dodatkowych ulic na Grzegórzkach i Krowodrzy strefa ma objąć także drogi na Dębnikach. To, jak wiele ich będzie zależy od wyników badań, które prowadzone są w strefie na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
- Sprawdzamy, jak wygląda ruch na obszarach przy granicy obecnej strefy. Wyniki badań poznamy 11 lipca - mówi Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKiT. - Pod uwagę brane są głosy mieszkańców, ale także czynniki ekonomiczne - sprawdzamy, gdzie wprowadzenie strefy jest uzasadnione.

Części mieszkańców nie podoba się stwierdzenie, że rozszerzenie strefy musi być opłacalne. - Niech ZIKiT i prezydent zdecydują się, czy chcą rozwiązać problem mieszkańców, którzy nie mają jak stanąć pod własnymi domami, czy po prostu zarobić na nich i na przyjezdnych - złości się mieszkaniec Dębnik. - Jeśli część miasta staje się parkingiem dla przyjezdnych, to strefę powinno się tam wprowadzić.

Brak miejsc w Dębnikach
Problem z miejscami parkingowymi w Dębnikach to wynik wprowadzenia opłat za parkowanie w okolicznych dzielnicach. Od pierwszego marca dotychczasową strefę obejmującą Stare Miasto i Kazimierz powiększono o Stare Podgórze, część Grzegórzek, Zwierzyniec i Starą Krowodrzę. Mieszkańcy Dębnik domagają się objęcia strefą ich dzielnicy. W zeszłym tygodniu spotkał się z nimi prezydent Jacek Majchrowski.

- Wprowadzenie strefy w Dębnikach jest niezbędne, bo mieszkańcy po prostu nie mają jak funkcjonować - mówi pan Tomasz, który mieszka w Dębnikach. - Ulicę Bałuckiego spokojnie można by dziś przemianować na ul. Parkingową.

Mieszkańcy chcą wprowadzenia strefy także m.in. na ulicach: Zamkowej, Sandomierskiej, Pułaskiego, Wasilewskiego, Różanej, Barskiej, Zduńskiej czy Tynieckiej. Według części z nich, strefa powinna objąć większy obszar dzielnicy lub nawet całe Dębniki.
- Poszerzenie strefy jedynie o część ulic nie rozwiąże problemu - mówi pani Teresa, mieszkanka Dębnik. - Strefę powinno się wprowadzić w całej dzielnicy.

- Widać, że strefa jest tu bardzo potrzebna, że jest to duży problem - mówił na spotkaniu z mieszkańcami prezydent Jacek Majchrowski. - Ja ze swojej strony mogę obiecać, że na pierwszej sesji rady miasta po wakacjach postawię wniosek o rozszerzenie strefy.

Kompleksowe rozwiązanie przygotowuje już Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Chcemy przygotować duże zmiany w strefie, które rozwiążą tę kwestię na lata - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT. - W lipcu poznamy wyniki badań, które odpowiedzą na pytanie, jakie ulice powinna objąć strefa. Takie badanie na zlecenie ZIKiT od trzech tygodni prowadzi firma EPS Polska.
Powiększenie strefy płatnego parkowania musi jednak przegłosować rada miasta, tymczasem część radnych nie jest przekonana do tego pomysłu.

Radni nie są pewni
Już w maju urzędnicy zapowiedzieli, że strefa zostanie wprowadzona na ulicach: Łokietka, Friedleina, Odrowąża, Rusałek i Norwida. Dzięki temu strefa kończyłaby się na naturalnych granicach. Na Grzegórzkach byłaby to rzeka Białucha, a na Kro-wodrzy - nasyp kolejowy. Takiego rozszerzenia na wniosek mieszkańców domagali się radni z komisji infrastruktury. Jej przedstawiciele uważają jednak, że strefa nie powinna obejmować kolejnych części miasta.

- To ważne, aby poprawić już istniejącą strefę, ale jej rozszerzanie na kolejne dzielnice nie jest dobrym pomysłem. W ten sposób dojdziemy do granic Krakowa - mówi Wojciech Wojto-wicz, przewodniczący komisji infrastruktury w radzie miasta.

Z kolei Grzegorz Stawowy (PO) uważa, że z ewentualnym rozszerzeniem strefy trzeba poczekać. - O tym, czy poszerzać strefę o kolejne obszary miasta, powinni wypowiedzieć się mieszkańcy całego Krakowa w referendum - mówi radny. - Mogłoby się ono odbyć przy okazji jesiennych wyborów samorządowych.

Strefę trzeba powiększyć
Według Stanisława Albrichta, specjalisty projektowania systemów transportu, urzędnicy nie mają wyjścia i strefa musi być powiększona. - W strefie powinny znaleźć się Dębniki, a nawet Zabłocie, bo w te rejony będą "uciekać" kierowcy, którzy nie chcą płacić za postój - zaznacza ekspert. - Konieczne jest jednak także wprowadzenie tzw. stref buforowych, w których opłata za postój byłaby niższa niż obecnie i budowa parkingów.

Możliwe, że propozycja wprowadzenia stref buforowych znajdzie się w przygotowywanym przez ZIKiT projekcie. Budową parkingów ma zająć się z kolei powołana niedawno spółka parkingowa. Roczny koszt jej funkcjonowania wraz z opłatami za parkomaty i obsługę strefy oszacowano w urzędzie na około 18 mln zł. Roczne dochody ze strefy mają wynieść natomiast ok. 45 mln zł. Pozostałe pieniądze mogą być przeznaczone właśnie na parkingi.

Komunikacja
Radni z centrum Krakowa chcą, aby w już obowiązującej strefie płatnego parkowania wyznaczyć specjalne miejsca parkingowe, z których mogliby korzystać tylko okoliczni mieszkańcy. Rada Dzielnicy Ipodjęła uchwałę, w której apeluje do prezydenta Krakowa o podjęcie działań, które spowodują zmianę ustawy o drogach publicznych lub o znalezienie innej formy prawnej umożliwiającej wydzielenie takich miejsc.

- Takie rozwiązanie mogłoby zakończyć problemy osób mieszkających w centrum miasta, które często boją się ruszyć samochód spod własnego domu, gdyż obawiają się, że po powrocie nie znajdą miejsca, by zaparkować - mówi Aleksander Miszalski, radny Dzielnicy I. Według radnego, wprowadzenie jednakowych opłat w całej strefie sprawiło, że w centrum o miejsce jest trudniej niż dawniej. - Pomysł można zrealizować w całym mieście. Liczbę takich miejsc trzeba wyliczyć, biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców z danego obszaru - dodaje Aleksander Miszalski.

- To absurdalny pomysł, nie bierzemy go pod uwagę. Na takie zmiany nie pozwala ustawa, poza tym strefę wprowadzamy dla uporządkowania ruchu, a nie po to, aby wyłączyć dostępność tak dużej liczby miejsc - ucina Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKiT. I dodaje: - Już dziś mieszkańcy mogą wykupić dla siebie kopertę za 800 zł miesięcznie, ale korzystają z tego ci, którzy naprawdę muszą.

WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE "CZY JESTEŚ PRAWDZIWYM KRAKUSEM?"



"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze (62)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
NIECH KTOŚ TO OGARNIE I NAPISZE PORZĄDNY ARTYKUŁ!!!

NIEOMYLNY (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

Wczoraj w sklepie patrzę na okładkę GK i widzę znów temat o SPP. Myślę, nooo ciekawe, co teraz.... dziś przeczytałem i wszystko jasne. Kolejne lizanie zadka wyborców przez polityków.

Po pierwsze...rozwiń całość

Wczoraj w sklepie patrzę na okładkę GK i widzę znów temat o SPP. Myślę, nooo ciekawe, co teraz.... dziś przeczytałem i wszystko jasne. Kolejne lizanie zadka wyborców przez polityków.

Po pierwsze ja się pytam KIEDY W KOŃCU KTOŚ POPATRZY NA KROWODRZĘ I NA KONIEC ULICY MAZOWIECKIEJ!?! DLACZEGO Z UPOREM MANIAKA, OD CZASU JAK WIADOMO BYŁO ŻE POWSTANIE DURNA STREFA TEMAT MAZOWIECKIEJ U POLITYKÓW JEST OMIJANY!? Mieszkańcy burzą się BARDZO, bo dzieje się tam niesprawiedliwość i dramat mieszkańców kilku bloków BEZ MIEJSC postojowych, a te 'wolne' na chodniku zajęte są przez zmiecionych ze strefy.
Dlaczego, zapytacie, panuje takie powszechne milczenie o tym dziwacznym wycinku Krowodrzy od Królewskiej do Wrocławskiej? Przecież każdy kto zna okolicę przyzna, że granicą strefy powinna być Kijowska, nie Racławicka? Więc dlaczego? Odpowiedź: URZĄD MARSZAŁKOWSKI. Kruk krukowi oka nie wykole. Biurwy muszą mieć gdzie parkować przecież. I to jest ZMOWA!

Druga sprawa to wykorzystywanie przez radnych SPP do podlizywania się wyborcom. Tu konkretnie znany jest mi bliżej profil tych z dz. Krowodrza, którzy jak dobrzy wujkowie wnioskowali poszerzenie do końca dzielnicy. I co to dało? To, że ich pomysł został uznany jako debilny przez ZIKIT i UMK. Z resztą nie dziwię się. Dać palec, wezmą rękę...

Co do samych powodów strefy: moi drodzy nie łudźcie się! SPP powstało dla pieniędzy, żeby finansować długi Krakowa. Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Teraz ci którym za 10zł/msc zrobiło się lepiej, bo mają łatwiej z parkowaniem, są za. Ci co na to patrzą zza sąsiednich ulic zjadają paznokcie z żalu, bo u nich wszyscy ci, którzy wcześniej parkowali na strefie teraz są, a poza tym, ci, pod domem mają sajgon i musżą czasem parkować na strefie, POD WŁASNYM DOMEM ZA REGULARNE STAWKI. Przerąbane mają ci, którzy dojeżdżają samochodem do pracy. Nie zazdroszczę.

Osobiście mam gdzieś strefę na mieście, bo raz na miesiąc przyjechać, załatwić sprawę i zapłacić 5zł mogę. Ale parkować codziennie pod domem (albo pracą) za 10zł no to już inny temat. Nowa SPP skrzywdziła w ten sposób wielu, poszerzenie dotknie coraz to więcej ludzi.

SPP powinna obejmować ścisłe centrum, czyli max do Alei/Dietla!

Kraków powinien budować parkingi, płatne ale o rozsądnych stawkach. Gdybym miał na osiedlu parking m gdzie za 200zł miał bym GWARANTOWANE miejsce postojowe to bym zapłacił. A za strefę 200zł nie dam tej skorumpowanej sitwie wzajemnej adoracji. Bo to haracz. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
mazowiecka srecka

foksmolder (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

na granicy strefy ZAWSZE będzie auto na aucie - nieważne gdzie będzie granica. Jest to oczywiste, choć dla zikitu i ludzi mających problemy z logiką, może niekoniecznie.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ssij

Cracus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Nie zawsze. Wystarczy zrobić granicę mądrze. Widać potrzeba do tego, żeby to zrozumieć, kogoś kto nie ma problemów z logiką.

Przykładem granicy może być linia kolejowa na północy Krowodrzy. Po...rozwiń całość

Nie zawsze. Wystarczy zrobić granicę mądrze. Widać potrzeba do tego, żeby to zrozumieć, kogoś kto nie ma problemów z logiką.

Przykładem granicy może być linia kolejowa na północy Krowodrzy. Po kiego wała było robić nią Wrocławską, skoro wystarczy wjechać w boczną uliczkę i jest się na darmowej części dzielnicy?! A jeśli strefę przeniosą do nasypu kolejowego, to zasuwać z Wybickiego już nie będzie tak miło i przyjemnie.
Akurat z tej strony trzeba było skończyć tę strefę na Kijowskiej, bo po drugiej stronie są osiedla ze swoimi parkingami, a tak mamy kolejny twór głupoty - bloki z prawej to strefa, z lewej, sory...

A w ogóle trzeba by tą strefę zamieść do II obwodnicy i zostawić. Skandalem było jej wprowadzenie. Wiadomo - zameldowani na niej mają luz kosztem udręki wielu innych mieszkańców, to protestować nie będą. I nic się nie zmieni. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
urzędasy też powinny płacić...

Zyta (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9

Tak!!! zgoda na strefy ,nawet do Radomia,ale pod warunkiem,że radni,pracownicy Urzędu Miasta Krakowa ,Starostw powiatowych i inne urzędasy też będą płacić za strefę,bez ulg i wyjątków.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pomysł

kola (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Kiepski pomysł, powstanie uchwała, na podstawie której radni, pracownicy UMK itd. otrzymają zwrot kosztów parkowania, bo przecież ich obecność jest niezbędna do "prawidłowego" działanie miasta

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Dlaczego

olka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7

"Prezydent Jacek Majchrowski zapowiedział, że na pierwszej sesji rady miejskiej po wakacjach zgłosi wniosek o kolejne rozszerzenie strefy płatnego parkowania." Z wyliczeń wynika, że do tego czasu...rozwiń całość

"Prezydent Jacek Majchrowski zapowiedział, że na pierwszej sesji rady miejskiej po wakacjach zgłosi wniosek o kolejne rozszerzenie strefy płatnego parkowania." Z wyliczeń wynika, że do tego czasu powinno wystarczyć kasy w budżecie na roz.....ol. Później trzeba uzupełnić braki. Może znowu jakąś olimpiadę się zrobi, czy coś...Ważne żeby własne kieszenie były pełne
zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
J.n.

Krakus! (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

po- je- ba niii!!!!!! Czlowiek pojezdzi caly dzien po miescie w swoich sprawach i za 4 dni mam w samochodzie blankiecików za parkowanie na 145zl.
DRAMAT!!!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Masakra jak dla mnie

gość (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10

Teraz, mieszkając na granicy strefy, będę płacić za zawiezienie dzieci do żłobka i przedszkola i drugi raz dziennie za ich odebranie (w dwa różne, oddalone od siebie miejsca, więc każdorazowo po 2...rozwiń całość

Teraz, mieszkając na granicy strefy, będę płacić za zawiezienie dzieci do żłobka i przedszkola i drugi raz dziennie za ich odebranie (w dwa różne, oddalone od siebie miejsca, więc każdorazowo po 2 opłaty). Rewelacja po prostu. I nie, nie dam rady przesiąść się z dzieciakami na rower ani poruszać się komunikacją miejską, bo jest to niewykonalne ze względów logistycznych.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
co za jeleń?

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

kto postawił, żłóbek/przedszkole bez parkingu dla rodziców??

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
KTO?

Krakowianka od urodzenia!!! (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

Kto jest takim debilem,że ten komentarz "minusował" bogaty? prominent? chyba jednak debil!!!!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
puście m,ój komentarz

kornik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

c.h.u.j.e

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
wogóle

kornik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

k.u.r.w.a niech poszerza do niepolomic c.h.u.j.e


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tak

krakus 01 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

kraków dla krakusów tylko i wyłącznie a wieśniaki gnój wyrzucać u siebie, ewentualnie pieszo do krakowa

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
wysokie opłaty dla obcych

krakus 01 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

Proponuje wysokie opłaty dla osób niezameldowanych w Krakowie i nie płacących podatku w Krakowie za sam wjazd do granic administracyjnych naszego królewskiego miasta. Wtedy strefa nie będzie...rozwiń całość

Proponuje wysokie opłaty dla osób niezameldowanych w Krakowie i nie płacących podatku w Krakowie za sam wjazd do granic administracyjnych naszego królewskiego miasta. Wtedy strefa nie będzie potrzebna, zmniejszą się równiez korki z uwagi na brak kapeerów, kosów, kolów i innych. Również smog by był mniej dotkliwy. Wtedy dla mieszkańców naszego pieknego królewskiego miasta, płacących podatki na jego utrzymanie mozna zrobić ulgi, bezpłatne mpk, i brak opłat za strefę. To my mieszkańcy tworzymy miasto a nie odwrotnie. Dlaczego ja mam ponosić koszty jako mieszkaniec płacący podatki w KRAKOWIE a przyjeżdża jakiś ogr ze wsi i żąda wolnego miejsca. Stanowcze nie z mojej strony. Najpierw dobro mieszkańców (czytaj wyborców) a potem innych. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
OGR-Y

Krakowianka od urodzenia!!! (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

Jeszcze te "ogr-y" mają najwięcej do powiedzenia w sprawach Krakowa - czyli; zabudowy miasta,starych obiektów/Cracowia/,/Forum/,następnych galerii,hipermarketów,itd........
..."bo u nich we wsi...rozwiń całość

Jeszcze te "ogr-y" mają najwięcej do powiedzenia w sprawach Krakowa - czyli; zabudowy miasta,starych obiektów/Cracowia/,/Forum/,następnych galerii,hipermarketów,itd........
..."bo u nich we wsi taka moda"...,a u Nas NIE!!!!!!!!zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tak

krakus 01 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

zakaz pisania i komentowania na forum przez wieśniaków. idźcie sobie na strone sołtysa i tam sie wypowiadać

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Czyj interes

ghj (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

Ciekawe dlaczego nikt się nie zastanawia dlaczego nie tak dawno radni miejscy odrzucili racjonalny projekt Rady Dzielnicy V , wprowadzenia strefy ograniczonego postoju zamiast strefy płatnej....rozwiń całość

Ciekawe dlaczego nikt się nie zastanawia dlaczego nie tak dawno radni miejscy odrzucili racjonalny projekt Rady Dzielnicy V , wprowadzenia strefy ograniczonego postoju zamiast strefy płatnej. Ograniczenie czasu postoju nie wymaga żadnych nakładów inwestycyjnych a jednocześnie wymusza rotacje pojazdów i jest rozwiązaniem demokratycznym bez ulg dla urzędników i innych świętych krów.Wyjątek stanowią mieszkańcy i niepełnosprawni, co wydaje się oczywiste. Ograniczenie czasu parkowania powinno być tak dobrane ,aby każdy mógł zaparkować załatwić swoje sprawy i odjechać .Nie potrzeba zbierać kolejnej daniny od obywateli ,aby wymusić rotacje pojazdów !!!!!!!
Tymczasem radni wraz z urzędnikami przy akompaniamencie przychylnych dziennikarzy nie brali pod uwagę żadnego innego rozwiązania tylko płatne parkowanie !!!!!! Najłatwiej sięgnąć kolejny raz po pieniądze podatników !!!!!!!!
Za karygodne należy uznać pominięcie w ogóle możliwości wprowadzenia innych rozwiązań ,stosowanych rutynowo w miastach europejskich ,czyli zatajenie przed opinią publiczną rozwiązań nie wymagających ponoszenia opłat przez kierowców !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W czyim więc interesie działają urzędnicy i radni miejscy ?
Czy w interesie obywateli Krakowa jest wydanie kilkudziesięciu milionów z ich kieszeni , oddanie 2/3 wpływów z kieszeni kierowców prywatnym firmom.....budowlanym (niektóre spółki nie tak dawno dopiero powstały) obsługujących strefę, zatrudnienie setek urzędników i niewykazywane a pewnie idące w miliony koszty utrzymania tychże, ustawienie tysięcy znaków drogowych D-18, dzięki temu Kraków z miasta zabytków stał się miastem znaków drogowych. Ponadto w przypadku pobierania opłat zarząd dróg przejmuje utrzymanie czystości i odśnieżania chodników, co do tej pory robili właściciele posesji, na co pójdą kolejne miliony.Mam też wątłą wprawdzie nadzieję, że w najlepszym przypadku gmina Kraków nie będzie dopłacała do interesu bo gdy koszty przekroczą wpływy władza rozszerzy strefę po to aby z kieszeni kolejnych obywateli Krakowa zbilansować budżet ,aby wywiązać się ze zobowiązań wobec prywatnych firm zarabiających na dostawach dla strefy płatnej .
Naiwność obywateli ,nieświadomych innych rozwiązań zatajonych przez urzędników i radnych , jest efektem braku uczciwej obiektywnej informacji . Mieszkańcy cieszą się naiwnie,że za ich pieniądze człowieczek ze spółki ubrany w żółtą kamizelkę goni z aparatem i robi zdjęcia pojazdom ,przez co na ich ulicy zrobiło sie nieco luźniej .
Tymczasem w strefie ograniczonego postoju te czynności powinien wykonywać strażnik miejski bez dodatkowych opłat ,gdyż straż miejska jest finansowana z podatków obywateli !!!!!!!
Natomiast ludzie brnąc w niewiedzę i z własnej głupoty wręcz domagają się wprowadzenia opłat ,co sprawia szaloną radość w firmach dostarczających parkomaty i zarabiających krocie na strefie na myśl o przyszłych zyskach.
Tym się powinni zająć dziennikarze i organy ścigania , bo chodzi o interes publiczny milionowego miasta a nie grupki cwaniaczków, którzy przekonali się, że najlepiej doi się wypasioną krowę budżetową.
zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Baran

35ky (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

Widzicie ? Już jeden baran na siłę chce płacić urzędasom haracz ,pomimo że jest możliwość ,żeby nie płacić . To efekt napływowych baranów z okolicznej wiochy ,które nic nie rozumieją tylko ze...rozwiń całość

Widzicie ? Już jeden baran na siłę chce płacić urzędasom haracz ,pomimo że jest możliwość ,żeby nie płacić . To efekt napływowych baranów z okolicznej wiochy ,które nic nie rozumieją tylko ze strachu ,że dostaną batem kiwają głową władzy na znak uległości .zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
uWGA

Marka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Mateusz Wendland wrocławski aktor też nie jest zadowolony.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A kiedy ułatwienia w dojeździe do pracy?

Henio (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

Krakowskie autobusy włóka się jak dorożki konne, tramwaje mają awarie a tutaj prezydent chce powiększyć jeszcze strefę. Teraz najbardziej będzie się opłacało iść na zasiłek.

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo