Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: test z języka polskiego [ODPOWIEDZI]

red./natablicy.pl
Zakończył się pierwszy dzień EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 (część humanistyczna). Zobaczcie ODPOWIEDZI do testu z języka polskiego.

Egzamin Test gimnazjalny 2014 - język polski, historia, wos [ARKUSZ CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PDF]

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE]

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014, JĘZYK POLSKI - ODPOWIEDZI

ZADANIE 1.
Autor nie zdecydował się zamieszkać w Ikoyi, ponieważ
D. nie mógłby tam poznać prawdziwej kultury afrykańskiej

ZADANIE 2.
Sprzeczne z tekstem jest stwierdzenie
B. przybycie do miasta daje im gwarancję poprawy losu

ZADANIE 3.
Opisując w trzecim akapicie budowę slumsów, reportażysta używa przede wszystkim czasu
A. teraźniejszego, aby 2. podkreślić dynamizm i ciągłość powstawania dzielnicy

ZADANIE 4.
Tekst MÓJ ZAUŁEK jest przykładem reportażu, ponieważ autor
D. opisuje sytuację w których był naocznym świadkiem lub uczestnikiem

ZADANIE 5.
5.1. Podkreślają przekonanie autora o słuszności wyboru miejsca zamieszkania. T
5.2. Nadają wypowiedzi zabarwienie emocjonalne. T

ZADANIE 6.
W wypowiedzeniu kończącym tekst - Całe miasta postawione bez jednej cegły, metalowego pręta, metra kwadratowego szyby! - autor wyraża
C. podziw dla ludzkiej zaradności

ZADANIE 7.
Zachowanie sowy wobec orła świadczy o jej
A. szlachetności

ZADANIE 8.
Zdarzenie ze strzelcem spowodowało, że
B. zdolności sowy zostały docenione przez orła

ZADANIE 9.
C. bywa, że i w słabości czasem siła tkwi

ZADANIE 10.
C. tylko stwierdzenia 1 (bohaterowie zwierzęcy reprezentują określone typy ludzkie) i 2. (ze zwięźle opisanego zdarzenia wynika pouczający wniosek) są poprawne

ZADANIE 11.
11.1. Wtem - zapowiada nagły zwrot akcji. T
11.2. Natychmiast 0 sygnalizuje szybkie następowanie po sobie zdarzeń.

Zakończył się egzamin dla gimnazjalistów sprawdzający ich wiedzę humanistyczną. Przebiegł spokojnie, wszystko odbyło się zgodnie z procedurami - poinformowała wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Mariola Konopka.

Egzamin rozpoczynał się o godz. 9. Uczniowie najpierw dostali blok zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie (mieli godzinę na jego rozwiązanie). Następnie była przerwa, po której przystąpili do bloku zadań z języka polskiego (ta część egzaminu trwała półtorej godziny). Uczniowie z dysfunkcjami mogli mieć przedłużony czas na rozwiązanie obu bloków zadań.

Prace uczniów zostały zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu.

Test z wiedzy humanistycznej jest jedną z trzech części egzaminu gimnazjalnego. W czwartek uczniowie będą pisać drugą jego część - sprawdzian z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, w piątek trzecią - test ze znajomości języka obcego.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w środę, czwartek i piątek, to będzie go pisać w drugim terminie - 2, 3 i 5 czerwca.

Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie.

Egzamin gimnazjalny 2013

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska