Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego nie można kupić jednej koperty na poczcie?

Agata Wojciechowska
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Paweł Relikowski
- Jak to jest możliwe, że na Poczcie Polskiej nie można kupić pojedynczej koperty A4? - pyta nasza czytelniczka, pani Julia. - Pani z poczty przy ul. Powstańców Śląskich poinformowała mnie, że mogę iść do papierniczego, bo ona kopert nie ma. No chyba, że chcę 10 sztuk - dodaje nasza czytelniczka.

Odpowiedzi szukała Agata Wojciechowska:
Pracownik Poczty Polskiej nie może nam odmówić sprzedaży pojedynczych kopert bez względu na ich rozmiar. Może to zrobić tylko i wyłącznie wówczas, gdy takich w ogóle nie ma w placówce, bo np. się skończyły, a nie przyszła jeszcze nowa dostawa.

- Koperty, jak i inne towary, które można kupić w placówkach Poczty Polskiej, zarówno przy okienkach, jak i Samoobsługowych Strefach Handlowych, sprzedawane są w formie detalicznej - wyjaśnia Piotr Gołdanowski z biura prasowego Poczty Polskiej S.A. W praktyce oznacza to, że pracownik nie może uzależnić sprzedaży czegokolwiek od tego, czy klient kupi większą liczbę produktów.

Zdarza się także, że pracownicy Poczty Polskiej nie chcą dawać więcej niż na przykład pięć druków do listów poleconych. To także jest niezgodne z regulaminem Poczty Polskiej. - Klienci mogą otrzymać druki manipulacyjne, np. służące do nadania listów poleconych lub paczek, zgodnie ze swoimi potrzebami. W związku z tym nie ma ograniczeń co do wydawania ich liczby. Gdy klient stwierdza, że liczba wydanych mu druków jest niewystarczająca powinien otrzymać dodatkowe - tłumaczy Piotr Gołdanowski.

Aby złożyć skargę na pracowników Poczty Polskiej na miejscu, najlepiej wezwać naczelnika danego urzędu pocztowego. Oczywiście lepsza byłaby skarga złożona pisemnie w dwóch egzemplarzach (jednym dla nas z datą doręczenia). W placówce powinny być dostępne formularze reklamacji. Można je też ściągnąć ze strony Poczty Polskiej i wydrukować.

Można także wysłać swoją skargę mejlem na adres:[email protected]. Można także dać skargę "do wiadomości" [email protected] (Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się kontrolowaniem pracy Poczty Polskiej).

Jest także trzecia opcja - listowna na adres: Centrala Poczty Polskiej S.A., ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa (tel. 22 656 50 00 lub infolinia: z telefonów stacjonarnych na numer infolinii 801 333 444 (opłata jak za połączenie lokalne), dla dzwoniących z telefonu komórkowego i z zagranicy (+48) 43-842-06-00 (opłata wg cennika operatora).

Poczta Polska zapewnia, że kładzie duży nacisk na jakość obsługi klientów. - Od stycznia 2013 roku tylko we wrocławskim regionie zorganizowano około 30 szkoleń, których zakres obejmował m.in. jakość i zasady obsługi klienta, zasady komunikacji interpersonalnej oraz obsługę wymagającego klienta. W ramach tych spotkań przeszkolonych zostało prawie pół tysiąca pracowników - dodaje Piotr Gołdanowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska