Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Anna Guzik w Pracowni Orange w Jurczycach w ramach kampanii #jestnaswiecej

mat. partnera/ Fundacja Orange
Już 30 listopada w Jurczycach pojawi się Anna Guzik, by wspólnie z ich mieszkańcami wziąć udział w akcji #jestnaswiecej, organizowanej przez lokalną Pracownię Orange. Podczas wspólnego malowania muralu w świetlicy oraz sportowych aktywności, organizatorzy wydarzenia będą uczyć, o tym jak radzić sobie z hejtem w sieci i zachęcą do przeciwstawienia się temu zjawisku.

To właśnie Jurczyce przedstawiły najlepszy pomysł na lokalne wydarzenie zwracające uwagę na hejt w Internecie. W najbliższą sobotę od godz. 13:00 wszyscy mieszkańcy będą mogli odwiedzić lokalną Pracownię Orange i przyjrzeć się bliżej sposobom na walkę z tym zagrożeniem. Wydarzenie otworzy Jerzy Kępa, sołtys Jurczyc i lider Pracowni. Po części oficjalnej i wprowadzeniu w tematykę akcji, wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w zaplanowanych sportowych aktywnościach oraz wspólnym malowaniu muralu. Do tego nie zabranie okazji do poznania Anny Guzik, otrzymania jej autografu czy zrobienia pamiątkowego zdjęcia.

Zespoły w Pracowniach Orange z całej Polski otrzymały od Fundacji Orange szczególne zadanie: jak lokalnym wydarzeniem, angażującym mieszkańców, zwrócić uwagę na hejt w Internecie i udowodnić, że można mu się przeciwstawić? W efekcie powstało wiele kreatywnych pomysłów, począwszy od inscenizacji przygotowanych przez uczniów, poprzez tworzenie łańcuchów z ludzi, na edukacyjnym obozie pod namiotami kończąc. Każdej akcji towarzyszy jej symbol – wielka, pomarańczowa sznurówka, którą trudno przeoczyć, gdy zobaczy się ja w nieoczekiwanym miejscu w swojej miejscowości. Fundacja Orange podsumowując wyzwanie wyróżniła najlepsze pomysły, a teraz wspiera lokalne Pracownie w ich realizacji – w listopadzie i grudniu wszyscy pokażą, że #jestnaswiecej!
#jestnaswiecej

Kampania pod hasłem #jestnaswiecej zachęca nie tylko nastoletnich użytkowników Internetu, ale także ich rodziców oraz nauczycieli do zabrania głosu i pokazania, że nie zgadzają się na hejt w sieci. Według badań EU Kids Online 2018 spotkał się z nim w sieci co trzeci nastolatek. Mimo takiej powszechności zjawiska, wciąż wiele osób wciąż nie wie, jak sobie z nim poradzić. Dlatego Fundacja Orange wraz z Pracowniami Orange z całej Polski przybliżają temat wszystkim zainteresowanym. Placówki zachęcają mieszkańców swoich miejscowości do dołączenia do organizowanych wydarzeń i pokazania, że internet może być przyjaznym miejscem dla każdego z nas. Symbolem kampanii jest jedna pomarańczowa sznurówka, którą można dostać podczas lokalnych happeningów.

Fundacja Orange od lat angażuje się w szereg działań związanych z edukacją cyfrową, bezpieczeństwem w sieci – szczególnie najmłodszych użytkowników, ucząc m.in. o zasadach korzystania z zasobów cyfrowych, ochrony prywatności czy właśnie reagowania na negatywne komentarze. Więcej informacji na ten temat znajduje się na specjalnej stronie www.jestnaswiecej.pl oraz na stronie www.fundacja.orange.pl

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska